Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas naurettavaa syyllistämistä siitä, että muka pitäisi tervehtiä tuntemattomia! Miksi?

Vierailija
01.04.2025 |

"Suomalaiset moikkaavat kitsaasti - Työpaikoilla vallitsee"

"Olipa kerran eräs työpaikka, jossa pomon piti muistuttaa, että työkavereita kuuluu moikata. Myös niitä, joita ei tunne henkilökohtaisesti."

Niin? Miksi esim. jossain isossa toimistossa pitäisi moikkailla tuntemattomia?

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011130008.html

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia yritetään aivopestä muiden kulttuurien saapumiseen.

Vierailija
22/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkoilla vituttaa juuri tuo moikkaaminen! Lomahotellissakin pitäisi tervehriä kaikkia vastaantulijoita -siivoajiakin.

Siksi kuljenkin hotellissa kännykkä korvallani koko ajan, niin ei tarvitse moikkailla ketään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi korona lopetti suomalaisille sopimattoman tavan halailla ja poskipusutella tavattaessa.

Vierailija
24/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% oli vastannut kyselyyn moikkaavansa 😂 Miksi valehtelette, kun työpaikoilla kukaan ei ikinä tervehdi? 

Vierailija
25/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se mitään syyllistämistä ollut, vaan joku tutkija päätti selvittää meidän tervehtimistapojamme. Voisin yhtä lailla kysyä mitä varten joka asiassa pitää mässätä tunteilla ja  Piapetteri on nyt niin ahdistunut törmätessään ihan uuteen asiaan elämässään. Jos et tykkää moikata et vaan moikkaa. Siitä seuraa sitten erilaisia asioita elämääsi ja sillä selvä. Elät seurausten kanssa tuskin edes tajuamatta niitä seurauksina, joten ole tyytyväinen miten elät niin kuin haluat.

Vierailija
26/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä kauppakeskuksessa ja sen henkilökunnan puolen käytävillä liikkuu tuttuja ja tuntemattomia, mutta kyllä me toisiamme ohimennen aina moikataan. Kuinka vaikeaa se nyt oikein on, että pitää siitä alkaa marisemaan?

Se ärsyttää, että joku itseään parempana pitävä rupeaa vaatimaan, että pitää käyttäytyä juuri niin kuin hän haluaa.

Ei suomalaiseen kulttuurin kuulu tuollainen naurettava moikkailu. Se EI TARKOITA, että suomalainen olisi tyly tai epäkohtelias. Ihan sama kuin se, että suomalainen ei laita joka lauseen perään "please" ei tarkoita, että olisi epäkohtelias. Se vaan ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Mitä oikein sössötät? Suomalaisessa kulttuurissa on piirteitä joita muunmaalaiset pitävät epäkohteliaisuutena. Esim sellainen että ei millään tavalla huomioida läh

Juurikin tämä. Suomessa tyypillisesti alempi sosiaaliluokka aivan pihalla käytöstavoista ja muiden huomioimisesta. Ihmeellisiä varpaiden tuijottelujoita. Autisteilta moisen käytöksen vielä ymmärtää.

Vierailija
27/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun ajattelin ettei nykynuoriso voi tulla enää löysemmäksi. Ei pystytä puhumaan puhelimessa ja näemmä ei edes tervehtimään. Huoh... 

Vierailija
28/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tutustuin oikein mukavaan naiseen ja se alkoi ihan vain moikkaamalla.

Vierailija
29/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on aprillipäivä: 

Muuten olisi ollut tosi outo artikkeli 

Vierailija
30/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on aprillipäivä: 

Muuten olisi ollut tosi outo artikkeli 

Huh, tosiaan, pelästyin jo, että olisivat tosissaan vaatineet moikkailemaan!

Vierailija
31/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En moikkaa tuntemattomia suomalaisia 🤮

Vierailija
32/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä kauppakeskuksessa ja sen henkilökunnan puolen käytävillä liikkuu tuttuja ja tuntemattomia, mutta kyllä me toisiamme ohimennen aina moikataan. Kuinka vaikeaa se nyt oikein on, että pitää siitä alkaa marisemaan?

Se ärsyttää, että joku itseään parempana pitävä rupeaa vaatimaan, että pitää käyttäytyä juuri niin kuin hän haluaa.

Ei suomalaiseen kulttuurin kuulu tuollainen naurettava moikkailu. Se EI TARKOITA, että suomalainen olisi tyly tai epäkohtelias. Ihan sama kuin se, että suomalainen ei laita joka lauseen perään "please" ei tarkoita, että olisi epäkohtelias. Se vaan ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.

Sori, mutta moukkamainen käytös ei kuulu normaalin suomalaisen tapoihin. Perämetsiin jääneet suomalaiset ovat asia erikseen.

Nimenomaan ne perämetsien suomalaiset moikkaavat, kaupunkilaiset vähemmän. Kyse on varmaan määrästä: jos ihmisiä tulee vastaan pari kertaa päivässä, niin heidät huomataan. Jos taas ohi valuu jatkuva virta ihmisiä, niin jokaiseen ei yksinkertaisesti jaksa reagoida.

Vierailija
33/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan täällä suomessa vielä länsimaistumisen vaiheessa. Muistan vielä kun kaupan kassojen piti alkaa tervehtiä asiakkaita ja miten oudolta se aluksi tuntui. Nyt tuntuisi oudolta jos siitä luovuttaisiin.

Kun mennään itään päin, siellä on edelleen tyly kulttuuri.

Omasta mielestä sivistystä ettei mennä naama nurinpäin nurkkiin tuijotellen työpaikalla. Itse moikkaan kaikki pomoista siivoojiin. Hississä saatan korkeimmillekin johtajille jotain sanoa säästä, yleensä he mielellään jatkavat juttua ja yrittävät sanoa jotain hauskaa. Helpottaa asioita jos joskus joutuu tekemisiin ja tulee yksinkertaisesti hyvä mieli. Poikani oon opettanut samanlaiseksi.

Vierailija
34/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin juttu ei ollut aprillipila. Juntit.

Vierailija
35/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa kulttuurissa on kaikki huonoa, jos mediaan on uskomista, jatkuvasti näitä parjausjuttuja. Kuitenkin jostain syystä suomalaiset ovat maailman onnellisimpia...

Vierailija
36/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikalla ei ole muuta tekemistä kuin moikkailla koko päivä toisia, niin joutaakin vähentää väkeä.

OK. Aika paljon saa tosin moikkailijoita olla, että siitä pystyy yhden henkilön verran vähentämään. Semminkin kun yleensä siinä ei erikseen mene aikaa ja monesti tämä suurin moikkailu tapahtuu muutenkin tauoilla. Jos moikkaa 30 työkaveria, niin siinähän menee yhteensä jo melkein puolesta minuutista minuuttiin. Enemmän mulla menee työpäivän aikana vessassa aikaa kuin moikkaillessa.

Vierailija
37/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillipila.

Vierailija
38/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari saksalaista kaveria ja ne moikkaa kaikkia vastaantulevia. Toivottavat hyvät huomenet jne. On minusta kohteliasta. Suomalaiset vaan tuijottaa perään eikä osa saa edes suutansa auki.

Vierailija
39/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin välittömästi työpaikasta, jossa pomo harrastaa tuollaista lapsellista mikromanagerointia: Maija, miksi et tervehtinyt Liisaa hississä?

Ei sinua kaivata ko työpaikassa, olet se mulkku joka et osaa edes tervehtiä.

Vierailija
40/63 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan täällä suomessa vielä länsimaistumisen vaiheessa. Muistan vielä kun kaupan kassojen piti alkaa tervehtiä asiakkaita ja miten oudolta se aluksi tuntui. Nyt tuntuisi oudolta jos siitä luovuttaisiin.

Kun mennään itään päin, siellä on edelleen tyly kulttuuri.

Omasta mielestä sivistystä ettei mennä naama nurinpäin nurkkiin tuijotellen työpaikalla. Itse moikkaan kaikki pomoista siivoojiin. Hississä saatan korkeimmillekin johtajille jotain sanoa säästä, yleensä he mielellään jatkavat juttua ja yrittävät sanoa jotain hauskaa. Helpottaa asioita jos joskus joutuu tekemisiin ja tulee yksinkertaisesti hyvä mieli. Poikani oon opettanut samanlaiseksi.

Ollaan otettu takapakkia. Muistan hyvin lapsuudestani ja nuoruudestani, että osattiin kyllä tervehtiä ja teititelläkin. Sitten tuli se kirottu 70-luku, lasten "vapaa kasvatus" ja kohta ei millään enää ollut mitään väliä, eletään kuin pellossa. Nyt siis jopa luullaan, että huonot tavat ovat joku suomalainen tapa, eivät ole, ovat vain näiden nuorempien ikäluokkien, lue alle viiskymppisten, jotka hylkäsivät kaiken normaalin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän