Miksi maalaiset luulee että Helsinki on pelkästään se keskustan alue vaikka iso osa Helsingistä on hyvin maaseutumaista ja metsäistä?
Maalaiset luulee että Helsinki loppuu johonkin Pasilaan.
Kommentit (128)
Ei luule. Ketä ovat nämä maalaiset? T."maaseudulla" nykyään asusteleva
Minulle hesaa on keskusta 100km säteellä
Ja vihreät ja vasurit huutaa että liikaa kaadetaan metsiä.En tiedä miksi jos helsingissäkin ollaan metsien siimeksessä.
Asun Helsingissä mutta pidän itseäni melko maalaisena. Maalla olen syntynytkin. Silloin harvoin kun nykyään menen Helsingin keskustaan jostain syystä niin luulen että tunne on melko sama kuin monella muualta tulevalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat haltialaa tai viikkiä niin ne ei ole maaseutua ja kunnon metsää nähneetkään.
Asun aika Helsingin ja Vantaan rajalla Helsingin puolella. Yhden pienen kadun ylityksellä pääsen kallioiseen metsään jossa useimmiten saa aivan yksin haahuilla. Kyseistä maastoa riittää useamman kilometrin verran. Kesällä kannattaa varoa käärmeitä. Niitä siellä näkee usein.
Vantaalla törmäsin myös hirveen, joka tuli metsästä ja lähti laukkaamaan kävelytietä pitkin. Hetken kuluttua tuli takaisin samaa reittiä ja mun piti väistää puun taakse, kun olin sen reitillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota, ei ne nyt kyllä oikeasti ole maaseutua tai metsää. Olen asunut sekä maaseudulla että Helsingissä.
Kyllä siellä on paikkoja johon oikeasti voi vaikka eksyä. Tuskin nyt hengestään pääsee mutta eksyä voi. Kerran olin yksin asumiseni alkuaikoina ulkoilemassa Mellunmäen kupeessa olevalla Mustavuorella. Siellä on selkeät kävelyreitit mutta halutessaan voi lähteä vaeltamaan pieniä polkuja metsän sisään. Niitä menee siellä ristiin rastiin. Niin läksin ja eksyin. Aikani kiersin ilmeisesti jotain kehää kunnes löysin ulospääsyn. On luonnonsuojelualue ja todellakin kuin korpi.
Korpi, jossa on kilometrikaupalla sorastettuja polkuja? No ei ihme, että helsinkiläisille maaseudun metsät on puupeltoja, täällä kun ei välttämättä ole polun polkua metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ei ole maaseutumaista. Ei edes se, että Viikissä on lehmiä, tee ympäristöstä maaseutumaista. Terv. entinen helsinkiläinen ja viikkiläinen, nykyinen maalainen
Sipoolta ryöstetty alue on. Eihän sinne voi edes rakentaa, kun maasto on niin vaikeakulkuista.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä mutta pidän itseäni melko maalaisena. Maalla olen syntynytkin. Silloin harvoin kun nykyään menen Helsingin keskustaan jostain syystä niin luulen että tunne on melko sama kuin monella muualta tulevalla.
Meillä oli yksi stadin kundi aikoinaan opettajana. Hän kutsui meitä maalaisiksi, kun asuimme lähiössä. Usein siellä olikin tapana sanoa, että lähden kaupunkiin, kun lähti keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki ei ole maaseutumaista. Ei edes se, että Viikissä on lehmiä, tee ympäristöstä maaseutumaista. Terv. entinen helsinkiläinen ja viikkiläinen, nykyinen maalainen
Kyllä Pohjois-Helsingin jotkut alueet on hyvin maaseutumaisia, ei eroa mitenkään vaikka Nurmijärvestä joka maaseutua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täällä Helsingissä myös hevoshakoja ja lehmiä laitumella.
Saako sinne laitumelle mennä läskipyörällä ajelemaan kuten helsinkiläiset tekevät päästyään maalle? Kun siitä menee kiva maisemareitti, niin heillä on oikeus!
Kukaan ei someta jostain Kontulasta haloo!!
Vierailija kirjoitti:
Tavallaanhan se loppuukin. Pasilan pohjoispuoli on skutsia ja kauppaloita.
Olisikin, mutta slummia pukkaa joka puronvarteen.
Kannattaa muistaa, että Uudenmaan maataloustukieuroista suurin osa jaetaan Helsinkiin! Siellä esim. viestintätoimisto saa yli 500 000 e/v, joten ei ole mitenkään kummallista, että Helsingistä iso osa on maaseutua. Siellä on laajoja peltoaukeita ja satojen lehmien navettoja puhumattakaan lammasfarmeista.
Vierailija kirjoitti:
Esim aina kun lukee täältä miksi ihmiset ei halua asua Helsingissä niin aina sanotaan että siellä on vain melua, ihmisiä ja betonia eikä ollenkaan metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipoolta ryöstetty alue on. Eihän sinne voi edes rakentaa, kun maasto on niin vaikeakulkuista.
Viikki ei ole koskaan kuulunut Sipooseen, arvon hjallis.
Vierailija kirjoitti:
Puppa👴🏻😍 pippalot! 🥂🕺🏿🧺🎉
Konalassa Puppan ja jauhelihamiehen kanssa 👴🏻💖🥩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppa👴🏻😍 pippalot! 🥂🕺🏿🧺🎉
Konalassa Puppan ja jauhelihamiehen kanssa 👴🏻💖🥩
Onko Konala maaseutumaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim aina kun lukee täältä miksi ihmiset ei halua asua Helsingissä niin aina sanotaan että siellä on vain melua, ihmisiä ja betonia eikä ollenkaan metsää.
Lähiöissä on usein moottoritie lähellä, joten se siitä luonnonrauhasta. Ja tuhat naapuria samoilla poluilla.
Se metsä, ei skutsi, ystävä hyvä.