Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen erikoinen sanonta kun tulee jokin riitatilanne

Vierailija
02.04.2025 |

Jos meidän kahden välille syntyy jokin riita/erimielisyystilanne, sanoo hän aina näin: EI MINUN VANHEMPANI KOSKAAN RIIDELLEET. Minä vastaan hänelle näin: JAA, NO MITÄS SE TÄHÄN LIITTYY, OLIPAS SINUN VANHEMMILLASI LOISTAVA SUHDE. Miksi hän vetää ulkopuoliset asiat tähän taloon ?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi m 30 jankuttaa ja haastaa riitaa, vaikka kehuu keskustelutaitojaan? Ja laittaa aina ylänuolen omaan kommenttiinsa.

Älä ole harhainen. Et voi tietää kuka laittaa mihinkin ylänuolen. Sitä paitsi en ole haastanut riitaa. Vain riitelyn haluinen voi nähdä keskustelun riidan haastamisena. m 30 

Sinä laitat ylänuolen omiin kommentteihisi. Ja tuo raivokas nimittelysi mitä täällä harrastat on kyllä riitelyä. Et vain myönnä sitä. Näinhän se yleensä on niiden ihmisten kanssa jotka väittävät että he eivät riitele. 

Missä minä olen riidellyt? Sinä tässä koko ajan haastat minua ja haluat riitaa ihan turhaan. Älä tee sitä. m 30 

Älä komentele minua. Ja lopeta tuo valehtelu. Olet todella vaikea ihminen kun et osaa olla rehellinen riitelystäsi. Etkä varmaan mistään tunteistasi.

Vierailija
122/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Ei liitto missä ei riidellä välttämättä ole loistava, miksi niin sanoit? Vai oliko sarkasmia? Se ei ole hyvä riidassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele eläämään sovussa älä riitele. m 30 

IME TAVARAA 

Kiitos aamulla imin vaimon pillua. m 30

Miksi itket sitä täällä, nyyh

Sinähän se elämäm kolulainen siinä itket ja aloitit tuon ketjuun liittymättömän kirjoittelun. Mene pois tästä ketjusta. m 30 

Ai onko tämä sinun oma ketju? Jos joku on eri mieltä, niin pitää mennä pois?

Ehkä tää on hänen keinonsa välttää riitoja, käyttää henkistä väkivaltaa.

Tuolla minun käskettiin imeä tavaraa ja nyt minä olen sinusta henkisen väkivallan käyttäjä. Siinä se nähdään miten joillain on tarve vääristää asioita. m 30 

Vierailija
124/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, katso tuo video ajatuksella. Linkki saattaa tulla huonosti, on ihan turvallinen "Mitä narsisti uhristaan ajattelee".

Video ei ole käytettävissä, näin lukee mustassa ruudussa.

Vierailija
125/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi m 30 jankuttaa ja haastaa riitaa, vaikka kehuu keskustelutaitojaan? Ja laittaa aina ylänuolen omaan kommenttiinsa.

Älä ole harhainen. Et voi tietää kuka laittaa mihinkin ylänuolen. Sitä paitsi en ole haastanut riitaa. Vain riitelyn haluinen voi nähdä keskustelun riidan haastamisena. m 30 

Sinä laitat ylänuolen omiin kommentteihisi. Ja tuo raivokas nimittelysi mitä täällä harrastat on kyllä riitelyä. Et vain myönnä sitä. Näinhän se yleensä on niiden ihmisten kanssa jotka väittävät että he eivät riitele. 

Missä minä olen riidellyt? Sinä tässä koko ajan haastat minua ja haluat riitaa ihan turhaan. Älä tee sitä. m 30 

Älä kome

En ole komentanut missään sinua, pyysin vain ettet maalita minua turhaa. Rauhoitu hengitä syvään ja lakkaa kuvittelemasta kaikenlaista. m 30 

Vierailija
126/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole vaan koskaan oppinut riitelemään eikä tiedä miten se riitatilanne pitäisi hoitaa. Joku parisuhdekurssi missä käsitellään riitelyä  voisi olla paikallaan.

Normaalit ihmiset ei riitele koskaan

"Asiat voivat riidellä, ihmiset eivät", sanottiin ennen.

Mutta kyllä ihmisetkin voivat.

Toi on mun mielestä ihan idioottimainen ilmaisu, että asiat riitelee. En vaan ymmärrä kaiken kaunustelua. Miten muka asiat riitelee, kun ne on ihmiset, jotka riitelee/kinastelee/väittelee asiasta. 

Siinä missä repivässä riitelyssä nousee halu voittaa toinen, rakentavassa riitelyssä keskitytään siihen, että asiat riitelevät enemmän kuin ihmiset.  Lopulta tärkeintä ei silti ole edes riidan aihe, vaan osapuolten keskinäisen kunnioituksen ja arvostuksen säilyttäminen.

Vierailija
127/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun luulin, että kaikki riitelevät joskus: lapset sisarustensa ja kaveriensa kanssa, lapset ja vanhemmat keskenään ja vanhemmat keskenään.

No tämä on se normaali tapa, mutta palstalla on näitä ihmisiä, jotka pelkäävät ilmaista negatiivisia tunteitaan ja pelkäävät ottaa toisen tunteita vastaan.

Riitelettekö te julki positiivisetkin tunteet? 

Silittäkää miksi keskustelu muuttuu  riitelyksi, kun  keskustellaan negatiivisista tunteita ja otetaan vastaan toisen tunteita? 

Riitelyssä on usein taustalla ajatus kilpailusta. Hyökkäämällä nämä naiset yrittää tässä

Siksi riitely onkin tyhmää, toksista ja kontrolliin pyrkivää. Siinä mitellään voimia eikä ratkaista ongelmatilannetta.

Olen miehen kanssa, jos rintamasuunta on sama. Olemme samalla puolella etenemässä yhdessä. Jos taas me taistelemmekin toisiamme vastaan, mies saa etsiä toisen.

Kyllä me miehen kanssa iidellään yhdestä sun toisesta asiasta, ehkä osa on sitä, että ärsyyntyy toiseen kaikkien vuosien jälkeen ja myöskin sitä, että ollaan niin läheisiä, että voidaan käydä nämä riidat, kun tiedetään, että toiselle voi ilmaista asiat suoraan eikä riidat ole koskaan sellaisia, että johtais mihinkään suurempaan, esim. eroon. Mutta ulkopuolisten kanssa emme asetu toisiamme vastaan vaan pidämme toistemme puolta.

Vierailija
128/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitelemättömyyteen vetoaminen on miesten ase. Miehet ovatkin pohjustaneet asian hyvin, onhan "riitaisa akka" ollut pitkään sellainen kestovitsi, millä naisia yritetään saada hiljaiseksi ihan pikkutytöstä asti. Nyt aloittajan mies käyttää tätä asetta.

Miehet ovat aivan vilpittömästi sitä mieltä että heidän kuuluu määrätä ja naisen totella. Miehet eivät voi oikein sanoa sitä ääneen, mutta miehillä on kyllä runsaasti manipulointikeinoja.

Jatkuva puhe "nalkuttamisesta" on myös miesten käyttämä manipulointikeino, jonka tarkoituksena on vaientaa nainen häpeällä.

On se vaan jännä, että jostain ne stereotypiat kumpuaa. Vaikka sulle toki on varmasti puhumaton mies hyväksyttävämpi yleistys kuin nalkuttava nainen. Vaikka toki sun mielestä myös jälkimmaisessä on kyseessä miehen vika.

Vierailija
129/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä minä olen riidellyt? Sinä tässä koko ajan haastat minua ja haluat riitaa ihan turhaan. Älä tee s

Olet huvittava kun koko ajan pyrit määräilemään. Ja aina napsutat ylänuolen itsellesi.

Vierailija
130/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaahan tuon nyt ihan selvästi, että omista kommenteistas tykkäät. Se on muuten yks narsistin merkki.

Vierailija
131/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, katso tuo video ajatuksella. Linkki saattaa tulla huonosti, on ihan turvallinen "Mitä narsisti uhristaan ajattelee".

Video ei ole käytettävissä, näin lukee mustassa ruudussa.

On se, kun vaan uskaltaa painaa tuosta. Jostain syystä tuon You Tube -kanavan linkeistä ei muodostu kuvallista linkkiruutua.

Vierailija
132/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat riidanhaluiselta. Ei miehiä kiinnosta työpäivän jälkeen riidellä, vaan he haluavat rentoutua.

Vierailija
133/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ole vaan koskaan oppinut riitelemään eikä tiedä miten se riitatilanne pitäisi hoitaa. Joku parisuhdekurssi missä käsitellään riitelyä  voisi olla paikallaan.

Normaalit ihmiset ei riitele koskaan

"Asiat voivat riidellä, ihmiset eivät", sanottiin ennen.

Mutta kyllä ihmisetkin voivat.

Toi on mun mielestä ihan idioottimainen ilmaisu, että asiat riitelee. En vaan ymmärrä kaiken kaunustelua. Miten muka asiat riitelee, kun ne on ihmiset, jotka riitelee/kinastelee/väittelee asiasta. 

Siinä missä repivässä riitelyssä nousee halu voittaa toinen, rakentavassa riitelyssä keskitytään siihen, että asiat riitelevät enemmän kuin ihmiset. &n

Paskan jauhamista, asiat eivät voi riidellä, ne on aina ihmiset, jotka riitelee asioista. Laitapa adia yksi pöydälle ja asia kaksi siigen viereen, tekeekö ne mitään? Ei vaan ihmiset, jotka on nostaneet ne asiat pöydälle.

Vierailija
134/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaahan tuon nyt ihan selvästi, että omista kommenteistas tykkäät. Se on muuten yks narsistin merkki.

Sinä täällä jo syyttelet minua narsistiksi vaikka et tunne minua mitenkään. Kuinka henkisesti kehittynyttä ja fiksua sekä sivistynyttä käytöstä. m 30 

Vierailija
135/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun luulin, että kaikki riitelevät joskus: lapset sisarustensa ja kaveriensa kanssa, lapset ja vanhemmat keskenään ja vanhemmat keskenään.

No tämä on se normaali tapa, mutta palstalla on näitä ihmisiä, jotka pelkäävät ilmaista negatiivisia tunteitaan ja pelkäävät ottaa toisen tunteita vastaan.

Riitelettekö te julki positiivisetkin tunteet? 

Silittäkää miksi keskustelu muuttuu  riitelyksi, kun  keskustellaan negatiivisista tunteita ja otetaan vastaan toisen tunteita? 

Riitelyssä on usein taustalla ajatus kilpailusta

Kyllä me miehen kanssa iidellään yhdestä sun toisesta asiasta, ehkä osa on sitä, että ärsyyntyy toiseen kaikkien vuosien jälkeen ja myöskin sitä, että ollaan niin läheisiä, että voidaan käydä nämä riidat, kun tiedetään, että toiselle voi ilmaista asiat suoraan eikä riidat ole koskaan sellaisia, että johtais mihinkään suurempaan, esim. eroon. Mutta ulkopuolisten kanssa emme asetu toisiamme vastaan vaan pidämme toistemme puolta.

Kyllä mekin riidellään ja kiivastutaan. Voihan samankin joukkueen pelaajat kinastella. Mutta kun ollaan eri joukkueessa, homma on ihan eri levelillä ja ollaan TODELLA vastakkain.

Vierailija
136/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 30 alkaa ihan oikeasti vaikuttaa hiukan narsistiselta. Menettää malttinsa, nimittelee ja riitelee, mutta väittää kiven kovaan että hän ei riitele milloinkaan. Ja sitten tuo jatkuva pyrkimys päästä hallitsemaan koko keskustelua ja yritys asettua auktoriteetiksi muiden keskustelijoiden yläpuolelle omaan rauhallisuuteensa vedoten.

Aika monet naiset ovat palstalla kertoneet samantapaisesta käytöksestä miehillään. "En minä s*atana mitään huuda!!!" mies huutaa.

Vierailija
137/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat riidanhaluiselta. Ei miehiä kiinnosta työpäivän jälkeen riidellä, vaan he haluavat rentoutua.

Valitettavasti molemmissa sukupuolissa on näitä riidanhaluisia, joiden pitää saada riitansa hinnalla millä hyvänsä. m 30  

Vierailija
138/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riitelemättömyyteen vetoaminen on miesten ase. Miehet ovatkin pohjustaneet asian hyvin, onhan "riitaisa akka" ollut pitkään sellainen kestovitsi, millä naisia yritetään saada hiljaiseksi ihan pikkutytöstä asti. Nyt aloittajan mies käyttää tätä asetta.

Miehet ovat aivan vilpittömästi sitä mieltä että heidän kuuluu määrätä ja naisen totella. Miehet eivät voi oikein sanoa sitä ääneen, mutta miehillä on kyllä runsaasti manipulointikeinoja.

Jatkuva puhe "nalkuttamisesta" on myös miesten käyttämä manipulointikeino, jonka tarkoituksena on vaientaa nainen häpeällä.

On se vaan jännä, että jostain ne stereotypiat kumpuaa. Vaikka sulle toki on varmasti puhumaton mies hyväksyttävämpi yleistys kuin nalkuttava nainen. Vaikka toki sun mielestä myös jälkimmaisessä on kyseessä miehen vika.

Miehet kaikkialla maailmassa manipuloivat naisia samoilla keinoilla, mutta sinä väännät asian niin että minä olenkin syyllinen. Taas yksi miehen manipulointikeino.

Vierailija
139/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei nyt kiinnosta töiden jälkeen mikään, mutta naisia pitää kiinnostaa työpäivän jälkeen kaupassakäynti, ruoanlaitto, siivoaminen jne.

Vierailija
140/182 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M 30 alkaa ihan oikeasti vaikuttaa hiukan narsistiselta. Menettää malttinsa, nimittelee ja riitelee, mutta väittää kiven kovaan että hän ei riitele milloinkaan. Ja sitten tuo jatkuva pyrkimys päästä hallitsemaan koko keskustelua ja yritys asettua auktoriteetiksi muiden keskustelijoiden yläpuolelle omaan rauhallisuuteensa vedoten.

Aika monet naiset ovat palstalla kertoneet samantapaisesta käytöksestä miehillään. "En minä s*atana mitään huuda!!!" mies huutaa.

Aika henkisesti kehittynyttä alkaa määrittelemään jotain keskustelijaa narsistiksi vaikket tunne miestä ollenkaan. Missä minä olen malttini menettänyt osoita se. Missä minä olen riidellyt? En missään olen vain keskustellut tästä aiheestä. Sinulla on paljon kuvitelmia mielessä, mutta tosimaailma on eri asia. m 30