e-pillereiden kulljetus usa (lomamatka)
pitääkö tuosta pyytää selvitys lääkäriltä? On endometrioosia varten. Tuleeko noista ongelmia tullin läpi tai jotain?
Kommentit (25)
Pakkaat pieneen pussiin ja työnnät peräsuoleen. Problem solved
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tule. Totta kai saat viedä omat henkilökohtaiset lääkkeesi, pyydät vain apteekista niille englanninkielisen todistuksen.
Ai sanoo että haluaa englanninkielisen todistuksen lääkkeestä? Tietääkö ne antaa?
Apteekille tuo on tuttu juttu, ei maksa mitään. Kuponki per lääke englanninkielisenä.
Vierailija kirjoitti:
On lääkkeitä joiden kanssa ei pääse Usaan. Kannattaa selvittää.
Meinasin sanoa samaa, että katso löytyykö lääkkesi ainesosat maahantuontikieltolistalta. Mulla on joitain lääkkeitä, joita ei saa USA:n viedä ollekaan, edes todistuksilla tai resepteillä.
Toki mitä sitä voi tietää kun en matkusta yhtä usein (vain 68 ulkomaan lentoa oli viime vuonna) kuin täällä näyttää osa porukasta oikein maailmaa matkailevana ja mahtailevana kertovan yksittäistapauksensa. Olen itse aina seurannut tuontitullien ja rajaviranomaisten sivuja ja niiden ohjeistuksia noudattanut. Varsinkin Jenkkien tuonnit ja rajamuodollisuudet muuttuvat vähän väliä ja nyt kun on eräs tuuliviiri asetuksia määrittelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tule. Totta kai saat viedä omat henkilökohtaiset lääkkeesi, pyydät vain apteekista niille englanninkielisen todistuksen.
Tietysti voi pyytää, jos haluaa pelata varman päälle. Itseltä ei ole koskaan tullissa kyselty lääkkeiden perään, ei sen paremmin Kiinassa kuin USA:ssakaan, eikä missään muuallakaan, eikä minulla mitään englanninkielistä reseptiä olisi ollut esittääkään, tuskin edes suomenkielistä.
Lääkkeet käsimatkatavaroissa ja alkuperäispakkauksessa.