Miksette työttömät vaan opiskele sellaiselle alalle jolta löytyy töitä?
Turha valittaa ettei noita työpaikkoja vaan ole. Se johtuu vain ja ainoastaan siitä että se on hyvin vaikeaa tai mahdotonta antaa mitään töitä sellaiselle joka ei osaa mitään.
Ysärillä moni oppi koodaamisen ihan itse ja nykyisin moni heistä on miljonääri.
Kommentit (110)
Koska on paljon kivempaa öyhätä täällä aamusta iltaan.
En koskaan tule tekemään töitä, olen teitä kaikkia älykkäämpi ;DDDDD
-winner-
Miksi joku on noin tyhmä kuin ap?
Vierailija kirjoitti:
No minä opiskelin 2 vuotta alalle missä piti olla töitä. Ekan vuoden aikana kuitenkin tuli romahdus ja en päässyt edes toiseen työharjoitteluun, kun ei vaan ollut hommia. Töihin päästäkseen pitäisi olla kokemusta, mutta miten sitä saa kun ei pääse töihin? Nyt aloitin lähihoitajan opinnot, velkaa on otettava, mutta onneksi valtio takaa opintolainan. Kun eihän tuokaan ole enää niin varma ala. Enkä oikeasti edes ole varma sovellunko kyseiselle alalle, mutta mitäs väliä sillä on. 🙄
-80 luvun lopulla ammattikoulun opettaja sanoi että työnantajilla on sellaiset vaatimukset että ikä alle 30v ja työkokemusta pitää olla väh. 20v kun nämä asiat on kunnossa niin saa varman työpaikan.
Vihervasemmisto ja SDP porukoilla on pää syvällä muslimien takapuolessa.
Kiitos Sanni Crahn-Laasoselle, että uudelle alalle vaihto on vaikeaa kun saman asteen koulutukseen ei enää saa opintotukea. Jos opiskelee niin työttömyystukikin menee. Joten aika vaikeaksi on alan vaihto tehty!
Suomessa valtio haluaa passivoida ihmiset ja tehdä heistä pitkäaikaistyöttömiä. Työttömän ei missään nimessä kannata opiskella, ei yrittää eikä ottaa osa-aikaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä opiskelin 2 vuotta alalle missä piti olla töitä. Ekan vuoden aikana kuitenkin tuli romahdus ja en päässyt edes toiseen työharjoitteluun, kun ei vaan ollut hommia. Töihin päästäkseen pitäisi olla kokemusta, mutta miten sitä saa kun ei pääse töihin? Nyt aloitin lähihoitajan opinnot, velkaa on otettava, mutta onneksi valtio takaa opintolainan. Kun eihän tuokaan ole enää niin varma ala. Enkä oikeasti edes ole varma sovellunko kyseiselle alalle, mutta mitäs väliä sillä on. 🙄
-80 luvun lopulla ammattikoulun opettaja sanoi että työnantajilla on sellaiset vaatimukset että ikä alle 30v ja työkokemusta pitää olla väh. 20v kun nämä asiat on kunnossa niin saa varman työpaikan.
Lisäksi pitää olla mies. Nainen on jokatapauksessa aina väärän ikäinen ja epäpätevä.
Opiskelisin lähihoitajaksi, jos ei tarvitse olla veren kanssa missään tekemisissä eikä eritteiden. Olisin hyvä iäkkäiden kanssa, mutta vaippoja en lähde vaihtamaan. En pysty työskentelemään eritteiden kanssa, ne inhottavat liikaa ja ovat kamalia pöpö pesiä.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla työttömän pitäisi opiskelemaan mennä, jos kerran on jo valmistunut yliopistosta kortistoon? Lisäksi työvoimaviranomainen katsoo kattavat oma-aloitteiset opinnot karenssin arvoiseksi, koska työtön ei tulkintansa mukaan ole valmis ottamaan vastaan kokopäivätyötä, vaikkei sellaista oikeasti olisi edes tarjolla.
Suomen työvoimapolitiikka on aina ollut sairas, syyllistävä, pakottava ja passivoiva ja masentava karensseineen. Itselle paskassa duunissa roikutaan koska vaihtoehtoja ei ole. Onkohan ääni hieman muuttumassa kellossa, viimeksi olin aistivinani jopa myötätuntoa kun työkkärin neiti soitteli. Tai sitten hänkin vain huvikseen jutteli mukavia, niitä näitä ja täytti tehtävänsä tässä älyttömässä teatterissa, sirkuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sanni Crahn-Laasoselle, että uudelle alalle vaihto on vaikeaa kun saman asteen koulutukseen ei enää saa opintotukea. Jos opiskelee niin työttömyystukikin menee. Joten aika vaikeaksi on alan vaihto tehty!
Suomessa valtio haluaa passivoida ihmiset ja tehdä heistä pitkäaikaistyöttömiä. Työttömän ei missään nimessä kannata opiskella, ei yrittää eikä ottaa osa-aikaista työtä.
Saisi sitten lyhentää koulutuksien pituutta selvästi. Kaikki turha pois ja täsmäoppi vain alalle.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelisin lähihoitajaksi, jos ei tarvitse olla veren kanssa missään tekemisissä eikä eritteiden. Olisin hyvä iäkkäiden kanssa, mutta vaippoja en lähde vaihtamaan. En pysty työskentelemään eritteiden kanssa, ne inhottavat liikaa ja ovat kamalia pöpö pesiä.
Päiväkotiin isojen ryhmään töihin.
Osaan kerätä käpyjä ja risuja metsästä jos vaan joku maksaa siitä mulle palkkaa jolla tulee toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Koska on paljon kivempaa öyhätä täällä aamusta iltaan.
En koskaan tule tekemään töitä, olen teitä kaikkia älykkäämpi ;DDDDD
-winner-
Juu minäkin tuotan tänne paljon älyllistä sisältöä ja haastan ajattelemaan. Olen siis av:n sisälöntuottaja. Käyhän tämäkin työstä
Vierailija kirjoitti:
Koska edes opiskeluun ei ole varaa. Työssäkäynnin ja opiskelun yhdistäminen ei onnistu ajanpuutteen ja työvuorojen epässäännöllisyyden vuoksi. Tarjolla olisi osa-aikaista vuorotyötä sekä päiväopiskelua, joten yhtälö ei toimi. Ikävä kyllä. Joten en tee muuta kuin haen kokoaikatyötä.
Miksei onnistu? Itse olen päivätöissä vakituisesti ja opiskelen sivussa toista yliopistotutkintoa.
Tuskin nyt koodaamaan kannattaa opetella. Tekoäly vie ne hommat muutaman vuoden päästä. Lähihoitajaksi ei kannata opiskella kun niitä tuodaan aasiasta. Muita ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mt-potilaana haluan lähihoitajaksi.
Minäkin haluan diagnosoidusti epävakaana ja epäsosiaalisena ja skitsoaffektiivisena ehdottomasti lähihoitajaksi 🥰
Muutenkin työkyky loistaa ihan perus siivoojanhommissakin pätkätöissä niin lähärinä se varmaan aivan puhkeaisi kukkaan, luulen ma
Vierailija kirjoitti:
Varmasti toivot,ettei sinuakaan kukaan hoida, kun sairastut ja olet vanhus, koska olet likainen pöpöpesä ja verikokeita ym. testejä on sairaille tapana tehdä. Saappaat jalassa pois vain, se on oikea meininki se! Oletko hakenut apua mt-ammattilaiselta?
Minne voisin rahattomana, luottotiedottomana, terveyssyistä ajokiellossa, osatyökyvyttömänä kouluttautua ja miten? Olen ihan oikeasti avoin ehdotuksille, tälle vuodelle meni kuntoutustuki läpi mutta viimeiset kaksi vuotta ei, sitä ennen 6kk, you get the idea.
Olen ihan oikeasti täysin työkyvytön ja varaton ja nukun vaan mutta se on ihan herran haltuun minä vuonna aina kelan lääkäreiden mielestä ihmeparanen taas vaikka en saa edes autoa ajaa enkä voi kävellä useimpina päivinä, saati että muistaisin oppimaani erityisen hyvin. Edes kelan ja työkkärin tädit eivät tuputa mitään koska minusta nyt näkee päällepäin että olen todella huonossa kunnossa. Mitenkähän heillä joilla ei fyysisiä epämuodostumia mutta yhtä huono tai huonompi tilanne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiin isojen ryhmään töihin.
Ei varmasti kykene siihenkään, koska joku lapsista saattaa joskus (lue:usein) olla flunssainen tai saada polveensa haavan. Voi miten näitä herkkiä kukkasia pitäisi nyt kyllä ymmärtää vähän enemmän, ei jokaisesta ole normaaliin elämään, pilleri poskeen vain ja laitokseen.
Opiskelu vaatii rahaa ja lainaa. Jos lyhyempi kurssi, se ei ehkä johda yrityksen listoille automaattisesti. Osa hajoaa päästään jos on istunut nuorena paljon koulussa jo tai töissä. Keskittyminen ei ole kaikilla hyvä rankaisujen ja huonosti kohtelun jälkeen, raha pieni.