Miksette työttömät vaan opiskele sellaiselle alalle jolta löytyy töitä?
Turha valittaa ettei noita työpaikkoja vaan ole. Se johtuu vain ja ainoastaan siitä että se on hyvin vaikeaa tai mahdotonta antaa mitään töitä sellaiselle joka ei osaa mitään.
Ysärillä moni oppi koodaamisen ihan itse ja nykyisin moni heistä on miljonääri.
Kommentit (110)
Hyvin työllistävät alat kuten lääketieteellinen ja oikeustieteellinen on erittäin haluttuja opiskelupaikkoja. Parhaiten niihin pääsee, kun käytettävissä on ylimääräistä rahaa valmennuskursseihin, ja silti vain parhaimmat pisteet pääsykoearvostelussa saaneet valitaan opiskelupaikkaan.
Muut hommat täytetään enemmän tai vähemmän suhteilla, jolloin voidaan valita alalle kouluttamaton tai toisen alan opinnot suorittanut.... ellei kyse ole muista luvanvaraisista ammateista kuten sähkömies, sairaanhoitaja jne. joita kuitenkin valmistuu riittävästi työttömyyskortistoonkin.
Vierailija kirjoitti:
En voi ottaa opintolainaa, kun edellistäkin vielä jäljellä.
Älä valehtele kun hyvin voi lisätä uutta
Useat koulutukset on sen kolmisen vuotta, jotkut pidempiäkin. Silloin kun aloitit opiskelun voi olla hyvä työtilanne. Mutta sitten kun valmistut tilanne voi olla toinen. Aikamoinen fakiiri saa olla että tietää tulevaisuuden niin pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan tiedoksi suurinpiirtein joka toinen vuosi olen hakenut koulutukseen, vaan koska minulla on jo kaksi tutkintoa, ja hakijoita on paljon, en ole päässyt. Kouluunkaan ei "vain mennä."
Toki joku aina pääsee, ja joillakin aloilla ei välttämättä edes täyty kaikki paikat, mutten koe mielekkäänä lähteä opiskelemaan alaa, jolle en halua työllistyä. Kas kun se oma motivaatio ratkaisee myös siinä millaisin arvosanoin valmistuu.
Lisäksi opiskelualan valintaa rajaa myös sen kiinnostuksen lisäksi myös ihan oma soveltuvuus. Kaikki eivät esimerkiksi ole matemaattisesti ja luonnontieteellisesti lahjakkaita, vaan vahvuudet saattaa olla jossain muualla, voi olla kielellisesti tai muulla osa-alueella lahjakas. En tiedä, onko siinä sitten mitään järkeä jättäytyä tällöin vaille koulutusta ja maata sohvalla, jos ei sovellu lääkäriksi tai insinööriksi.
Näin sivusta sanon, en ole itse työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ajatellut, mulla ikää jo 54 ja kaikenlaista kremppaa kropassa. Tämä vie esim laitoshuoltajan koulutuksen. Älyäkään ei liiemmin ole, joten kovin vaativaa alaa ei kannata edes harkita. En ole kovin ihmisläheinen, ettei hoitoalakaan oikein sovellu.
Numeroita voisin pyöritellä, mutta taitaa tekoäly tehdä pian nuo työt.
Mielelläni otan ehdotuksia vastaan.
Miten olisi bussikuski tai taksikuski? Auton ajaminen ei mitään ydinfysiikkaa ole, lyhyt koulutus ja hyvä työllisyystilanne.
Missä? Turussa lähes kaikki kuskit on maa han muuttajia.
Ei ne työnantajat mieluiten palkkaa muualta tulijoita joilla on heikko kielitaito, vaihtoehtoja vain ei ole kun hommat ei suomalaisille kelpaa. Hiukan mysteeri on miksi bussikuskin hommat ei kelpaa, lyhyellä koulutuksella pääsee ihan ok liksoille ja työ ei vaadi mitään erityisosaamista. Toki vuorotyötähän se on, eli työajat nyt ei ole ma-pe 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ajatellut, mulla ikää jo 54 ja kaikenlaista kremppaa kropassa. Tämä vie esim laitoshuoltajan koulutuksen. Älyäkään ei liiemmin ole, joten kovin vaativaa alaa ei kannata edes harkita. En ole kovin ihmisläheinen, ettei hoitoalakaan oikein sovellu.
Farmasia
Olisi kyllä hyvä, mutta en usko älyni tähän riittävän. Tuolla alalla voi olla jopa vaarallista, jos on oikeasti epäpätevä.
Ihan kuin terveys ja lähihoito olisivat ainoat alat joilla on työpaikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmasia
Olisi kyllä hyvä, mutta en usko älyni tähän riittävän. Tuolla alalla voi olla jopa vaarallista, jos on oikeasti epäpätevä.
Ihan kuin terveys ja lähihoito olisivat ainoat alat joilla on työpaikkoja
Kun säännöllisesti seurailee oman ja lähikuntien tilannetta, niin kyllähän ne nuo on. Jotain kaupparatsuja haetaan myös välillä ja hitsaajia, koneistajia, mekaanikkoja... Mulla on toistaiseksi työ, mutta enpä soveltuisi mihinkään noista.
Tiedätkö, että jos on työtön ja saa työttömyyskorvausta, ei voi olla päätoiminen opiskelija kuin erityisluvalla? Ja sitä lupaa ei todellakaan helpolla saa, jos on vaikka maisterintutkinto jo valmiiksi. Eli monelle voi olla ihan taloudellinen mahdottomuus opiskella uutta alaa, vaikka kiinnostusta olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi bussikuski tai taksikuski? Auton ajaminen ei mitään ydinfysiikkaa ole, lyhyt koulutus ja hyvä työllisyystilanne.
Missä? Turussa lähes kaikki kuskit on maa han muuttajia.
Ei ne työnantajat mieluiten palkkaa muualta tulijoita joilla on heikko kielitaito, vaihtoehtoja vain ei ole kun hommat ei suomalaisille kelpaa. Hiukan mysteeri on miksi bu
Bussikuskin vessa = omat housut.
Ei tarvitse olla kyse työttömistä. Ihmisten pitää hakeutua alalle, missä on töitä ja opiskella sen mukaisesti.
Yksi yliopistotutkinto pitää riittää, se pitää keskittää sellaiselle alalle missä on töitä.
Miksi ihmiset ei hakeudu opiskelemaan aloille, missä saa laajemman koulutuksen ja se antaa laajemman mahdollisuuden työnsaantiin. Ulkomaille voi myös mennä sopivalla koulutuksella.