Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus haluaa kaikki työttömät töihin nyt hinnalla millä hyvänsä - lisää kiristyksiä, leikkauksia ja rangaistuksia luvassa

Vierailija
01.04.2025 |

Ja vaikka tänään hutikuun ensimmäinen niin kyseessä ei ole aprillipila ja vaikka olisikin niin se olisi todella mauton. Jokatapauksessa Ylen ja Iltalehden mukaan medialle on näytetty kyseiset paperit, joita hallitus on valmistellut salaa kaikessa hiljaisuudessa. Perustelu uusille, työttömiin kohdistetuille leikkauksille ja kiristyksille on hallituksen mukaan se että työttömyys ei ole ollut laskussa ja vähentynyt Suomessa, kansalaisten velvotteita hakea työtä ja etenkin työllistyä on laiminlyöty, ja joidenka lisäksi työttömät eivä ole myöskään tehneet työhakemuksia tosissaan eivätkä he ole osoittaneet halua työllistyä. Uudistusta on valmisteltu työministeri Arto Satosen poliittisessa ohjauksessa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…

https://yle.fi/a/74-20152955

Kommentit (649)

Vierailija
101/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuin kiristää  niin niitä työpaikkoja ei vaan tule ja konkurssien myötä työttömyys vaan kasvaa.👍👍👍

Jostain kummasta syystä esimerkiksi itse olen tälläkin keväällä istunut varmaan 20 kertaa Uberin tai Boltin kyydissä, jossa kuskina on töitä onnistunut saamaan korkeintaan muutama vuosi sitten Suomeen muuttanut henkilö, jolla ei ole suomenkielentaitoa. Sama juttu, esim Woltilla ruokaa tilatessani. Mikä siinä on, että henkilö joka pari vuotta aikaisemmin on Suomeen muuttanut onnistuu töitä löytämään ja sitten täällä kymmeniä vuosia asunut suomea puhuva ei onnistu? Kyllä se on asenteesta kiinni! Sama juttu, viimeisen viiden vuoden aikana esimerkiksi käymissä partureissa. Kaikki Lähi-Idän kavereita ja töissä!

No perskules! Tule seuraavaksi mun parturiin, varmasti leikkaan lyhkäseksi ja halvalla saa! Fiskarsit on teroitettu! 

Vierailija
102/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuin kiristää  niin niitä työpaikkoja ei vaan tule ja konkurssien myötä työttömyys vaan kasvaa.👍👍👍

Jostain kummasta syystä esimerkiksi itse olen tälläkin keväällä istunut varmaan 20 kertaa Uberin tai Boltin kyydissä, jossa kuskina on töitä onnistunut saamaan korkeintaan muutama vuosi sitten Suomeen muuttanut henkilö, jolla ei ole suomenkielentaitoa. Sama juttu, esim Woltilla ruokaa tilatessani. Mikä siinä on, että henkilö joka pari vuotta aikaisemmin on Suomeen muuttanut onnistuu töitä löytämään ja sitten täällä kymmeniä vuosia asunut suomea puhuva ei onnistu? Kyllä se on asenteesta kiinni! Sama juttu, viimeisen viiden vuoden aikana esimerkiksi käymissä partureissa. Kaikki Lähi-Idän kavereita ja töissä!

No perskules! Tule seuraavaksi mun parturiin, varmasti leikkaan lyhkä

Kaulan kohdalta on sopiva pituus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- työttömiä 326 400 (helmikuu, 2025)

- työpaikkoja 65 000

Miten kaikki saataisiin töihin näiden lukujen perusteella? Vaikka 110 000 aktiivisinta työnhakijaa saisi täytettyä nuo 65 000 työpaikkaa, heistäkin jäisi yli 55 000. 

Miksi hallitus siis rankaisee työttömiä? 

Vierailija
104/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön on ikuisesti syyllinen työttömyyteen. Ainakin tuollaista kuvaa luodaan näillä työttömien piiskauksilla. Todellisuudessa on puolimiljoonaa työtöntä joista suurin osa menisi heti töihin jos vain saisi palkkaa maksavan työpaikan. Tuo on piip irvokasta kun aina syytetään työttömiä työttömyydestä.

Jos olen ollut työtön niin olen soitellut eri paikkoihin niin kauan että olen työn saanut. Toiminut aina. Kahvitauon saa pitää!

Miksi alapeukkuja? Töitä saa kyn kysyy, ei hakemalla avoimiin paikkoihin!

Et kai oikeasti luule, että kukaan muu ei olisi soittanut töitä kysyäkseen...?

Vierailija
105/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi kävellä eduskuntaan ja ilmoittaa, että tulin nyt tänne töihin ja pulinat pois.

Olisi mellevää, jos 100 000 työtöntä kävelisi sinne yhdessä ja ilmoittaisi tulleensa ottamaan vastaan hallituksen lupaamat 100 000 työpaikkaa.

Ne 100 000 uutta työpaikkaa olisivat syntyneet jos työttömät olisivat olleet mukana hallituksen suunnitelmissa, hakeneet aktiivisesti työpaikkoja, ottaneet työnhaun tosissaan ja täyttäneet velvollisuutensa työllistyä. Nyt työttömät saavat katsoa peiliin jos etsivät syylistä sille miski niitä luvattuja työpaikkoja ei koskaan tullutkaan.

Vierailija
106/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät, mistä tämä työttömyystilanne oikeasti johtuu, mutta sitä ei vaan saa sanoa ääneen. Siksi tehdään tuollaisia toimia ja selitetään, että kyllä se näillä toimilla korjaantuu.

Vierailija
107/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi kävellä eduskuntaan ja ilmoittaa, että tulin nyt tänne töihin ja pulinat pois.

Olisi mellevää, jos 100 000 työtöntä kävelisi sinne yhdessä ja ilmoittaisi tulleensa ottamaan vastaan hallituksen lupaamat 100 000 työpaikkaa.

Ne 100 000 uutta työpaikkaa olisivat syntyneet jos työttömät olisivat olleet mukana hallituksen suunnitelmissa, hakeneet aktiivisesti työpaikkoja, ottaneet työnhaun tosissaan ja täyttäneet velvollisuutensa työllistyä. Nyt työttömät saavat katsoa peiliin jos etsivät syylistä sille miski niitä luvattuja työpaikkoja ei koskaan tullutkaan.

Hallitus voisi taata ja perustaa työpaikat kaikille työttömille. Mutta kun sellaiseen ei ole rahaa.

Vierailija
108/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä olisi jokaiselle, jos vain työt maistuisivat!

Ei ole.

Saaristossa alkaa pian kesäsesonki. Ei sinne ainakaan viime vuonna saatu työntekijöitä kioskiin tai ravintolaan, vaikka olisi asunto siksi ajaksi valmiina. Ymmärrän kyllä, ettei perheellinen voi lähteä. Samoin laskettelukeskuksissa oli talvella Lapissa siivoojien paikkoja auki, mutta työntekijät piti hankkia ulkomailta. Suomalaisia ei kiinnostanut.

https://yle.fi/a/74-20146124?origin=rss

Ei kiinnosta Lapin orjatyöt enää ulkomaalaisiakaan. Jotkut jopa jääneet velkaa noitten hienojen duunien vuoksi, kyllä kannatti! 

Vierailija
109/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä en ole ikinä tilannut ruokaa Woltin kautta, koska pystyn sen itsekin hakemaan. Ja taksia olen käyttänyt viimeksi ehkä ennen taksiuudistusta. Epäilyttää nykyiset taksit.

Vierailija
110/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa aiheista että jälleen on yhdet vaalit lähestymässä. Ja koska voittivat edelliset vaalit pelottelemalla kansaa työttömillä ja syylistämällä työttömiä niin kokeilevat nyt samaa taktiikkaa kunnallisvaaleissa.

Vierailija
111/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa seuraavan kerran mun yyberi! Autoo mulla ei oo, ku jousi katkes eikä ollut varaa korjata, mut saan lainattua naapurin lantakottikärryjä yönpimeydessä. 

Vierailija
112/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeiseen pariin vuoteen olen tavannut lähinnä ulkomaalaisia lähihoitajia, Wolt ja Bolt-kuskeja, tarjoilijoita ja siivoojia. Ja suomalaiset samalla valittavat että ei ole työpaikkoja. Miten tämä on mahdollista? 

Suomalaisia ei palkata, siten. Nämä ulkomaalaiset eivät tiedä oikeuksiaan, vaan suostuvat vuorojen vaihtoon kun ovat sairaana, ylityökorvauksiin vapaina tai lyhempinä päivinä ym. 

Vierailija
113/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiset eivät ole osoittaneet halua orjuuteen! Kamalaa!

Vierailija
114/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa seuraavan kerran mun yyberi! Autoo mulla ei oo, ku jousi katkes

Nettiauton halvin tieliikennekelponen auto maksaa 200€

Vierailija
115/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ulkomaalaiset suostuvat ajamaan katsastamattomalla autolla, ilman voimassa olevaa ajokorttia, ajanvietteeksi ahdistelevat asiakkaita. Ei kiitos. En näe tuossa mitään arvostettavaa.

Vierailija
116/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- työttömiä 326 400 (helmikuu, 2025)

- työpaikkoja 65 000

Miten kaikki saataisiin töihin näiden lukujen perusteella? Vaikka 110 000 aktiivisinta työnhakijaa saisi täytettyä nuo 65 000 työpaikkaa, heistäkin jäisi yli 55 000. 

Miksi hallitus siis rankaisee työttömiä? 

piilotyöpaikat + yrittäjyys. Ei meiän firman viimesin rekrytointi oo ollu missään ilmotettuna työpaikkana.

Vierailija
117/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työllisyystoimien ole edes tarkoitus lisätä työllisyyttä. Niiden ainoa tarkoitus on menojen pienentäminen.

Jos hallitus haluaisi parantaa työllisyyttä, se tekisi palkkaamisesta helpompaa ja halvempaa. Se myös lisäisi palkkatukea, ei leikkaisi sitä.

Palkkatuki on parhaiten onnistunut työllisyystoimi. Se on oikeasti auttanut ihmisiä löytämään pysyviä työpaikkoja. Jostain syystä hallitus lakkautti palkkatuen lähes täysin.

Vierailija
118/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiseen pariin vuoteen olen tavannut lähinnä ulkomaalaisia lähihoitajia, Wolt ja Bolt-kuskeja, tarjoilijoita ja siivoojia. Ja suomalaiset samalla valittavat että ei ole työpaikkoja. Miten tämä on mahdollista? 

Suomalaisia ei palkata, siten. Nämä ulkomaalaiset eivät tiedä oikeuksiaan, vaan suostuvat vuorojen vaihtoon kun ovat sairaana, ylityökorvauksiin vapaina tai lyhempinä päivinä ym. 

Jos se ongelma on et nää "oikeudet" on niin hyviä

Vierailija
119/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. On suomalaisia nuoria työttömiä, jotka tosiaan eivät pääse edes siivoojiksi, vaikka hakevat niitäkin töitä.

Nykyään kai asenne merkitsee niin paljon. Pitää olla iloinen, reipas, "nälkäinen".

Vierailija
120/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on tekosyitä valmiina, miksi tietyt työt ei kelpaa. No ei se auta sitten kuin elää hallituksen laatimilla säännöillä.

Mitkä työt?

Ei ole mitään töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä