Miehen erikoinen sanonta kun tulee jokin riitatilanne
Jos meidän kahden välille syntyy jokin riita/erimielisyystilanne, sanoo hän aina näin: EI MINUN VANHEMPANI KOSKAAN RIIDELLEET. Minä vastaan hänelle näin: JAA, NO MITÄS SE TÄHÄN LIITTYY, OLIPAS SINUN VANHEMMILLASI LOISTAVA SUHDE. Miksi hän vetää ulkopuoliset asiat tähän taloon ?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on hyviä nää "meillä ei koskaan riidellä". Tiedättehän että erimielisyyksien selvittäminen puhumalla on riitelyä? Ja toivottavasti sitä tehdään kaikissa parisuhteissa. Ei ole mahdollista että kaksi ihmistä asuu samassa asunnossa ja ei muka ikinä ole mitään erimielisyyksiä.
Selvästikään eivät tajua edes mistä puhuvat. Jos parisuhteessa ei riideltäs, niin siinä tapauksessa jompikumpi pelkää sanoa mielipidettään. Tässä maailmassa kun ei kahta täysin identtistä ihmistä ole.
Kai tässä on kyse vain riidan määritelmästä. En minä käsitä riitelyksi sitä, jos asiasta keskustellaan asiallisesti ja toista syyllistämättä.
Mies yrittää saada sinut sekä suuttumaan että tuntemaan niin paljon häpeää että sulkisit suusi ja antaisit miehen jäädä voittajaksi.
Mies ei kehtaa sanoa olevansa itse sinua parempi, joten sen sijaan hän vihjaa niin kehumalla omia vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä rasittavaksi tämä keskustelu kun miesselittäjä tuli pätemään.
Kyse ei ole pätemisestä, vaan koitan opastaa toisia henkisesti lapsen tai teinin tasolta ylemmäs. m 30
Suosittelen että kehität itseäsi. Olet epätoivoisesti sen tarpeessa.
Kaikkien pahimpia riidan aiheuttajia ovat ihmiset jotka pelkäävät konflikteja kuollakseen. Te käytätte kaiken aikanne konfliktien välttelyyn sekä töissä että kotona, ettekä opi koskaan ratkaisemaan mitään kenenkään kanssa. Valehtelette, teeskentelette ja kiellätte omat tunteenne, koska konfliktien pelko menee kaiken muun yli.
Niin. Sekin. Toisaalta konflikti katkaisee ihmissuhteen helposti. Jos on liikaa negaa. Olisi siis keskuteltava kuin aikuiset, että mikä homma. Ettei osa sitten pelkää toista myöhemmin ja haluaa vaihtaa työpaikkaa tms. Perusteluja voi tietysti laittaa aina jos asia on monimutkainen, toivottavasti ei tule niistä vääriä käsityksiä.
Siis mitä ihmettä? Miksi te riitelette? Ettekö te osaa sopia asioita sovussa?
Itse olen seurustellut nyt 5,5 vuotta ihanan naisen kanssa, eikä me olla riidelty koskaan. Eri mieltä on toki oltu ja itketty yms, mutta ei ikinä esim. korotettu ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin, että kaikki riitelevät joskus: lapset sisarustensa ja kaveriensa kanssa, lapset ja vanhemmat keskenään ja vanhemmat keskenään.
No tämä on se normaali tapa, mutta palstalla on näitä ihmisiä, jotka pelkäävät ilmaista negatiivisia tunteitaan ja pelkäävät ottaa toisen tunteita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kertaakaan käynyt mielessä, että voisit itse ottaa toisenlaisen lähestymistavat? Ihan voisitte vaikka keskustella?
Siis mies estää keskustelun typerällä käytöksellään ja sinä yrität vierittää syyn naiselle? Mies provosoi. Haastaa riitaa. Kai jokainen sen tajuaa.
Minä kun luulin, että naiset ovat niitä aikuisia suhteessa, mutta he typistäväksin itsensä miehen tasolle. Sinusta ei siis ole aikuismaista tapaa ratkaista tätä ongelmaa? Kummankin pitää olla yhtä typeriä? Ja se kumpi on typerämpi voittaa?
Miksi luulit että miehen ei tarvitse olla aikuinen suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pätemisestä, vaan koitan opastaa toisia henkisesti lapsen tai teinin tasolta ylemmäs. m 30
Kaikkien pahimpia riidan aiheuttajia ovat ihmiset jotka pelkäävät konflikteja kuollakseen. Te käytätte kaiken aikanne konfliktien välttelyyn sekä töissä että kotona, ettekä opi koskaan ratkaisemaan mitään kenenkään kanssa. Valehtelette, teeskentelette ja kiellätte omat tunteenne, koska konfliktien pelko menee kaiken muun yli.
Ethän sinä tiedä minusta yhtään mitään joten älä tee päätelmiä. En pelkää konflikteja vaan hoidan erimielisyydet keskustelemalla. m 30&n
KIRJOITTELE ITSESI POIS TÄSTÄ KETJUSTA, JOS KERRAN FIKSUA LEIKIT, MINUN MIELESTÄ SINÄ ET TEE MUUTA KUIN HAASTAT RIITAA JA VÄITÄT OLEVASI FIKSU KESKUSTELIJA. Haista perkele paska ja äkkiä !
Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Käyttäytymisessä perimä näyttää selittävän puolet ja toisen puolen selittää millaisissa olosuhteissa on joutunut kasvamaan lapsuutensa. Lapset oppii esimerkistä, miehesi ei osaa riidellä. Joko opit elämään asian kanssa tai päästät tämän prinssin ratsastamaan kohti auringon laskua.
Vierailija kirjoitti:
Sen vanhempii vetoamisen voi ymmärtää monella tapaa. Itse näen sen sellaisena muistutksena naiselle että asia voi hoitaa toisin kuin riitelemällä. Ehkä sen naisen perheessä kaikki on hoidettu riitelemällä ja sieltä on peräisin väärä malli. m 30
+++++ yllä on lainaus
Kai sinä näet sen, että mies ei pysty edes normaaliin keskusteluun rakentavasta puhumattakaan ja on toksinen mulkku.
Ei tuossa mikään siihen viittaa. Sen sijaan kummallista että tuollaisen lyhyen tekstin perustella alat jotain syytellä mulkuksi. Se kertoo ehkä sinusta jotain. m 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä tiedä minusta yhtään mitään joten älä tee päätelmiä. En pelkää konflikteja vaan hoidan erimielisyydet keskustelemalla. m 30&n
Et uskalla edes myöntää että voisit ikinä olla konfliktissa osapuolena vaan puhut sievistelevästi koko ajan "keskustelusta". Pelkosi on ilmiselvää. Edustat hyvin ongelmallista ihmistyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele eläämään sovussa älä riitele. m 30
IME TAVARAA
Kiitos aamulla imin vaimon pillua. m 30
Miksi itket sitä täällä, nyyh
Sinähän se elämäm kolulainen siinä itket ja aloitit tuon ketjuun liittymättömän kirjoittelun. Mene pois tästä ketjusta. m 30
Ai onko tämä sinun oma ketju? Jos joku on eri mieltä, niin pitää mennä pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä tiedä minusta yhtään mitään joten älä tee päätelmiä. En pelkää konfliktej
Siinä se taas näkyy henkinen taso. Ota Caps Lock pois välillä. m 30
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ydin syntyy lapsuudessa. Käyttäytymisessä perimä näyttää selittävän puolet ja toisen puolen selittää millaisissa olosuhteissa on joutunut kasvamaan lapsuutensa. Lapset oppii esimerkistä, miehesi ei osaa riidellä. Joko opit elämään asian kanssa tai päästät tämän prinssin ratsastamaan kohti auringon laskua.
Rakkaus on vaikea laji. Se aiheuttaa pettymyksiä, raivostuttaa ja pakottaa hyväksymään vähemmän mairittelevia ominaisuuksia kumppanissa ja varsinkin itsessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele eläämään sovussa älä riitele. m 30
IME TAVARAA
Kiitos aamulla imin vaimon pillua. m 30
Miksi itket sitä täällä, nyyh
Sinähän se elämäm kolulainen siinä itket ja aloitit tuon ketjuun liittymättömän kirjoittelun. Mene pois tästä ketjusta. m 30
Ai onko tämä sinun oma ketju? Jos joku on eri mieltä, niin pitää mennä pois?
Ei tuo ole mielipide jos alkaa huutelemaan jotain tavaran imemisestä. Se on lapsen trollausta ja sitä ei tänne kaivata lisää. m 30
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Miksi te riitelette? Ettekö te osaa sopia asioita sovussa?
Itse olen seurustellut nyt 5,5 vuotta ihanan naisen kanssa, eikä me olla riidelty koskaan. Eri mieltä on toki oltu ja itketty yms, mutta ei ikinä esim. korotettu ääntä.
Siis erimielisyys menee niin pitkälle että itkette, mutta riitanne ei ole riita kun ääntä ei ole korotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä tiedä minusta yhtään mitään joten älä tee päätelmiä. En pelkää konfliktej
Et uskalla edes myöntää että voisit ikinä olla konfliktissa osapuolena vaan puhut sievistelevästi koko ajan "keskustelusta". Pelkosi on ilmiselvää. Edustat hyvin ongelmallista ihmistyyppiä.
Patologista, suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee päätelmiä mihin sinulla ei ole henkisiä ja älyllisiä kykyjä. m 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin, että kaikki riitelevät joskus: lapset sisarustensa ja kaveriensa kanssa, lapset ja vanhemmat keskenään ja vanhemmat keskenään.
No tämä on se normaali tapa, mutta palstalla on näitä ihmisiä, jotka pelkäävät ilmaista negatiivisia tunteitaan ja pelkäävät ottaa toisen tunteita vastaan.
Riitelettekö te julki positiivisetkin tunteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo aina, että on kasvatuksen syy, että olen tällainen ja vertaa miten hyvin hänen lapsensa ovat elämässä pärjänneet. Se tuntuu pahalta, kun hän haukkuu sekä minua, että vanhempiani.
Parisuhteessa vertaileminen omassa suhteessa ihan mihin vaan on riitaa jo sinänsä aiheuttava, erimielisyydet ratkotaan yksikön sisällä eikä vedetä muiden ihmisten tekemisiä tai ominaisuuksia ikäänkuin malliesimerkiksi, syntyy vain kauheampi kaaos.
Ap:n pitäisi juosta. Ja sitten tavalla tai toisella hankkia tietoa toksisista suhteista ja rajojen laittamisesta.
Ap, miehesi on rakentavalla tavalla viallinen. Ei tule muuttumaan kuin pahemmaksi. Et voi rakastaa häntä ehjäksi etkä ikinä "ansaita"'hänen kunnioitustaan (hän ei kunnioita ketään). Juokse!
Äläkä vaan ehdota pariterapiaa!
Onko mies ollut jo fyysisesti väkivaltainen?
Jos lasten äiti on normaali ihminen, saattaisit kuulla aikamoisia kertomuksia häneltä.
Minä sanoisin varmaan ihan samalla tavalla. En ole tottunut riitelemään, kun sitä pidettiin lapsuudenkodissa suunnilleen syntinä, joten jos joku alkaa huutaa, olen kuin peura ajovaloissa.