Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo pari vuotta odotellut, että puoliso laittaisi asunnon myyntiin. Onko se oikeasti niin vaikeaa, mitä hän väittää?

Vierailija
05.03.2025 |

Muutin hänen luokseen toiselta paikkakunnalta ja tuolloin oli puhe, että hänen omistamansa kaksio (johon muutin) laitettaisiin myyntiin heti kun on mahdollista. Meitä on täällä joka toinen viikko yhteensä kolme ihmistä, kun puolison lapsi saapuu. On ahdasta ja asunnon perussiistinä pitäminen on työlästä. Lapsi nukkuu olohuoneessa vuodesohvalla ja on tyytyväinen, mutta minä en ole. Lapsi on esiteini ja hänellä käy usein kavereita. Arvaatte varmaan, että millainen meininki täällä on silloin. Mielestäni on myös kohtuutonta, että omistamani huonekalut ovat varastossa ja asunto on täynnä miehen ostamaa tavaraa, josta en välitä. Haluaisin sisustaa itse, se on aiemmin ollut jopa harrastus. 

Mies sanoo koko ajan, että ei nyt voi myydä kun on huono tilanne markkinoilla ja että ei saisi asunnosta samaa summaa kun ostaessaan. Ja että välittäjänpalkkioon pitäisi olla rahat säästössä. Mutta olen erittäin kyllästynyt tilanteeseen. Miksi hän ei voi hoitaa myymistä itse tai vuokrata (ei halua sitäkään)?

Olemme myös yrittäneet lasta ja ahdistaa, että mies ei saa asuntoa ajoissa myytyä ennen mahdollisen uuden tulokkaan syntymista. Mikä neuvoksi? Kiitos ja anteeksi avautuminen..

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Tiedät jo itsekin ettei tilanne tule muuttumaan. Elämäsi sen sijaan muuttuu paremmaksi kun myönnät asian itsellesi. Jos jätkä haluaa jatkaa teidän juttua niin se tulee perässä. En silti odottelisi liian pitkään....

Vierailija
2/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti omalta tarinalta, jossa olin entisen puolisoni kanssa. Koskaan hyvää hetkeä asunnon myymiselle ei tullut. Vuodet vieri ja markkinatilanteet muuttuivat. Asuu edelleen siinä kopissaan, kaksi vuotta eromme jälkeen. Asuntoasia vaikutti suuresti siihen, miksi erosimme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin siis asunnon myyntiin sen takia, että voitaisiin muuttaa isompaan asuntoon, vähintään kolmioon. En pysty omista tuloistani yksin kustantamaan kolmion vuokraa tai ostaa asuntoa.

Ap

Vierailija
4/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan lasta tee, ennen kuin on isompi asunto. Muutenhan muutto lykkääntyy, koska pitää ostaa lastentavaroita. Nuo miehen selitykset on selityksiä. Ei siitä vanhasta asunnosta vuosienkaan päästä omiaan saa pois, jos ei saa nytkään.

Vierailija
5/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ON huono aika myydä, koska hinnat on alhaalla. Sillä tosin on aika vähän väliä niille, jotka vaihtavat asuntoa, koska yhtä alhaalla ne ostohinnatkin on. Isompien asuntojen kohdalla jopa suhteellisesti alempana kuin pienten.

Mies ei hoida, koska ei ole pakko. Ei ehkä hoitaisi, vaikka olisikin. Saat tämän selville, kun muutat omaan.

Vierailija
6/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä osta? Ootko köyhä?

Vierailija
7/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies kuvittelee saavansa paremman hinnan kuin ostaessa? Asunto vanhenee koko ajan. Itse ajattelen, että hän on menettänyt rahaa nyt. Arvo laskee 1000e vuodessa ellei ole hyvällä paikalla kasvukeskuksessa. Miksi välittäjän palkkio pitäisi olla säästössä?

Miksi asuntoa ei laitettu myyntiin, ennen kuin muutit? Paha enää valittaa. Toisaalta voit sanoa, että nyt riitti ja hankit oman asunnon. 

Vierailija
8/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jymähtänyt paikoilleen. Ei se halua muutosta. Sinun on lähdettävä, tai hyväksyttävä tilanne sellaisena kuin se on. Ilmoita miehelle, ettet enää luota sen lupauksiin ja haluat lähteä, ellei muutosta tapahdu. Katso mitä tapahtuu.

Vierailija
9/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies aio sitä asuntoa koskaan myydä. Tavarasi ovat varastossa ihan niin kauan kunnes muutat pois ja viet ne mukanasi. Jos haluat oman kodin lähde nyt, muuten olet tuossa tilanteessa vielä 20 vuoden kuluttuakin. 

Vierailija
10/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies kuvittelee saavansa paremman hinnan kuin ostaessa? Asunto vanhenee koko ajan. Itse ajattelen, että hän on menettänyt rahaa nyt. Arvo laskee 1000e vuodessa ellei ole hyvällä paikalla kasvukeskuksessa. Miksi välittäjän palkkio pitäisi olla säästössä?

Miksi asuntoa ei laitettu myyntiin, ennen kuin muutit? Paha enää valittaa. Toisaalta voit sanoa, että nyt riitti ja hankit oman asunnon. 

Hän puhuu aina jostain tulevasta, paremmasta myyntiajasta, esimerkiksi tällä hetkellä hän sanoo, että no jos kesällä korot laskisivat niin voisi laittaa myyntiin. Mutta ne puheet on niin nähty ja kuultu. Hän sanoo, että ei aio ottaa lainaa välittäjänpalkkiota varten, mutta ei koskaan saa mitään säästöön.

Olemme keskustelleet aiheesta monta kertaa ja se päättyy aina niin, että hän suuttuu kun minä en kuulemma ymmärrä asuntomarkkinoista mitään ja vaadin häntä tekemään taloudellisen konkurssin.

Ap

Vierailija
11/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän puhuu aina jostain tulevasta, paremmasta myyntiajasta, esimerkiksi tällä hetkellä hän sanoo, että no jos kesällä korot laskisivat niin voisi laittaa myyntiin. Mutta ne puheet on niin nähty ja kuultu. Hän sanoo, että ei aio ottaa lainaa välittäjänpalkkiota varten, mutta ei koskaan saa mitään säästöön.

Olemme keskustelleet aiheesta monta kertaa ja se päättyy aina niin, että hän suuttuu kun minä en kuulemma ymmärrä asuntomarkkinoista mitään ja vaa

Voi olla että sitä parempaa aikaa saakin odottaa ihan huolella.

Omalla kodilla ei kannata spekuloida.

Vierailija
12/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että asunto edes on oikeasti miehen oma? Onko ex-naisen jolle maksaa vuokraa, tai vaikka jonkun sukulaisen omistama.

Vierailija
13/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen välittäjän palkkion voi maksaa sitten niistä rahoista mitä asunnosta saa.

Kyllä nyt on ihan hyvä aika alkaa myymään asuntoa, varsinkin jos ostaa isomman tilalle. Korot on jo alempana kuin pitkään aikaan ja samalla tavalla ne alhaiset asuntojen hinnat näkyy isommassa asunnossa.

Sanoisin miehelle, että en halua asua täällä. Joko muutetaan yhdessä tai muutat yksin 

Vierailija
14/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt painottaa hänelle, että entä jos niiden korkojen laskussa menee vuosia?

Ap

Vierailija
15/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän menisi konkurssiin? Onko asunnosta enemmän velkaa kuin sen ja hänen muun omaisuutensa yhteenlaskettu arvo on?

Nyt ei kuulosta hyvältä.

Vierailija
16/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei asunnot mene kaupaksi lainkaan.

Tämä on hallituksen ansiota.

Vierailija
17/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt painottaa hänelle, että entä jos niiden korkojen laskussa menee vuosia?

Ap

Korot ovat jo nyt erittäin alhaiset. Ehkä laskevat tuonne kahden pintaan, mutta siinä se. Turha tätä on jäädä odottamaan.

Vierailija
18/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme keskustelleet aiheesta monta kertaa ja se päättyy aina niin, että hän suuttuu kun minä en kuulemma ymmärrä asuntomarkkinoista mitään ja vaa

No selvähän se on, että ei kannata painostaa. En minäkään haluaisi, että minun puolisoni pakottaisi t ekemään jotain taloudellisia päätöksiä, joihin en ole valmis. Kuka sellaisessa suhteessa voisi olla onnellinen? Suhde äkkiä loppuisi siihen.

Mutta yhtä selvä on, että jos tämä tilanne haittaa, sinua, ei sinun kannata jäädä odottelemaan, että mies tulisi valmiiksi. Kuka sellaisessa suhteessa voisi olla onnellinen?  Loppuu se suhde siihenkin - ja näytätte olevan aka lähellä tätä pistettä.

Vierailija
19/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 höpö höpö juttuja. Ensikerralla parempaa settiä sieltä Porvoosta.

Vierailija
20/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä nyt, mutta ikinä ei kannattaisi muuttaa toiselta paikkakunnalta kumppanin luo liian ahtaaseen tai muuten epämieluisaan asuntoon eikä mitenkään keskeneräiseen tilanteeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi