Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki keski-ikäiset jotka pitävät itseään nuoremman näköisenä kuin on, mistä tämä nuoruuden vaikutelma sinun kohdallasi syntyy?

Vierailija
01.04.2025 |

Niin, kerro? Ikäsi, entä kuinka vanhalta näytät? 

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen ja en tarkoita tällä mitään teinikuteita. Pitkät, hyväkuntoiset hiukset, kasvoissa ei ryppyjä tms. Ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, eli se ei ole onneksi vaikuttanut ihoon tai hiuksiin. Mulla on luonnostaan sellainen iho, että se ei helposti rypisty, tämän on pari kosmetologia todennut. En ole saanut esim. raskausarpiakaan, vaikka olen kolme lasta synnyttänyt. Eli geenit

Vierailija
142/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en kuvittele näyttäväni nuoremmalta kuin olen vaan näytän ikäiseltäni 5kymppiseltä. Mutta en ainakaan näytä vanhemmalta. Olen lyhyt ja ei ole ryppyjä. Pidän mukavista ja rennoista vaatteista. Pitkät hiukset.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin pitkään huomattavastikin oikeaa ikääni nuoremmaksi. Alle 50 kg paino ja pitkät hiukset, sekä luontainen vikkelä liikkuminen antoivat nuoren vaikutelman. 

Nyt vaihdevuosien myötä vartalo on saanut keski-ikäisen muotoja, niin en enää näytä samalla tavalla nuorelta kuin ennen. Painokin on noussut aikuiselle tyypillisempiin lukemiin. Semmoista se on, eihän se nuoruus kenelläkään ikuisesti kestä.

Ja toisin kuin täällä "luullaan", hormonikorvausvalmiste ei jotenkin maagisesti pysäytä ikääntymistä tai ole jokin täsmäkeino painoon.

Vierailija
144/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ruokavalio voi toki vaikuttaa ulkonäköön, mutta ei se kyllä kynsiin vaikuta niin, että muut sen näkisivät. Tosi moni yrittää hoitaa tuommoisia asioita raivoterveellisillä elämäntavoilla, vaikka pitäisi mennä lääkäriin. Ei meillä Suomessa monellakaan ole oikeasti niin surkea ruokavalio, että sen takia tuommoista tapahtuisi. Lähinnä meillä ruokavalioperäinen ongelma on lihominen tai sitten turvotus, joka voi liittyä suolan määrään tai alkoholiin. Eli vararengas vatsalla tai näyttävät silmäpussit tai korkea verenpaine voivat oikeasti ollakin ruokavaliojuttuja, mutta ei sentään kynsien hajoilu.

Vierailija
145/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka, ei ryppyjä,  pitkät hiukset ja energinen tapa liikkua. Näillä pääsee aika pitkälle.

Vierailija
146/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nuorekkaita tatuointeja, irtoripset, pitkät värjätyt hiukset, huolitelu meikki, tiukat farkut, tekokynnet, 

Vierailija
147/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-vuotiaana minua vielä luultiin 25-vuotiaaksi, mutta ulkomailla maassa jossa aurinko vanhentaa sitä kansaa. Minä siellä jääkaapissa säilyneenä heidän keskellään. Ja 39v ollessani vielä luultiin 10 vuotta nuoremmaksi.

Luulenpa että nyt näytän melko ikäiseltäni (49v). Kun nukkuu huonosti ja puolet hiuksista on pudonnut päästä, niin alkaahan se ikä vähitellen näkymään.

Vierailija
148/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää 48v. ja viimeksi sanottiin olis ajatellut mut 10 vuotta nuoremmaksi. 

Väitän on kiinni asenteesta ja pitää itsensä kunnossa, huolehtii itsestään. 

Kaikki kuulee näitä 😅 Se on imartelua. 

Luuletko että monellekin sanotaan: näytät 10 vuotta vanhemmalta? 

Ei näitä kommentteja kaikille "jaeta". Itse olen aina ollut todellista reilusti vanhemman näköinen ja muutaman kerran joutunut jopa todistamaan, etten ole vielä eläkeikäinen. Ja kyllä, minäkin  olen hoikka, huolehdin itsestäni enkä käytä "mummovaatteita". Silti näytän lähemmäs seitsemänkymppiseltä.

Vierailija
149/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana lapsen saadessani luultiin alaikäiseksi. Oli monella tapaa aika rankkaa, mutta avasi myös silmiä sille miten teinivanhempia kohdellaan. Edelleen luullaan yleisesti nuoremmaksi. Syynä siihen on varmaan pyöreähköt kasvot, mutta hoikka ja urheilullinen vartalo. Viihdyn myös enimmäkseen urheiluvaatteissa ja pitkät vaaleat hiukset ponnarilla. Meikkiä käytän vain vähän. Liika meikki vanhentaa yli kolmekymppisenä kyllä aika rajusti. Myös urheilullisuus ja se, miten kehonsa kantaa, vaikuttaa. 

Vierailija
150/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on nuorekkaita tatuointeja, irtoripset, pitkät värjätyt hiukset, huolitelu meikki, tiukat farkut, tekokynnet, 

Niin mitä? Tarkoitatko, että wt-luukki nuorentaa? Not.

Vierailija
151/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta viiskymmentä, ja näytän todennäköisesti juuri sen ikäiseltä. iho on hyvässä kunnossa, enkä ole oikein koskaan käyttänyt meikkiä kuin hyvin hillitysti. oma tukka, omat hampaat ja otsarypyt. pukeudun järkevästi, eli farkut tai maastopuku. ukko tykkää kun vanhenee sen kanssa samaan aikaan.

Vierailija
152/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa joku epäilee toisen ikää suuntaan tai toiseen? Ymmärrän kaupan kassalla paperien kysymisen, mutta muuten ei ole paljonkaan hetkiä, jolloin joku kommentoisi ikääni ja ulkonäköäni mitenkään, enkä ole pyytänyt arvuuttelemaankaan.

Mielestäni nykyiset keski-ikäiset näyttävät pääosin nuoremmilta kuin aiemmat sukupolvet. Esim Stubb on juuri täsmälleen ikäisensä näköinen, kun vertaa korkeastikoulutettuihin kaupunkilaisiin. 

Vierailija
153/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos on sydämenmuotoiset kasvot, niin ne eivät valahda alaspäin."

Minusta taas tämä kasvotyyppi valahtaa usein nopeimmin ja rumimmin. Itsellänikin sydämenmuotoiset kasvot, ja sen siron, terävän leuan sivuille on tullut semmoiset bulldog-pussit jo vähän päälle nelikymppisenä. Minusta se leuanmuoto, joka hitaimmin muuttuu, on päinvastoin semmoinen jykevä ja leveä ja kulmikas, joka on aika lailla päinvastainen kuin sydänkasvojen siro ovaali.

Joo, mullakin sydämenmuotoiset kasvot ja hamsteripussit löytyy.

Vierailija
154/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää näyttää nuorelta? 

Vierailija
155/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itse olen aina ihmetellyt. Olen viisikymppinen, ja olen huomannut että monet ikäiseni ja 10 vuotta nuoremmatkin kriiseilee iän merkeistä. Itse en näe mitään vikaa siinä, että ikä näkyy. Se kertoo kokemuksesta vaan, siinä ei ole mitään pahaa. Hedelmällisyyden merkeistä ulkonäköni toki ei enää kerro, mutta enpä minä ole lisääntymiskumppaneita etsimässäkään, vaan jos miesseuraa haluan, niin ikäisistäni miehistä, joten ei silläkään mitään väliä. Eikä ainakaan mun tuntemat miehet enää tässä iässä ole ulkonäkökeskeisiä muutenkaan, kumppaniksi valikoituu joku mukava luonne eikä ulkonäkö edellä.

Vierailija
156/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään lyhyet naiset luulevat, että pienikokoisuus on se nuorentava tekijä. Voihan se ollakin. Vastapainoksi kerron, että keskimittaista pidempää naista ei mielletä 60-vuotiaaksi,  vaan nuoremmaksi (koska nuoret on pitkiä).

Vierailija
157/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen lukuisia ikäistään nuommilta näyttäviä. Olen yrittänyt miettiä, mikä heitä yhdistää, ja olen löytänyt seuraavia  tekijöitä:

Jos on sydämenmuotoiset kasvot, niin ne eivät valahda alaspäin.

Rasvainen iho ei rypisty.

Poikamainen vartalo ei kerää muotoja ja viittaa nuoreen ihmiseen.

Tyttömäinen tyyli: poninhäntää, pitkiä hiuksia. 

Poikamainen vartalo?? 

Poikamainen vartalo on suorahkö ja rinnat ovat pienet. Tiimalasivartalo muhkeutuu ikääntyessä, myös ilman painonnousua.

Vierailija
158/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat kumppaniani kolmikymppiseksi, vaikka hän on viisissäkymmenissä. Vaikutelma syntyy siitä, että pukeutuminen on nuorekasta (käyttää paljon huppareita ja reisitaskuhousuja), fyysinen kunto on hyvä ja habitus timmi. Lisäksi on pitkä tukka. Ihana mies!

Vierailija
159/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienikokoinen, siro, hoikka, hyvässä kunnossa, eloisa, iloinen, hyväntuulinen. Mulla on pitkät, hyväkuntoiset hiukset. En juuri meikkaa ja ehkä sitten tyyli on jotenkin sellainen. Oon opiskellut vähän myöhemmin kuin keskimäärin (olen vaihtanut alaa) ja olen saanut lapset yli 35-vuotiaana. Näin lasten iätkään ei paljasta :D Ja ei, mua ei yhtään haittaa, vaikka tunnistettaisiin yli nelikymppiseksi. Mutta usein luullaan 5-10v nuoremmaksi. Ja ei, en usko, että on pelkkää imartelua, koska ihmiset on välillä tosi yllättyneitä, että olenkin heidän ikäisensä tai heitä vanhempi. Tuskin sellaista yllätystä nyt imartelumielessä aletaan esittämään. Ja siis mulle ihan se ja sama, mitä joku mun ulkonäöstä tai iästä arvelee (ehkä sekin nuorentaa? Tavallaan? Kun ei yhtään ainakaan yritä näyttää nuoremmalta :D )

Vierailija
160/242 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pidä!

Mutta jostain syystä mua ainakin usein luullaan nuoremmaksi.