Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olen kavereilleni pelkkä puhelinpalvelu?

Vierailija
02.06.2025 |

Soittelevat päivittäin, kertovat mitä kaikkea ovat tehneet muiden ihmisten kuin minun kanssa ja minun tehtäväni on vain kuunnella, minua ei pyydetä mukaan. Muita vastaavassa tilanteessa olevia? Onko jokin altistava tekijä mikä ajaa tähän? Jos olen täysin epäcool, niin miksi haluavat kuitenkin ylläpitää tällaista puhelinsuhdetta minuun? Olen normaali töissä käyvä ihminen en haise pahalta ja saan jonkun verran huomiota vastakkaiseltakin sukupuolelta, en oikeastaan ymmärrä tilannettani.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että sinä kerta toisensa jälkeen vastaat ja kuuntelet. 

Vierailija
2/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mut hei, sä oot aina niin hyvä kuuntelija!" 

Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotat heiltä? Puhelut ovat ihan normaalia toimintaa.

Vierailija
4/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi en ole samassa asemassa kuin nämä kaverit joiden kanssa mennään ja tehdään ja joiden toiminnasta minulle kerrotaan.

Vierailija
5/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi en ole samassa asemassa kuin nämä kaverit joiden kanssa mennään ja tehdään ja joiden toiminnasta minulle kerrotaan.

Minä olisin tyytyväinen, ettei tarvitse usein nähdä.

Vierailija
6/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin usko tämän vastauksen aitouteen. Mitä sinä muka saat pelkkänä puhelinpalveluna toimimisesta?

Vierailija
7/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, tajusin että olen samassa tilanteessa. Olen ilmainen puhelinterapia jolle kerrotaan ne kivat kokemukset muiden kanssa ja lähetetään kuvia perään. Minulle ei soitetaan, vaan lähetetään viestiä ja kerrotaan ne heidän kuulumisensa. Eivät kysy miten itse voin. 

Olen joskus itse ollut aloitteellinen ja kysynyt kuulumisia ja kutsunut kylään, mutta ei.

Olenkin hakeutunut uusien ihmisten pariin ja live-vuorovaikutukseen harrastusten kautta. Se on se jossa koen vuorovaikutusta.

Joten älä sure, et ole yksin.

Vierailija
8/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin usko tämän vastauksen aitouteen. Mitä sinä muka saat pelkkänä puhelinpalveluna toimimisesta?

On niin paljon kaikkea, että muutama kerta vuodessa tapaamisia riittää.

Vierailija
9/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ap sen aloituksessaan kertonut. Ystävät eivät pyydä häntä mukaansa mihinkään, käyvät muiden kanssa js tilittävät hänelle kaikesta jälkeenpäin. Eli ap kaiketi odottaisi näiltä ystäviltään, että pyytäisivät hänetkin joskus mukaan.

Vierailija
10/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rakastaa omaa ääntään ja haluaa leveillä mitä ova tehneet. Ne leveilyt pitää kertoa jollekin joka ei ollut mukana. Et selvästikään ole tälle tyypille niin tärkeä, että sinut pitäisi pyytää mukaan mutta kelpaat siihen, että tämä tyyppi kokee itsensä tärkeäksi kun saa leveillä sulle.

Kaveri ei jostain syystä arvosta sinua. Mieti millä saisit nostettua arvostustasi. Tai etsiä kavereita, jotka arvostavat seuraasi.

Vierailija
11/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ap, tajusin että olen samassa tilanteessa. Olen ilmainen puhelinterapia jolle kerrotaan ne kivat kokemukset muiden kanssa ja lähetetään kuvia perään. Minulle ei soitetaan, vaan lähetetään viestiä ja kerrotaan ne heidän kuulumisensa. Eivät kysy miten itse voin. 

Olen joskus itse ollut aloitteellinen ja kysynyt kuulumisia ja kutsunut kylään, mutta ei.

Olenkin hakeutunut uusien ihmisten pariin ja live-vuorovaikutukseen harrastusten kautta. Se on se jossa koen vuorovaikutusta.

Joo nuo valokuvat on rasittavia. Olenkin ottanut vähän nihkeämmän asenteen ja sitä myötä oikeastaan menettänyt näitä ihmisiä kokonaan elämästäni. Se on varmaan totta että olen hyvä kuuntelija... olen aina ollut valtavan ylpeä saadessani siitä kehun.

Vierailija
12/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta miten sinä sitten niitä puheluja ehdit kuunnella?

Vierailija
13/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen jo itse sopeutunut/hyväksynyt tilanteen ja olen ihan tyytyväinen. Minussa vaan taitaa olla jotain sellaista miksi muut ihmiset eivät välttämättä pidä minusta. On toki pari hyvää kaveria ja se riittää, vaikka emme edes näe joka vuosi. Mitä sitä väkisin itseään tunkemaan toisten mukaan. Eipähän tarvitse tehdä kompromisseja asioiden tai tekemisen suhteen. 

Vierailija
14/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä usein puhelimessakaan puhu.

Vierailija
15/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuossa tilanteessa kymmeniä vuosia. Lopetin nuo "ystävyys"suhteet kokonaan. Etsin uusia kavereita, joiden kanssa menen ja teen asioita.

Vierailija
16/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä usein puhelimessakaan

Okei no sikäli tilanteesi oli sitten eri kuin aloituksessa kertomani. T. ap.

Vierailija
17/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän naiset usein edes kommunikoi, kunhan selvittävät ajatuksiaan ääneen (tai kirjoittamalla). Siinä random tuttava voi sitten nyökytellä tai olla nyökyttelemättä.

Vierailija
18/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan puhelimen äänettömälle ja äänet vasta silloin kun itsellä kiinnostaa puhua vastaaville kavereille.

Vierailija
19/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut rakastaa omaa ääntään ja haluaa leveillä mitä ova tehneet. Ne leveilyt pitää kertoa jollekin joka ei ollut mukana. Et selvästikään ole tälle tyypille niin tärkeä, että sinut pitäisi pyytää mukaan mutta kelpaat siihen, että tämä tyyppi kokee itsensä tärkeäksi kun saa leveillä sulle.

Kaveri ei jostain syystä arvosta sinua. Mieti millä saisit nostettua arvostustasi. Tai etsiä kavereita, jotka arvostavat seuraasi.

Kiitos, arvostan tällaisia totuudellisia vastauksia 👍 Tähän tulokseen olen itsekin tullut. En itse lopettanut tällaisia ystävyyssuhteita mutta ne toiset osapuolet lopettivat kun aloin vaatia tasa-arvoista asemaa itselleni. Ja olen jo löytänyt itselleni sopivampaa seuraa. Joidenkin kohdalla täytyy miettiä että kumpi painaa enemmän, se hyvä mitä tällaisesta puhelinsuhteesta saa vai se paha, mikä jättää pahaa mieltä kun ei ole samassa asemassa muiden kanssa. Kyllä se on menossa siihen suuntaan että enemmän häiritsee tuo paha.

Vierailija
20/20 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap uudet kaverit esim. Ala harrastaa jotain uutta lajia. Sitten leveilet siitä niille jotka sinulle leveilevät omista jutuistaan. Katso mitä tapahtuu. Jos olet näille nykyisille kavereillesi henkilö jolle ei koskaan tapahdu mitään mielenkiintoista niin sinua pidetään vaan kuuntelevana korvana. Olet tylsä mutta se kuunteleva korva. Ne sun nykyiset kaverit voisivat vaikka innostua siitäkin uudesta harrastuksesta tai sitten heitä eikiinnosta. Tässä vaiheessa se on sulle yksi lysti koska sulla on ne uudet kaverit sieltä uudesta harrastuksesta.