Aikuinen miesystävä on pikkutarkka tasajakomies - nykyaikaako?
Kyse ei ole nyt vain tarjoamisesta treffeillä, vaikka sitäkään ei toki ole, vaan siitä kun miesystävä on jotenkin omituisen tarkka siitä, että kaiken on mentävä tasan. Autoreissutkin on vastenmielisen hankalia, kun pitää muistella kumman autolla nyt mentiin minnekin ja oliko se matka niin pitkä, että nyt pitää mennä toisen autolla pari lyhyempää peräkkäin että "menee tasan", normiajot pitää mennä vuorotellen. Minulle on se ja sama, mennäänkö millä autolla ja kuinka monta kertaa, mutta jos miehen autolla on menty kerta enemmän tai pitempi matka ja mennään vaikka kahville niin mies vihjailee, että minun pitäisi nyt tarjota hänelle kahvit kun on menty hänen autolla enemmän. Minulle ei kuitenkaan ole tarjoamassa jos minä olenkin hänen logiikallaan "saamapuolella". On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen, mutta jostakin palveluksesta voi kiitokseksi tarjota - no en tarjoa minäkään tietenkään hänelle koska sitä saa mitä tilaa, joten sikäli ihan sama, mutta erikoinen on suhtautuminen rahaan ja ihmisiin.
Onkä tämä jokin nykyajan ilmiö kun ei vielä nuoruudessa viime vuosituhannella tällaista ollut? Kumpikaan ei siis ole työtön tai muuta vastaavaa, joka olisi looginen selitys sentinvenytykselle ja autotkin ihan kunnollisia uusia, tosin eihän tuossa oikeastaan säästäväisyydestä ole kyse vaan jonkinlaisesta saituudesta ja haluttomuudesta antaa kenellekään mitään.
Kommentit (343)
Olisiko tuossa ajatuksena, että vetoaa sitten "vastapalvelukseen" tinderdeitin kohdalla? Että pitäisi lähteä ns. jatkoille tai tavata uudestaan "kun mä sulle tarjosin drinksun/ruoankin".
Aika halvalla lähtisi intiimipalvelut jos kahvin tai ruoan hinnalla. Näille pihipskoille ei kannata jatkoja tarjota. Tilakoon ammattilaisen ja maksakoot ammattilaiselle hinnaston mukaan satasia, on reilumpaa siten.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen pihimiehen kanssa kävin joskus treffeillä. Hän kertoi heti reilusti, että hän ei sitten tarjoa treffeillä ("turha kuvitellakaan" ja pilkallista naurua) vaan kumpikin maksaa omansa, jos hän ammattinsa vuoksi voi olla avuksi hän toki tekee mutta ei ilmaiseksi ("ei liikekään ilmaiseksi tee") ja jos yhdessä asutaan niin kaikki kulut menevät 50-50, myös silloin jos nainen on työtön tai lasten kanssa kotona, koska hän ei aikuista ihmistä elätä vaan hänellä on oltava haluamansa auto ja harrastukset, joista ei tingi. Ehkä eniten kertoi ajatusmaailmasta kommentti "kyllä mä siis rahaa käytän paljonkin autoihin ja matkusteluun, mutta niinhän se on että siihen haluaa rahaa käyttää mikä on itselle tärkeää".
Miksiköhän hän kuitenkin olisi ilmeisen mielellään halunnut naisystävän ja tulevaisuudessa vaimon ja perheen, kun ne eivät kuitenkaan hänelle olisi tärkeitä, jonka itse suoraan sanoi.
Miksi menit tuon kanssa treffeille? MIksi hälytyskellot ei soineet jo siinä pilkallisen naurun kohdalla?
luuli että tinderissä tavatulta naiselta saa heti automaattisesti seksiä. Ruoka olisi ollut siis maksu seksistä. Tyyppi varmasti raivostuu jos joku nainen ei olekaan tietoinen moisesta "sopimuksesta" jonka mies luulee tinder treffeihin kuuluvan.
Kuka luulee saavansa seksiä 10-30e hintaan? Nää pihiukot on ihan sekopäitä, eivät raaski maksaa oikeiden palvelujen tarjoajalle vaan yrittävät "ostaa" tavisnaisilta palveluita pullakahvien hinnalla. Ei jumal..
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä naisia ahdistaa 50/50 suhde. Ja sitten vielä valehdellaan että ei naiset käytä miehiä taloudellisesti hyväkseen vaikka kuitenkin jatkuvasti saamme lukea näitä nalkutuksia "yhyy yhyy mies vaatii minua maksamaan oman osuuteni eikä mies maksa osuuttani minun puolesta"
Suhteet kestää nykypäivänä niin vähä aikaa ennen kun nainen jättää ja siirtyy seuraavaan mieheen että miehelle ei ole millään tavalla taloudellisesti järkevää alkaa kustantamaan naisen asioita
Kylläpä miesten on vaikea ymmärtää lukemaansa. Tämähän ei ole 50-50-suhde, vaan suhde jossa mies vahtii sentilleen, ettei maksa missään enempää, mutta pyrkii kuitenkin siihen, että nainen maksaa enemmän välillä. 50-50:ssä molemmat olis tarkkoja, että menee tasan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin vuosia sitten treffeillä ns. valikoivasti pihin miehen kanssa, joka ilmoitti että hän ei tarjoa treffeillä naiselle edes kahvikupillista vaan jokainen maksaa omat ostoksensa itse, paitsi tinderdeiteille kuuluu "tietenkin" tarjota ja hän on syömässäkin käynyt ja "tietenkin" tarjonnut. Me emme siis tavanneet tinderissä vaan tavallaan harrastuksen kautta. Sanoin, että mulle ihan sama, mutta mikä tekee irl tavatusta naisesta erilaisen kuin tinderissä tavatusta, että tälle ei voi tarjota edes kahvia mutta tindernaiselle kuuluu tarjota ruokakin. Kuulemma niin se vaan on, että tinderdeiteille kuuluu ja ei hänen sitä sen enempää tarvitse selittää.
No, kahvilassa otin mitä halusin ja menin kassalle maksamaan omani, mies tulee siihen että hän maksaa. Sanoin, että minä maksoin jo ja sinähän sanoit, ettet tarjoa treffeillä. Tästä sitten ihan riideltiin kahvilapöydässä, kun hän olisikin nyt maksanut ja olisinhan minä voinut maksaa hänelle ta
Siis mies olisi pokkana vetänyt muille herrasmiesteatteria kahvilassa. Tajusi itsekin kuinka jumalattoman nolo on. Olen kuullut tästä ilmiöstä, mutta ihmetyttää silti. Jos erikseen maksetaan niin oikeasti maksetaan itse ostokset eikä esiinnytä toisen ostoksen maksajana ja pummata myöhemmin takaisin. Kuinka nolo mies, hyvä että häpesi itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä naisia ahdistaa 50/50 suhde. Ja sitten vielä valehdellaan että ei naiset käytä miehiä taloudellisesti hyväkseen vaikka kuitenkin jatkuvasti saamme lukea näitä nalkutuksia "yhyy yhyy mies vaatii minua maksamaan oman osuuteni eikä mies maksa osuuttani minun puolesta"
Suhteet kestää nykypäivänä niin vähä aikaa ennen kun nainen jättää ja siirtyy seuraavaan mieheen että miehelle ei ole millään tavalla taloudellisesti järkevää alkaa kustantamaan naisen asioita
Kylläpä miesten on vaikea ymmärtää lukemaansa. Tämähän ei ole 50-50-suhde, vaan suhde jossa mies vahtii sentilleen, ettei maksa missään enempää, mutta pyrkii kuitenkin siihen, että nainen maksaa enemmän välillä. 50-50:ssä molemmat olis tarkkoja, että menee tasan.
En usko, että kovin moni nainen vastustaa aitoa 50-50 jakoa. Siihen kuuluu sitten aivan kaikki suhteessa, muutkin kuin raha-asiat.
Olen joskus ollut syömässä pariskunnan kanssa, jotka puhelimen laskimella laskivat sentilleen kuinka paljon kumpikin oli syönyt ja jakoivat laskunsa sen mukaan. He oliva naimissa ja pari lastakin oli. Mietin, kuinka he kotona jakoivat ruoat ja ostokset. Eivät he enää aikoihin ole enää olleet naimisissakaan.
Ei ole normaalia olla ihan noin pikkutarkka.
Ihmisiä on erilaisia. Toiset tarjoavat rennosti ja ottavat myös vastaan tarjottua laskematta sen tarkemmin.
Sitten on näitä tarkkoja. Pihin tunnistaa siitä että vahtii haukkana että jää aina pikkuisen voitolle. Hyvän tyypin tunnistaa siitä että vahtii ihan muita asioita: sitä että ei varmasti jää kenellekään velkaa.
Älä. Sekaannu. Pihiin. Mieheen. He nimittäin pihistelevät muussakin kuin rahassa.
On aikanaan kertonut, että hän ei naiselle tarjoa vain siksi, että naisystävä tai ilahduttaakseen,
Tykkääkö hän edes sinusta? Kyllähän rakastamalleen ihmiselle haluaa automaattisesti tarjota hyviä asioita
Tämä on feministien aikaansaannosta
Tasajako ei oikeastaan ole parisuhteessa oikeudenmukainen tapa jakaa kulut.
Seurustelu on tapa selvittää toisen käyttäytyminen ja luonne.
Esim. Jos toinen sairastuu miten sairauskulut jaetaan, vai jaetaanko mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on feministien aikaansaannosta
Sinun pihiytesi ei ole kenenkään mun kuin itsesi aikaansaannosta
Aivan järkyttävää puhetta miehiltä, jotka tienaavat huomattavasti enemmän ja saavat helpommin töitä kuin naiset. Toisekseen kyse ei ole siitä että mies maksaa kaiken, vaan siitä, että jos mies jo alkuvaiheessa on äärimmäisen pihi ja niuho, niin kyllähän se kertoo siitä, että mies ei vaan yksinkertaisesti arvosta naista tavalla, jota kyseistä naista kuuluisi.
Eräs tuttavani on osa-aikatyössä ja opiskelija tienaa muutamia satasia. Sen äijä tienaa 5000e /kk bruttona ja se ei tarjoa kaverilleni ikinä mitään. Mun mielestä on väärin.
Mulle kaikenlainen piheys ja pennien ja centtien laskeminen jo treffailuvaiheessa on absoluuttinen turnoff ja red flag.
Neuroottinen. Ei vaikuta hyvältä.
En kyllä olisi minuuttia kauempaa tuollaisen miehen seurassa. Niin naismaista hommaa, että oksentaisin varmaan ällötyksestä hänen kengilleen.
Potki tuollainen mies pellolle.
Hieno homma, että miesystäväsi on aikuinen. Lapsi miesystävänä olisikin huolestuttavaa.
Mitään muuta hyvää tässä hommassa ei sitten ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää puhetta miehiltä, jotka tienaavat huomattavasti enemmän ja saavat helpommin töitä kuin naiset.
Miksi miesten työttömyysaste on korkeampi kuin naisten, jos miehet saavat helpommin töitä kuin naiset? Aivan, tietysti koska miehet, myös kaikki ne miehet, joilla ei ole mitään tekemistä vauvapalstan naisvihaajatrollien kanssa, ovat syntyneet pahoiksi.