Työmatkapyöräily kesällä
Kiinnostaisi aloittaa työmatkapyöräily nyt näin kun kelit on ihanat ja aurinko paistaa. Te jotka työmatkapyöräilette kuinka pitkän matkan jaksette polkea? Ja tuleeko hiki? Mietin jos hankkisin vaikka sähköpyörän niin se voisi helpottaa kun matkaa on 12 km
Kommentit (475)
Koita ymmärtää, mulla ei ole aikaa sun jutuille nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kevätaurinko houkuttelee ja ne ketkä jo viime vuonna uskalsivat satsata sähköpyörään, sanoo nyt, että se oli paras päätös koko vuoteen. Meidänkin työpaikalla ne, jotka vielä viime keväänä sanoi "mä mietin vielä" ajelee nyt tuskaisina tavallisilla pyörillä, kun toiset huristelee kevyesti ja hymyssä suin.
Sähköpyöräily ei ole sitten mitään liikuntaa vaan tapa kulkea paikasta toiseen. Laiskat ja l____äskit hommaa sellaisia. Eri asia jos työmatka olisi joku 20-30 km eikä omistaisi autoa/pääsisi julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Kesä tuli ja kesä meni. Eteen kirkas ja taakse punainen valo pyörään. Sadevarusteet mukaan varalle. Päätös vaihtaako nastoihin vai ajeleeko nappuloilla pl liukkaimmat kelit.
Minulla on vakiovarusteena valot ym. Haibike
Miksi aina draamaa? Voisitko chillata?
En ainakaan minä halua sähköpyörää. Matka on kohtuullinen, ei tarvitse suihkua eikå vaihtovaatteita ja kunto on hyvö ja haluan pitää sen sellaisena. Pyöräilen ympäri vuoden mutta nyt on fludssatauko.
Kävin eilen ja tänään fillarilla töissä.
Matkaa alle 3 km.
Näpit jäätyy pitemmillä matkoilla, en kuitenkaan ole hankkimassa
lämmitettäviä käsineitä.
M59
Et taida ymmärtää kovin montaa muutakaan asiaa jos tällaiset Ihmetyttää
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä ajaminen ei ole oikeaa pyöräilyä.
Joo, sähköskootteri on sähköpyörää älykkäämpi vaihtoehto... Tai sitten oikea polkupyörä.
Älykkäintä kuitenkin hommata työ, jossa ei tarvii murehtia työnteosta kesällä, niin voi korvata ne työmatka-ajot kuntopolkemisella.
Vierailija kirjoitti:
Mä pyöräilisin muuten töihin (n. 7,5km/suunta), mutta työpaikan luona ei ole mitään turvallista paikkaa jättää pyörä, enkä halua, että sitä varastetaan.
t. terveydenhoitaja
U-lukolla pyörä rungostaan ja takapyörästään kiinni johonkin tukevaan esineeseen (esim. metallinen kaide) niin tuskin lähtee pyörä minnekään. Jos pyörässä on joustokeula niin myös se kannattaa kiinnittää yhdessä etupyörän kanssa joko pyörän runkoon tai samaan kiinteään esineeseen kuin pyörän runkokin. Hyvä välinen siihen on ketjulukko.
Laadukkaan U-lukon katkaisemiseen tarvitaan rälläkkä ja hyvin harva sellaista kantaa mukanaan, joten varkauden riski on hyvin pieni.
Tilalle otetaan sitten jotain muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevätaurinko houkuttelee ja ne ketkä jo viime vuonna uskalsivat satsata sähköpyörään, sanoo nyt, että se oli paras päätös koko vuoteen. Meidänkin työpaikalla ne, jotka vielä viime keväänä sanoi "mä mietin vielä" ajelee nyt tuskaisina tavallisilla pyörillä, kun toiset huristelee kevyesti ja hymyssä suin.
Sähköpyöräily ei ole sitten mitään liikuntaa vaan tapa kulkea paikasta toiseen. Laiskat ja l____äskit hommaa sellaisia. Eri asia jos työmatka olisi joku 20-30 km eikä omistaisi autoa/pääsisi julkisilla.
Perus työmatkasähköpyöräily vastaa rasittavuudeltaan karkeasti kävelyä. Tuskinpa kukaan tulisi sanomaan, että puolen tunnin kävelyt suuntaansa eivät olisi mitään liikuntaa. Ei toki suurimmalle osalle mitään kovaa treeniä, mutta oikein hyvä liikunnallinen lisä muuhun tekemiseen.
Minä työmatkapyöräilen n. 22km/suunta kaksi kertaa viikossa just siksi, kun en ehdi liikkumaan iltaisin näin ruuhkavuosissa. En hommaa sähköpyörää, koska se veisi sen kuntoiluaspektin pois - pääsisin lisäksi julkisilla pyörää nopeammin töihin.
Kyllä tulee hiki - mitä järkeä olisikaan yrittää kuntoilla ilman hikoilua..? Se hikoilu kertoo, että kropan viilennys toimii ja kroppa kestää rasitusta. Hyvän treenin merkki! Toimistorakennuksessa on toki suihkutilat, ymmärrän hikoilun välttelyn jos niitä ei ole. Itsellä tuo raja menee noin 5km matkassa, sen jälkeen alkaa soijaa pukata.
Voi taivas mitkä loiston päivät Suomella on vielä edessään.
Kesä tuli ja kesä meni. Eteen kirkas ja taakse punainen valo pyörään. Sadevarusteet mukaan varalle. Päätös vaihtaako nastoihin vai ajeleeko nappuloilla pl liukkaimmat kelit.