VÄSYMYS!!!
Siis voi jumankekka mä oon kyllästynyt tähän väsymykseen. Valtin aiheesta palstalla viime kesänä, eikä tämä ole helpottanut. Lääkärissä kävin pari kertaa ja lääkärin mukaan ei ole mitään vikaa missään. Ferritiini oli 25 ja nousi puolen vuoden raudan syönnillä 27. Joku muukin veriarvo oli laskusuunnassa, mutta kaikki kuulemma ok. Kilpirauhasen vajaatoininta on, mutta sen arvot kunnossa. Nukun öisin 10-12h ja silti olen ihan väsy jo klo 11 aikaan aamupäivästä ja loppupäivä menee sumussa. Yritä tässä nyt sitten tehdä töitä, kasvattaa lasta ja vielä liikkuakin pitäisi
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nukut liikaa?
Onko vitamiineja testailtu? Onko kilppariarvot mitä? Yleislääkärin mielestä arvot on hyvät vaikka olisivat viitearvojen ulkopuolella. Endokrinologi saattaa tietää enemmän, jos löydät pätevän yksityisen.
Ei ole vitamiineja testattu ja mulla on kilppariarvot kunnossa, lääkitys ollut vuodesta 2010 ja nuo on testattu viimeksi joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla puoliso osallistumassa talon töihin?
Ferritiini laskee kun ei ole puolisoa?
t.Ohis
Väsymys tulee tuijottaessa näyttöä jo muutamassa tunnissa olipa ferritiini mikä tahansa.
Olen tehnyt tätä työtä vuodesta -99, en usko, että se nyt yhtäkkiä alkaa väsyttämään eri tavalla
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Ohis
Väsymys tulee tuijottaessa näyttöä jo muutamassa tunnissa olipa ferritiini mikä tahansa.
Olen tehnyt tätä työtä vuodesta -99, en usko, että se nyt yhtäkkiä alkaa väsyttämään eri tavalla
t.ap
No olisiko ikäväsymys kyseessä. Ikänäkö onko tullut ja tarvit silmälasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Ohis
t.ap
Mikä on ikäväsymys?
Taitaa olla lomaviikkojen aika nyt. Lähde lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Ohis
t.ap
Mikä on ikäväsymys?
No vanhemmiten ei jaksa samalla tavalla kuin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.Ohis
t.ap
Mikä on ikäväsymys?
No vanhemmiten ei jaksa samalla tavalla kuin nuorena.
Ap on 47v, en mä varmaan vielä toinen jalka haudassa ole
Työhön tylsistyminen tullut? 25 v. On pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Työhön tylsistyminen tullut? 25 v. On pitkä aika.
Olen viimeksi 3v sitten vaihtanut nykyiseen hommaan, eli en ole vuodesta -99 tehnyt yhtä ja samaa. Päätetyötä kyllä
t.ap
"Ap on 47v, en mä varmaan vielä toinen jalka haudassa ole"
No niin sulla on vaihdevuodet alkamassa tai alkaneet. Taitaa olla hormoneissa se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
No niin sulla on vaihdevuodet alkamassa tai alkaneet. Taitaa olla hormoneissa se ongelma.
Tätä tutkittiin, ei ole vielä merkkejä
t.ap
Onko popsittu vitamiinit ja kivennäisaineet tunnollisesti talven läpi?
Joku puute sulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Mitä merkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Onko popsittu vitamiinit ja kivennäisaineet tunnollisesti talven läpi?
Joku puute sulla on.
Olen pyrkinyt syömään vitamiineja, oikeastaan yli vuoden jo säännöllisesti. Syön marjoja ja kasviksia joka päivä.
t.ap
Se on se varastoraudan puute. Mulla sama sekä hemoglobiini erittäin alhainen. Saan puolivuosittain rautainfuusioita ja punasoluja. Sitten taas jonkin aikaa jaksaa joten kuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.ap
Mitä merkkejä?
Otettiin verikokeita, mulla tulee kuukautiset edelleen kellontarkasti, ei ole kuumia aaltoja, ei muutakaan. Lääkäri sanoi, että ei ole vielä merkkejä vaihdevuosista.
t.ap
Masennus? Se voi olla yllättävän vaikea hyväksyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ferritiini ole läheskään normaali. Kun saat sen lähelle sataa saattaa vajiskin parantua. Lisää rautaa vaan.
No kun ne arvot ei nouse. Olen kiinnittänyt huomiota ruoan laatuun ja voin syödä vain AlSideralia, muut ei käy vatsalle
t.ap
Onko keliakia testattu? Ei aiheuta välttämättä suoraan väsymystä, mutta estää ravinnon imeytymistä (myös raudan), ja vitamiinien ja raudan puutos aiheuttaa aivosumua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ferritiini ole läheskään normaali. Kun saat sen lähelle sataa saattaa vajiskin parantua. Lisää rautaa vaan.
No kun ne arvot ei nouse. Olen kiinnittänyt huomiota ruoan laatuun ja voin syödä vain AlSideralia, muut ei käy vatsalle
t.ap
Onko keliakia testattu? Ei aiheuta välttämättä suoraan väsymystä, mutta estää ravinnon imeytymistä (myös raudan), ja vitamiinien ja raudan puutos aiheuttaa aivosumua.
Ei ole testattu
t.ap