Miehen erikoinen sanonta kun tulee jokin riitatilanne
Jos meidän kahden välille syntyy jokin riita/erimielisyystilanne, sanoo hän aina näin: EI MINUN VANHEMPANI KOSKAAN RIIDELLEET. Minä vastaan hänelle näin: JAA, NO MITÄS SE TÄHÄN LIITTYY, OLIPAS SINUN VANHEMMILLASI LOISTAVA SUHDE. Miksi hän vetää ulkopuoliset asiat tähän taloon ?
Kommentit (182)
Tällainen määritelmä löytyi riidalle ja useimmat ymmärtävät sen näin. Eli keskustelu on mennyt sanasotatasolle tai sitten mykkäkouluksi tai muuksi manipulaatioksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kertaakaan käynyt mielessä, että voisit itse ottaa toisenlaisen lähestymistavat? Ihan voisitte vaikka keskustella?
Siis mies estää keskustelun typerällä käytöksellään ja sinä yrität vierittää syyn naiselle? Mies provosoi. Haastaa riitaa. Kai jokainen sen tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Nää on hyviä nää "meillä ei koskaan riidellä". Tiedättehän että erimielisyyksien selvittäminen puhumalla on riitelyä? Ja toivottavasti sitä tehdään kaikissa parisuhteissa. Ei ole mahdollista että kaksi ihmistä asuu samassa asunnossa ja ei muka ikinä ole mitään erimielisyyksiä.
Selvästikään eivät tajua edes mistä puhuvat. Jos parisuhteessa ei riideltäs, niin siinä tapauksessa jompikumpi pelkää sanoa mielipidettään. Tässä maailmassa kun ei kahta täysin identtistä ihmistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitely on usein välttämätöntä, jos ei halua kärsiä suhteessa. Jos kaikki menee kuten sadussa, niin ehkä sitten ei tarvitse riidellä mistään koskaan. Paljon toksisempaa on ympäristö, jossa kytee koko ajan pinnan alla, mutta ei koskaan oteta mitään esille.
Asia voi ottaa muuten esille kuin riitelemällä. Sivistynyt keskustelua ja ajatusten vaihto ja sopiminen on niitä tapoja. Lapset riitelee hiekkalaatikolla ei henkisesti aikuiset ja kypsät ihmiset. m 30
Miten se liittyy tämän miehen tapaan vedota omiin vanhempiinsa? Ei ole fiksua, kypsää tai sopuisaa.
Sen vanhempii vetoamisen voi ymmärtää monella tapaa. Itse näen sen sellaisena muistutksena naiselle että asia voi hoitaa toisin kuin riitelemällä. Ehkä sen naisen perheessä kaikki on hoidettu riitelemällä ja sieltä on peräisin väärä malli. m 30
Vierailija kirjoitti:
Tällainen määritelmä löytyi riidalle ja useimmat ymmärtävät sen näin. Eli keskustelu on mennyt sanasotatasolle tai sitten mykkäkouluksi tai muuksi manipulaatioksi.
tavallisesti mielipide-eron aiheuttama sanasota, joka johtaa joskus molemminpuolisiin loukkauksiin ja tappeluun
Unohdin määritelmän äskeisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on hyviä nää "meillä ei koskaan riidellä". Tiedättehän että erimielisyyksien selvittäminen puhumalla on riitelyä? Ja toivottavasti sitä tehdään kaikissa parisuhteissa. Ei ole mahdollista että kaksi ihmistä asuu samassa asunnossa ja ei muka ikinä ole mitään erimielisyyksiä.
Selvästikään eivät tajua edes mistä puhuvat. Jos parisuhteessa ei riideltäs, niin siinä tapauksessa jompikumpi pelkää sanoa mielipidettään. Tässä maailmassa kun ei kahta täysin identtistä ihmistä ole.
Sinulla on väärä kuva asiasta. Mielipiteen voi sanoa ilman riitelyä. m 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele eläämään sovussa älä riitele. m 30
IME TAVARAA
Kiitos aamulla imin vaimon pillua. m 30
Miksi itket sitä täällä, nyyh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole vaan koskaan oppinut riitelemään eikä tiedä miten se riitatilanne pitäisi hoitaa. Joku parisuhdekurssi missä käsitellään riitelyä voisi olla paikallaan.
Normaalit ihmiset ei riitele koskaan
"Asiat voivat riidellä, ihmiset eivät", sanottiin ennen.
Mutta kyllä ihmisetkin voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tavallisesti mielipide-eron aiheuttama sanasota, joka johtaa joskus molemminpuolisiin loukkauksiin ja tappeluun
Hyvä kun laitoit tämän tänne. Saavat nuo väärän käsityksen mieleensä saaneet oikeaa tietoa. m 30
Sen vanhempii vetoamisen voi ymmärtää monella tapaa. Itse näen sen sellaisena muistutksena naiselle että asia voi hoitaa toisin kuin riitelemällä. Ehkä sen naisen perheessä kaikki on hoidettu riitelemällä ja sieltä on peräisin väärä malli. m 30
+++++ yllä on lainaus
Kai sinä näet sen, että mies ei pysty edes normaaliin keskusteluun rakentavasta puhumattakaan ja on toksinen mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Riitely on usein välttämätöntä, jos ei halua kärsiä suhteessa. Jos kaikki menee kuten sadussa, niin ehkä sitten ei tarvitse riidellä mistään koskaan. Paljon toksisempaa on ympäristö, jossa kytee koko ajan pinnan alla, mutta ei koskaan oteta mitään esille.
Kaverisuhteissa moni eroaa, koska ei oteta esille ikäviä asioita tai se mikä häiritsee (että voi keskustella sivistyneesti asian pois), se kytee ja lopulta ei enää kestetäkään. On oltu ylikohteliaita vuosikymmeniä tai vuosia. Ja toinen saattaa jatkaa ikävää toimintaa tietämättään, eikä ole kasvanut muut huomioivaksi ja homma on ohi. Ellei ole niin itsekäs autistimainen (vai narsisti) ettei puheella ole merkitystä tai ei ymmärrä edes sitä, kuten usein on.
Vierailija kirjoitti:
Kato tuo edellisellä sivulla laittamani linkki.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo aina, että on kasvatuksen syy, että olen tällainen ja vertaa miten hyvin hänen lapsensa ovat elämässä pärjänneet. Se tuntuu pahalta, kun hän haukkuu sekä minua, että vanhempiani.
Parisuhteessa vertaileminen omassa suhteessa ihan mihin vaan on riitaa jo sinänsä aiheuttava, erimielisyydet ratkotaan yksikön sisällä eikä vedetä muiden ihmisten tekemisiä tai ominaisuuksia ikäänkuin malliesimerkiksi, syntyy vain kauheampi kaaos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele eläämään sovussa älä riitele. m 30
IME TAVARAA
Kiitos aamulla imin vaimon pillua. m 30
Miksi itket sitä täällä, nyyh
Sinähän se elämäm kolulainen siinä itket ja aloitit tuon ketjuun liittymättömän kirjoittelun. Mene pois tästä ketjusta. m 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä rasittavaksi tämä keskustelu kun miesselittäjä tuli pätemään.
Kyse ei ole pätemisestä, vaan koitan opastaa toisia henkisesti lapsen tai teinin tasolta ylemmäs. m 30
Suosittelen että kehität itseäsi. Olet epätoivoisesti sen tarpeessa.
Kaikkien pahimpia riidan aiheuttajia ovat ihmiset jotka pelkäävät konflikteja kuollakseen. Te käytätte kaiken aikanne konfliktien välttelyyn sekä töissä että kotona, ettekä opi koskaan ratkaisemaan mitään kenenkään kanssa. Valehtelette, teeskentelette ja kiellätte omat tunteenne, koska konfliktien pelko menee kaiken muun yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tuohon viitaten mies ei edes riitele vaan suoranaisesti kiusaa = narsisti pitää kumppania nyrkkeilysäkkinä.
Minä kun luulin, että kaikki riitelevät joskus: lapset sisarustensa ja kaveriensa kanssa, lapset ja vanhemmat keskenään ja vanhemmat keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kertaakaan käynyt mielessä, että voisit itse ottaa toisenlaisen lähestymistavat? Ihan voisitte vaikka keskustella?
Siis mies estää keskustelun typerällä käytöksellään ja sinä yrität vierittää syyn naiselle? Mies provosoi. Haastaa riitaa. Kai jokainen sen tajuaa.
Minä kun luulin, että naiset ovat niitä aikuisia suhteessa, mutta he typistäväksin itsensä miehen tasolle. Sinusta ei siis ole aikuismaista tapaa ratkaista tätä ongelmaa? Kummankin pitää olla yhtä typeriä? Ja se kumpi on typerämpi voittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä rasittavaksi tämä keskustelu kun miesselittäjä tuli pätemään.
Kyse ei ole pätemisestä, vaan koitan opastaa toisia henkisesti lapsen tai teinin tasolta ylemmäs. m 30
Suosittelen että kehität itseäsi. Olet epätoivoisesti sen tarpeessa.
Kaikkien pahimpia riidan aiheuttajia ovat ihmiset jotka pelkäävät konflikteja kuollakseen. Te käytätte kaiken aikanne konfliktien välttelyyn sekä töissä että kotona, ettekä opi koskaan ratkaisemaan mitään kenenkään kanssa. Valehtelette, teeskentelette ja kiellätte omat tunteenne, koska konfliktien pelko menee kaiken muun yli.
Ethän sinä tiedä minusta yhtään mitään joten älä tee päätelmiä. En pelkää konflikteja vaan hoidan erimielisyydet keskustelemalla. m 30
Onkohan tämä mies joka eksyi tänne yksi ja sama mies jolla on riitaisa suhde kun tänne tuli niin olemattomia neuvojaan jakamaan ?