Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus haluaa kaikki työttömät töihin nyt hinnalla millä hyvänsä - lisää kiristyksiä, leikkauksia ja rangaistuksia luvassa

Vierailija
01.04.2025 |

Ja vaikka tänään hutikuun ensimmäinen niin kyseessä ei ole aprillipila ja vaikka olisikin niin se olisi todella mauton. Jokatapauksessa Ylen ja Iltalehden mukaan medialle on näytetty kyseiset paperit, joita hallitus on valmistellut salaa kaikessa hiljaisuudessa. Perustelu uusille, työttömiin kohdistetuille leikkauksille ja kiristyksille on hallituksen mukaan se että työttömyys ei ole ollut laskussa ja vähentynyt Suomessa, kansalaisten velvotteita hakea työtä ja etenkin työllistyä on laiminlyöty, ja joidenka lisäksi työttömät eivä ole myöskään tehneet työhakemuksia tosissaan eivätkä he ole osoittaneet halua työllistyä. Uudistusta on valmisteltu työministeri Arto Satosen poliittisessa ohjauksessa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…

https://yle.fi/a/74-20152955

Kommentit (649)

Vierailija
341/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku keksisi ehdottaa työttömille kesäksi marjanpoimintaa. Saa kivasti ulkoiltua ja myyntituloja.

Vierailija
342/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssi, lapsi voi olla ilman lääkkeitä. 

Briteissä lasten lääkkeet on ilmaisia. Näin pitäisi olla täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku keksisi ehdottaa työttömille kesäksi marjanpoimintaa. Saa kivasti ulkoiltua ja myyntituloja.

Mä haluan nähä ku romaninaiset on marjamettässä sen hameen kans haha

Vierailija
344/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä viitsi. Jos perustat vaikka siivousfirman tai alat ajaa taksia, et montaa satasta tarvitse alkupääomaa. On se jännä juttu, että kielitaidoton m. muuttaja pystyy ilman koulutusta viemään teidän työt."

Siivousfirma, muutaman satasen pääomalla? 😂

Olen korkeasti koulutettu, eikä minulla ole kokemusta tai koulutusta siivousalalle. Sen verran ymmärrän kuitenkin, että jo välineet maksavat enemmän kuin sen muutaman satasen. Taksikuskiksi, naisena, ei kiitos. En halua tulla pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai murhatuksi. 

Muita yhtä typeriä ehdotuksia?

Yrityksen perustaminen  Suomessa on maailman helppoimpia asioita. Ja siihen saa tukeakin, mm. starttirahan. Jos "korkeastikoulutettu" ei kykene perustamaan yritystä, on joko koulutuksessa vikaa tai ihmisessä.

Veikkaan jälkimmäistä.

Oli hyvä kommentti, että ulkomaalaisetkin ovat joukolla perustaneet taksi- ja ravintoalan firmoja. Suomalaista ei kiinnosta. Vai onko yhä liian kallista ja vaikeata? "Korkeasti" koulutettukaan ei osaa perustaa firmaa, eikä ymmärrä miten alkurahoitus järjestyy. Autokaan ei ole voi voi, kun on kallis. Ja sitten kun saa tietää että alle satasella kuussa saa auton, niin yllättäen ei ole ajokorttiakaan.

Voi tätä saamattomuutta!

Vierailija
345/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on ihmisiä pakkotyössä sinunkin tietojasi katselemassa. Mulla on terveyden puolesta vain toimistotyöt. 

Jos ei saa palkkaa, en ole vaitiolovelvollinen. 

Vierailija
346/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että tämä on sarkaismia. Jos kaikki 500 000 alkavat myydä marjoja, ei niistä pian makseta juuri mitään. Olen kyllä marjastanut, mutta vain omaan tarpeeseen. Myyminen on aivan eri juttu.

Vierailija
347/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitsiikö sitä pakkotyössä pitää vaitiolovelvollisuutta siitä mitä näkee. Ei, jos ei saa palkkaa. 

Tietenkään jos palkkaa ei saa, ei voi pyytää vaitiolovelvollisuutta. Ilman palkkaa työnantaja ei voi asettaa mitään velvoitteita. 

Vierailija
348/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Älä viitsi. Jos perustat vaikka siivousfirman tai alat ajaa taksia, et montaa satasta tarvitse alkupääomaa. On se jännä juttu, että kielitaidoton m. muuttaja pystyy ilman koulutusta viemään teidän työt."

Olen korkeasti koulutettu, eikä minulla ole kokemusta tai koulutusta siivousalalle. Sen verran ymmärrän kuitenkin, että jo välineet maksavat enemmän kuin sen muutaman satasen. Taksikuskiksi, naisena, ei kiitos. En halua tulla pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai murhatuksi. 

Yrityksen perustaminen  Suomessa on maailman helppoimpia asioita. Ja siihen saa tukeakin, mm. starttirahan. Jos "korkeastikoulutettu" ei kykene perustamaan yritystä, on joko koulutuksessa vikaa tai ihmisessä.

Veikkaan jälkimmäistä.

Toivon että Satonen ja hallitus kiristää edelleen tukien ehtoja, koska yrittäminen ja työllistyminen ei kelpaa. Yhä nautitaan veronmaksajan, eli sen työtä aamusta iltaan raatavan naapurin, antimista.

Vierailija
349/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: aika paljon alkupääomaa tarvitsee siivousfirmaan. Se kun ei onnistu ilman autoa. Mistä meillä työttömillä olisi rahaa auton pitoon? 

Sinunkaltainen typerä ei saa mitään muutakaan aikaseksi. Auton liisaus alk

Tiesitkö, että autolla ajamiseen tarvitaan ajokortti? Mitäs se ajokortti maksaa? Sulla tietysti on ajokortti, kun mutsis on sen maksanut. Varmaan saat mammaltasi rahaa oman peffasi pyyhkimisestäkin. 

Vierailija
350/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli hyvä kommentti, että ulkomaalaisetkin ovat joukolla perustaneet taksi- ja ravintoalan firmoja. Suomalaista ei kiinnosta. Vai onko yhä liian kallista ja vaikeata? "Korkeasti" koulutettukaan ei osaa perustaa firmaa, eikä ymmärrä miten alkurahoitus järjestyy. Autokaan ei ole voi voi, kun on kallis. Ja sitten kun saa tietää että alle satasella kuussa saa auton, niin yllättäen ei ole ajokorttiakaan.

Voi tätä saamattomuutta!

Joukolla on helpompi valloittaa nuo taksialueet oman yhtiön alueeksi ja uhkailla muita taksifrimoja jotka sinne uskaltaa. Kiitos taksiuudistuksen (Kok, Kesk. PS)

Vierailija
351/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta: aika paljon alkupääomaa tarvitsee siivousfirmaan. Se kun ei onnistu ilman autoa. Mistä meillä työttömillä olisi rahaa auton pitoon? 

Sinunkaltainen typerä ei

Aikunen ihminen jolla ei oo ajokorttia on säälittävyyden huippu. Romaneillaki on ajokortit vaikka ne ei oo koskaan käyny päivääkään töissä.

Vierailija
352/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitsiikö sitä pakkotyössä pitää vaitiolovelvollisuutta siitä mitä näkee. Ei, jos ei saa palkkaa. 

Tietenkään jos palkkaa ei saa, ei voi pyytää vaitiolovelvollisuutta. Ilman palkkaa työnantaja ei voi asettaa mitään velvoitteita. 

Olen ollut joskus työssä missä hoidettiin myös päättäjien asioita.

Jos ei saa tes-palkkaa emme noudata vaitiolovelvollisuutta. 

Vierailija
353/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan jälkimmäistä.

Suomalaiset ei voi vedota tietämättömyyteen tai rasismiin, jos ja kun jäävät kiinni vanhan lihan syöttämisestä tai kortitta ajosta tai että alaikäisellä lapsella on teetetty töitä tms.

Vierailija
354/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä saamattomuutta!

Se on se "konalan trolli", joka valittaa ei ole autoa, sitten kun auton annetaan ei ole korttia jne. Sama virsi useassa ketjussa.

Tää palsta on sairaita paskiaisia täynnä. Leikkivät vakavalla aiheella. Oikeat työnhakijat kärsivät näistä.

Vierailija
355/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti päättäjät ei ole edes koskaan tienneet, missä kaikkialla työttömiä on ollut palkkatukitöissä ja työkokeiluissa heidänkin tietoja näkemässä. Ehkä hekin kuvittelevat, että heidän asioita on hoitanut joku vakituinen.

Vierailija
356/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei hinnalla millä hyvänsä. Päinvastoin.

Vierailija
357/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että tämä on sarkaismia. Jos kaikki 500 000 alkavat myydä marjoja, ei niistä pian makseta juuri mitään. Olen kyllä marjastanut, mutta vain omaan tarpeeseen. Myyminen on aivan eri juttu.

Pulloja keräämällä tienaat paremmin, ellet satu asumaan marjaisan ja riittävän puhtaan, tarpeeksi kaukana tiestä ja asutuksesta olevan metsän vieressä. Mulla on ihan käytännön kokemusta tästä. Marjojen säilytyksessä ja kuljetuksessa on myös omat hommansa. Niitä pitää myös kerätä ihan järjetön määrä, että niistä alkaa tulla rahaa. Metsään tarvitaan kunnon vaatteet ja varusteet, suunnistustaito, auto kulkuvälineeksi, syötävää ja juotavaa. 

Pelkät marjaretken eväät ja bensa maksaa jo heittämällä enemmän mitä saat siitä ämpärillisestä, jos edes saat kerättyä sitäkään. 

Vierailija
358/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle laitetaan joku pakkotyö ilman palkkaa ja pakotetaan allekirjoittamaan vaitiolovelvollisuuslappu niin en laita siihen omaa nimikirjoitusta, jos ei saa tes-palkkaa.

Vierailija
359/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle laitetaan joku pakkotyö ilman palkkaa ja pakotetaan allekirjoittamaan vaitiolovelvollisuuslappu niin en laita siihen omaa nimikirjoitusta, jos ei saa tes-palkkaa.

Allekirjoittaa vaikka Leipuri E niin ettei kirjaimista saa selvää.

Vierailija
360/649 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin ajateltu. 95% marjoista jää metsään. Jos kaikki 500 000 (300 000 oikeampi luku) alkavat kerätä marjoja, silloin perustetaan vientiportaali, jossa marjat myydään maailmalle, niille 8 miljardille ihmiselle. 

Suomen marjat on maailman herkullisemmat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme