Taas naurettavaa syyllistämistä siitä, että muka pitäisi tervehtiä tuntemattomia! Miksi?
"Suomalaiset moikkaavat kitsaasti - Työpaikoilla vallitsee"
"Olipa kerran eräs työpaikka, jossa pomon piti muistuttaa, että työkavereita kuuluu moikata. Myös niitä, joita ei tunne henkilökohtaisesti."
Niin? Miksi esim. jossain isossa toimistossa pitäisi moikkailla tuntemattomia?
Kommentit (63)
Meillä on töissä kyllä aina ollut tapana, että aamuisin jokaiselle vastaantulijalle sanotaan erikseen huomenta. Ihan sama olkoon vaikka roskakuski, joka on tullut tyhjentämään roskiksia. Joskus joutuu sanomaan kymmenen kertaa peräkkäin huomenta, mutta se menee jotenkin automaattisesti.
Myöhemmin päivällä ei tarvitse sitten ketään tervehtiä, eikä varsinkaan sellaista joka tulee töihin myöhässä
Onko tämä joku länsi- ja eteläsuomalainen juttu, että ei tervehditä? Itä-Suomessa moikkaillaan kyllä ihan sujuvasti. Olin joskus siivoojana tehtaalla ja joka äijä siellä sen verran osasi käytöstapoja, että minun tullessa paikalle tervehti, vaikka en ollut edes omaa henkilökuntaa.
Olen asunut myös Keski-Euroopassa ja siellähän tervehditään ihan tuntemattomiakin, jos satutaan vaikkapa lenkkipolulla kohtaamaan.
Lääkäriin usein mennään sairaana. ei silloin tule mieleen pikku rupattelut toisten sairaiden kanssa. Sitä yrittää vaan sinnitellä siihen saakka kunnes oma vuoro tulee. Joten voisiko edes odotushuoneen pyhittää pois liialta rupattelulta