puoliso petti ja ei suostu lähtemään
onko todella niin että petetyn pitäisi olla se, joka joutuu vielä uuden kodinkin etsimään kaiken muun kärsimyksen lisäksi?? vai mitä voi tehdä?
Kommentit (17)
Lähdet itse. Ei toista voi käskeä lähtemään omasta kodistaan.
Kenen asunto? Se jonka nimissä se kämppä on alunperin ollut, on oikeutettu siihen jäämään, huolimatta siitä onko pettäjä itse vai petetty.
Pettämisen voi antaa anteeksi ja jatkaa yhteistä elämää. Se on anteeksi antoa.
Vierailija kirjoitti:
Kenen asunto? Se jonka nimissä se kämppä on alunperin ollut, on oikeutettu siihen jäämään, huolimatta siitä onko pettäjä itse vai petetty.
Jos on yhteinen tai vuokrattu?
Haet avioeroa netistä saamallasi lomakkeella. Vaadit samalla lomakkeella ositusta ja yhteiselämän lopettamista oikeuden päätöksellä asap, perustelet siihen, miksi sinulla on mielestäsi puolisoa suurempi oikeus jäädä nykyiseen asuntoonne. Ole hyvä. Toimi äläkä poraa siinä.
https://aatos.app/avioero/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwna6_BhCbARIsALId2…
Vierailija kirjoitti:
Lähdet itse. Ei toista voi käskeä lähtemään omasta kodistaan.
Kyllä voi, poikaparka. Kyllä voi. Ja sen voi hakea samalla lomakkeella kuin avioeronkin. Oikeus päättää, kumpi jää asumaan ja kumpi häädetään
Soitat poliisille ja sanot, että puoliso on väkivaltainen ja on uhannut tappaa sinut. Kun on pidätettynä hankit uuden lukon oveen.
Vierailija kirjoitti:
On teillä köyhillä nolot jutut. Jos vuokrakämpässä asuttiin pariskuntana, vuokrasopimus ei todista yhtään mitään. Kummallakin virallinen osoite siinä ties miten kauan, niin silloin haetaan yhteiselämän lopettamista käräjäoikeudessa. Jäävä osapuoli tekee uuden sopparin vuokranantajan kanssa omiin nimiinsä.
Omistusasunto on eri juttu, jos se on esim. avioehdolla suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle. Silloin asunto on sen, jonka se oli ennen liittoakin ja toinen muuttaa.
Ihan kannataisi pojat opiskella nämä asiat Suomen laista eikä arvailla. Te hingutte ja vingutte itsellenne naista tajuamatta, mitä laki sanoo parisuhteista, epävirallisistakin, kun ne on vuosia kestäneet ja niistä on kenties syntynyt lapsi.
Etsisin uuden kodin. Uusi hyvä energia ehkä siellä. Ei toisen hikijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisille ja sanot, että puoliso on väkivaltainen ja on uhannut tappaa sinut. Kun on pidätettynä hankit uuden lukon oveen.
Yllytät hankkimaan kunnianloukkaussyytteen ja tuomion aiheettomasta rikosilmoituksesta? Äänestät varmaan perussuomalaisia.
On olemassa lailliset keinot, jotka on yllä jo kerrottu.
Jos on kyse vuokra-asunnosta, ilmoittaisin vuokranantajalle että irtisanon sopimuksen omalta osaltani ja muutan pois. Etsisin uuden vuokrakämpän ja lähtisin, moido. Mä en nimittäin viitsi alentua pettäjän kanssa kinastelemaan, hoitakoon käräjäoikeus hommat finaaliin, mä jatkan elämääni toisessa osoitteessa.
Jos kämppä on sun niin nakkaat vain pihalle ja vaihdatat vain lukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllytät hankkimaan kunnianloukkaussyytteen ja tuomion aiheettomasta rikosilmoituksesta? Äänestät varmaan perussuomalaisia.
On olemassa lailliset keinot, jotka on yllä jo kerrottu.
Jos on kyse vuokra-asunnosta, ilmoittaisin vuokranantajalle että irtisanon sopimuksen omalta osaltani ja muutan pois. Etsisin uuden vuokrakämpän ja lähtisin, moido. Mä en nimittäin viitsi alentua pettäjän kanssa kinastelemaan, hoitakoon käräjäoikeus hommat finaaliin, mä jatkan elämääni toisessa osoitteessa.
Ja näin itseasiassa teinkin syksyllä 1990. Asunto oli minun vuokraamani, mutta hommasin toisen ja ilmoitin vuokranantajalle, että parisuhteen toinen osapuoli jatkaa vuokrasopparia omaan lukuunsa kunnes sopimuskausi päättyy (oli määräaikainen). Äijä vielä kehtasi kitistä mulle, että hän olisi saanut jatkettua vuokrasopimusta jos en olisi virallisesti eronnut hänestä :D Kuulkaa, miesten vaatimukset ei lopu koskaan, eikä niiden häpeämättömyydellä ole mitään rajaa. Naurattaa kun alustan poikien vonkumista katsoo. Ne asuu vanhemmillaan eikä tiedä elämästä ja lainkäytöstä yhtään mitään. Onneksi naiset on lukeneita ja tietävät, miten hommat hoidetaan (ap:tä lukuunottamatta).
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että noin tyhmää petti.
Mitä tyhmää tuossa nyt on pohtia, jos ovat vaikka puoliksi vuokralla, että pettäjän kuuluisi tehdä edes jotain oikein ja lähteä, kun erotaan? Nyt ei sika lähde, vaikka jommankumman on kotinsa jätettävä.
Mutta jos ei tuon vertaa ole sivistystä ja kunnioitusta pettämäänsä kumppania kohtaan, niin ei se petetyn vika ole. Ei kukaan kerro tutustumisvaiheessa olevansa pettävä mulkero, ennen kuin se sitten tapahtuu.
Tuskin ap kyselisi moista, jos kumppani asuisi hänen omistamassaan asunnossa. Sen kun vaan antaisi häätölapun kouraan.
Enkä usko, että vaatii kumppaniaankaan häipymään, jos itse asuu tämän omistamassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
No jopas tuli taas hulluja neuvoja! Vakava kunnianloukkaus ja valhe, ja vielä rikos vaihdattaa lukot, jos puoliso asuu virallisesti asunnossa. Hänellä on irtisanomisaika.
Kyseessä ei ole vuokra-asunto. Vaan yhdessä hankittu asunto, josta vielä lainaakin. Minusta olisi oikein että pettäjä lähtee, mitäs rikkoi suhteensa ja perheensä. Petetty saa jäädä asuntoonsa lasten kanssa. No, tosielämässä varmaan kuitenkin pettäjä jää ja jatkaa egoiluaan ja petetyn pitää etsiä pieni vuokraluukku jostain missä nuolla haavojansa.
Voi ottaa selvää asioista vaikkapa että kenen se asunto on.