Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WC:n lavuaari osittain tukossa, putkimiesliuos ei auttanut

Vierailija
03.04.2025 |

Tein kaksi käsittelyä, ei juuri apua. Käytin halvinta Coopin ainetta. Pitäisikö vielä kokeilla MrMuscelia? Onko noissa eroja?

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrä hajulukko auki, tyhjennä sakkakuppi. Avaa putkesta mutkaosa ja työnnä vaikka kynällä tukos pois. Laita osat takaisin paikalleen.

Tuota EI SAA TEHDÄ ITSE taloyhtiöiden asunnoiissa, on huoltomiehen hommia.

Sehän vain kierretään auki, ja kyllä sen voi tehdä itse.

Uusin laki sanoo, ettei saa avata mistään kohtaa itse. Ja huoltomies sanoi, ettei heitäkään suositella avamaan putkistoa kuin äärimmäisessä pakossa, jos ei aineet ja pumppu auta.

Nykyiset "metalliset" hajulukot ovat käytännössä niin ohutta metallia ettei niihin kannata koskea ilman että on valmis vaihtamaan uuden samantien.

Vierailija
102/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vessan lavuaari menee tukkoon jos kusen seassa on tupakan natsoja tai nuuskaa. Niin, ihan selkeä syy ja seuraus.

Minä en kyllä ole laittanut lavuaariin tai wc-pönttöön mitään ylimääräistä, vain elimistön eritteet ja pönttöön wc-paperia. Hiuksia on kyllä valitettavasti irronnut lavuaariin väistämättä, joten ostan seuraavaksi hiussiepparin. Minulla on pitkät hiukset ja niitä irtoaa aina vähän. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkenavausrakeita käytettäessä on tärkeää lukea käyttöohje ja noudattaa sitä tarkasti eikä alkaa sooloilemaan. Rakeet toimivat hyvin, kun käyttää niitä oikein. 

Meillä käytettiin ihan oikein, silti hanasysteemin muoviosat sulivat. Hana oli Oras. Yllättävän paljon näissä hanoissa on muoviosia näemmä.

Noitten litkujen kyljessä ainakin lukee, että ei vahingoita muovisia putkia. 

Vierailija
104/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisolle kannattaa muistuttaa (ja hankkia roskis vessaan) ettei sinne pyttyyn saa laittaa vaikka pumpulipukkoja tai tampooneita.

Nyt ei ollut kyse pöntöstä vaan lavuaarista. Mutta oikeassa olet, että jotkut hömelöt tosiaan saattavat laittaa wc-pönttöön jopa tamponeja. Pumpuliakin näin jonkun laittavan :o Ei sinne saa laittaa kuin jätökset ja wc-paperia. 

Vierailija
105/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkenavausrakeita käytettäessä on tärkeää lukea käyttöohje ja noudattaa sitä tarkasti eikä alkaa sooloilemaan. Rakeet toimivat hyvin, kun käyttää niitä oikein. 

Meillä käytettiin ihan oikein, silti hanasysteemin muoviosat sulivat. Hana oli Oras. Yllättävän paljon näissä hanoissa on muoviosia näemmä.

Ei itse aine vaan aineen aiheuttama kemiallinen reaktio voi tuottaa tarpeeksi lämpöä että muovi pehmenee.  Mutta nyt se onkin sitten käyttäjän vika kun pullon kyljessä luki ettei vahingoita muovia.

Vierailija
106/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko liuos tehty aidoista putkimiehistä?

Vierailija
107/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko annoit aineen vaikuttaa? On kokonaan eri juttu onko se aine siellä puoli tuntia vai esim. yön yli.

Ja tehoaineena näissä avausaineissa on aina natriumhydroksidi eli lipeä, pitoisuus lukee purkin tuoteselosteessa.

Kaupassa vertailin purkkeja ja yllätyin: Merkkituote oli laimeampi seos kuin viereinen, puolta halvempi halpistuote.

Kyllä se aine usein auttaa kun antaa sen vaikuttaa vaikpa yön yli, aamulla kuumavesihanasta vettä perään täysillä puol minuuttia!

Ja ei mitään lorausta vaan koko purkki kerralla!

Vierailija
108/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos soitat huollon paikalle?

Tai jos oma niin pura putket ja rassaa auki.

😂😂😂😂😂😂

Vierailija
109/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö-putkimies kotiin. Perjantaiksi.

Vierailija
110/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekaaninnen puhdistus niinkuin se punainen pumppu on parempi vaihtoehto, ei kuluta posliinin pintaa niinkuin jotkut myrkyt ja siihen sitten kakkan ja pissan värit tarttuu herkästi. Ja joutuu useammin pesemään,

Tietysti kannattaa olla tukkimatta vessaa, vetää kerran vaikka kesken kakkaamisen, jos niin isoja jöötejä tekee, ja käyttää vain kohtuullisesti vessapaperia.

Miksi ihmeessä kuset ja paskot lavuaariin?

Vierailija
111/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin muuten sellaisen jutun, että pyykinpesukoneen rumpu oli täynnä vettä :o  Pesen pyykit pääsääntöisesti taloyhtiön pesukoneessa ja siitä on vähän aikaa kun viimeksi käytin omaa pesukonetta. Voiko tuo liittyä jotenkin siihen tukokseen?? Tein pesukoneelle vedentyhjennystoiminnon, ja nyt testaan konetta pesemällä sillä pyykit. 

Ap

Vierailija
112/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itse aine vaan aineen aiheuttama kemiallinen reaktio voi tuottaa tarpeeksi lämpöä että muovi pehmenee.  Mutta nyt se onkin sitten käyttäjän vika kun pullon kyljessä luki ettei vahingoita muovia.

No luulisi ympärillä olevan veden tasaavan lämpöä tehokkaasti. Mutta vartin annoin itse olla ja huuhtelin. Hyvin on sen jälkeen vetänyt.

Vierailija
113/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tietenkin panna putkimiestä tai naista 

Vierailija
114/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi mitenkään uskoa millaiseksi idioluutioksi tämä elämä on mennyt.

Ei muka saisi itse puhdistaa lavuaariakaan.

Miten avuttomiksi vammaisiksi ihmiset suostuu alentamaan itsensä, kun vaan joku rahastaja käskee.

Seuraavaksi ne varmaan kieltää vessaharjan käytön, ja aina on tilattava paikalle ammattimies, jos tulee kakkarantu.

Vierailija
115/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi vxmmaiset pitäisi lukita johonkin laitokseen.

Vierailija
116/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin laki sanoo, ettei saa avata mistään kohtaa itse.

Mene nyt vıttuun trollaamasta jo, apina. Lukko ei ole mitään putkistoa. Siinähän se on lavuaarikaapin ovien takana.

Vierailija
117/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut putkenavaajat, mutta kun rassasin Sinin hiussiepparilla huolellisesti, alkoi vetämään taas täysillä. Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja jotain sinne aina päätyy, vaikka pyrin estämään.

Vierailija
118/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskä on aina saanut auki sellaisella imukupilla mitä näkee Aku Ankoissa. Punainen kuppi, puinen varsi. Se osti sen joskus 1980-luvulla.

Käytän kanssa tätä, mikä nimeltään nyt onkin, eikä tarvi myrkkyjä. Yleensä aina tominut. Kerran jouduin kiertämään putkesta hajulukon kohdan auki ja puhdistamaan sen, mutta sekin on helppo homma, jokin vati vain ensin siihen alle ja kumihanskat käteen.

Sen imukupin kanssa toimitaan siis niin, että ensin tukitaan se pikkureikä lavuaarin yläreunassa (että saadaan imukupilla viemäriin tarvittava paine), sitten lasketaan vettä lavuaariin ja isketään imukuppi tiiviisti kiinni viemärireiän ympärille niin, että se imukuppi jää veden alle, ja pumpataan ees taas jonkun kerran. Sitten katsotaan kun vesi taas kulkee reippaasti viemäriin. 

Vierailija
119/119 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-vaikuttaja ahkeroi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme