Hei kaikki keski-ikäiset jotka pitävät itseään nuoremman näköisenä kuin on, mistä tämä nuoruuden vaikutelma sinun kohdallasi syntyy?
Niin, kerro? Ikäsi, entä kuinka vanhalta näytät?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan näyttää vaikkapa viisi vuotta nuoremmalta kuin olen. Hoikkuus, ei tätihiuksia, ei puolihameita, ei pukukoruja.
Puolihameet taitaa olla 70-80-vuotiaiden juttu
Mikä hiton puolihame? Puolihame = minihame?
Ei. Puolihame on pidempi kuin minihame. Suurten ikäluokkien juttu.
Onko sitten olemassa kokohame?
- Tarkoitat varmaan maxihame eli pitkä (puoli) hame.
- Kokohame on mielestäni 'pikkumusta' jota käytetään mm. hautajaisissa, ja pituus sinne polven tai pohkeen (ja miksei nilkankin) kohdalle.
Voi hyvä luoja, kun nykynuorisolla on hukassa vaatekappaleiden nimetkin! Voiko olla totta, että ei ymmärretä sanoja puolihame, hame, mekko, pikkumusta, maksimekko? Leninki on varmasti täysin vieras asia! Entä paitapusero tai slipoveri? :)
Olen lyhyt ja pyöreä, lisäksi on sekaiho ja finnejä yhä nelikymppisenä. Läheltä näkee rypyt ja oikean iän mutta kauempaa luullaan nuoremmaksi, 5-10v.
Mieluummin oma tyyli kuin nuorekkuuden tavoittelu. Nykyään keski-ikäiset naiset pukeutuvat pääasiassa mustiin leggingsseihin. Jos oikeasti haluaa pukeutua vaikka kotelomekkoon, niin anna mennä. Kamalan tylsää, kun kaikki ovat "nuorekkaita". Ihana Tytti Tuppurainen oli äsken taas A-studiossa. Hänellä on oma pukeutumistyyli. Se on hienoa. Ihailen!
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin oma tyyli kuin nuorekkuuden tavoittelu. Nykyään keski-ikäiset naiset pukeutuvat pääasiassa mustiin leggingsseihin. Jos oikeasti haluaa pukeutua vaikka kotelomekkoon, niin anna mennä. Kamalan tylsää, kun kaikki ovat "nuorekkaita". Ihana Tytti Tuppurainen oli äsken taas A-studiossa. Hänellä on oma pukeutumistyyli. Se on hienoa. Ihailen!
Anteeksi typo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan näyttää vaikkapa viisi vuotta nuoremmalta kuin olen. Hoikkuus, ei tätihiuksia, ei puolihameita, ei pukukoruja.
Puolihameet taitaa olla 70-80-vuotiaiden juttu
Mikä hiton puolihame? Puolihame = minihame?
Ei. Puolihame on pidempi kuin minihame. Suurten ikäluokkien juttu.
Niin. Puoleen sääreen ylettyvä hame.
Mua luullaan varmaan sen takia, kun olen lyhyt ja pieni, ja on rennosti pukeutuessa usein vähän teinityyli, tukka ponnarilla jne. Piirteetkin on sellaiset lapsenomaiset, pyöreä naama ja isot silmät, pitkä luonnonlaineileva vaalea tukka. Mutta kyllä mun naamasta tarkempaan katsoen näkee ihan hyvin että ikää on 50v, on niitä ryppyjä otsalla ja silmien ympärillä, ja leukalinjakin on valahtanut ihan eri muotoiseksi kuin nuorempana - mutta se näyttää vain siltä, kuin mulla olisi aina ollut neliömäinen kulmikas leuka, ei ihmiset välttämättä edes tajua että se on roikkuvaa nahkaa se neliömäisyys.
Oikeastaan pidän itseäni varsin rumasti vanhentuneena, haluaisin olla sellainen arvokkaan näköinen rouva, jonka piirteet on jylhistyhneet lapsenpyöreyden lähdettyä kasvoista jne, mutta minä näytän vaan rypistyneeltä vauvalta pyöreän naamani ja neoteenisten piirteideni kanssa :D
Olen hoikka ja mun askel on kevyt. Kasvot on pienikokoiset ja jotenkin lapselliset, iho on kuulas ja minkäänlaisia ryppyjä, juonteita tai valahtamista ei näy. Lisäksi olen hiljainen, arka ja kiltin näköinen. Ihmisten ikäarvio on alle 30, ikää mulla on 43.
Minusta vaikuttaa vähän siltä, että naiset ovat hirveän katkeria ja kateellisia siitä, että joku toinen näyttää nuorekkaammalta. Ikäistään nuoremman näköisiä ihmisiä on paljon, en tiedä miksi sen uskominen on tällä palstalla niin vaikeaa.
Olen kaupan kassalla töissä ja kyllä minä viikottain yllätyn henkkareita nuoren näköisiltä kysyttyäni, että jestas, siinäpä on ikäistään nuoremman näköinen. Ihan neli-viisikymppisissäkin on paljon näitä, joista osaa arvelisin yli 10 vuotta nuoremmiksi.
Tulkaa epäilijät vaikka tänne Prismaan töihin, niin havaitsette saman asian vaikka se kuinka kaihertaisi. 😉
Naama on kulahtanut mutta aurinkolasit päässä minua saatetaan rastoineni pitää nuorempana. Sanon että rastat ja vaatteet (huppari,farkkutakki täynnä kangasmerkkejä).
Mies 50v. Näytän nuoremmalta kun peitän kulahtaneen naaman ja kaulan parralla. Parta pitää olla sopivan lyhyt ettei näy harmaata ja toisaalta riittävän pitkä että peittää kuluneen naaman. Toinen peittokohde on kalju. Peitän kaljun hatulla.
Näillä tempuilla näytän ikäiseltäni.
Mä saan usein kommentteja mun "nuorekkuudesta". Kasvot mulla on kyllä ihan ikäiseni mutta kropan ja tyylin puolesta sitten varmaan menisin nuoremmasta. Oon sellainen sporttityyppi. Mulla on usein farkut ja huppari ja hiukset ponnarilla. Se vaan on mua, sellaisena viihdyn. En mä ole ollenkaan varma että tuo "nuorekkuuden" kommentointi on useinkaan mitenkään positiivista.
Olen pienikokoinen ja ääneni on varmaan nuoren kuuloinen. En osaa tarkemmin selittää, mutta itse siis luulen että olemus ja ääni yhdessä antaa jollain lailla tyttömäisen vaikutelman. Olen jo yli nelikymppinen ja asiakaspalvelutyössä hoitoalalla. Monesti kuulen vähän itseäni vanhemmilta asiakkailta, että odotas kun tulet tähän ikään. Joo, siihenhän onkin vielä huimat muutama vuosi. Tätä siis tapahtuu usein.
En itse pidä kasvojani erityisen nuorekkaina, silmäkulmissa ryppyjä reilustikin. Mutta se yleinen olemus on nähtävästi nuorempi kuin olenkaan.
Tämä ei välttämättä ole aina edes mukavaa, joskus tekisi mieli sanoa että hei, olen sinua vain pari vuotta nuorempi. Toisaalta nyt kun ikää on jo reilusti päälle neljäkymmentä, niin uskon että pikku hiljaa alkaa ikä näkymään kyllä ja tytöttelykin loppunee.
Normaali paino, sopiva määrä liikuntaa, terveellinen ruokavalio, ei aurinkoa, hyvä terveys, joustava askel ja tarpeeksi unta pitävät ihmisen nuorekkaana. Ylipaino ja vaappuva kävely vanhentavat.
Pitää varmaan kysyä niiltä,jotka mieltävät henkilön nuoremmaksi. Itse ainakin olen vaan minä.
Minä tunnen lukuisia ikäistään nuommilta näyttäviä. Olen yrittänyt miettiä, mikä heitä yhdistää, ja olen löytänyt seuraavia tekijöitä:
Jos on sydämenmuotoiset kasvot, niin ne eivät valahda alaspäin.
Rasvainen iho ei rypisty.
Poikamainen vartalo ei kerää muotoja ja viittaa nuoreen ihmiseen.
Tyttömäinen tyyli: poninhäntää, pitkiä hiuksia.
Olen 48-vuotias nainen ja minua luullaan usein 10 vuotta nuoremmaksi eli alle nelikymppiseksi. En ole siis itse tätä keksinyt, vaan saan sitä kuulla muiden suusta, jotka eivät minua tunne ennestään. Usein heidän naamansa venähtää, kun kerron oikean ikäni.
Iloinen elämänasenne, terveelliset elämäntavat ja hoikka ja sporttinen vartalo sen kai tekevät.
Monilla syntyy kuvankäsittelystä. Kuvia kehutaan ja kutsutaan nuorekkaaksi, mutta oikeasti näyttää ikäiseltään. Nykyään kuvia käsitellään niin paljon, ettei kaikkia meinaa tunnistaa.