Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räätälöikää minulle laihdutuskuuri, koska painoni putoaa liian hitaasto

Vierailija
31.03.2025 |

Olen alkanut laihduttaa 1.1. 2025 ja olen laihtunut 3,6 kiloa. Olen laihduttanut siten, että päivänä 1 syön juuri yhtä paljon kaloreita kuin tarvin älykelloni mukaan. Toisena päivänä minulla on sitten 250 kcal vaje ja kolmantena 500 kcal vaje. Neljäntenä päivänä olen taas kohdassa yksi jne. 

En syönyt leipää, pastaa, sokeria, karkkia, pizzaa, suklaata, alkoholia, roskaruokaa jne ennen kuuriakaan. Ei kannata siis neuvoa, että lakkaisin niiden käyttämisen. En juo alkoholia enkä mehuja, limuja, smoothieta. Juon vettä ja muutaman kerran vuodessa rasvatonta piimää kun tekee sitä mieli.

Minulla ei ole varaa alkaa pelleilemään kalliiden erikoisjuttujen kanssa. Syötävien pitää löytyä lähimarketista. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syö jokaisena päivänä se 500 kcal vaje ja vaikka kerran viikossa kulutuksen mukainen. Varmasti putoaa nopeampaa 

Vierailija
2/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kilo kuukaudessa, kuulostaa oikein sopivalta vauhdilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mitään?

Vierailija
4/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syö jokaisena päivänä se 500 kcal vaje ja vaikka kerran viikossa kulutuksen mukainen. Varmasti putoaa nopeampaa 

Ei toimi minulla. Elimistö tottuu todella nopeasti energianvähennykseen. Tämän idea on ollut se, ettei elimistö mene samanlaiselle säästöliekille kuin esittelemälläsi menetelmällä laihduttaessa. En halua tehdä turhaa työtä.

Vierailija
5/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että chatGPT tekee sulle ohjelman. 

Kannattaa varmaan tuo nykyinen systeemisi ainakin heivata.

Vierailija
6/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kilo kuukaudessa, kuulostaa oikein sopivalta vauhdilta.

En pidä tulosta millään muotoa menestyksenä. Tahtihan hidastuu varmasti kuurin edetessä.

Vierailija
7/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi minulla. Elimistö tottuu todella nopeasti energianvähennykseen. Tämän idea on ollut se, ettei elimistö mene samanlaiselle säästöliekille kuin esittelemälläsi menetelmällä laihduttaessa. En halua tehdä turhaa työtä.

No jos nykyinen on mielestäsi parempi ja nopeampi niin miksi sitten vaihtaa muuhun jos nykyinen juttu toimii..

Vierailija
8/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laihdutuksessa ruokavalio on tärkein tekijä, miten liikut? Lisää pitkäkestoista, rauhallista liikuntaa. Itse kävelen noin 20.000 askelta päivässä ja saan syödä niin paljon kuin ikinä jaksan lihomatta. Nuorena sohvaperunana ylipainoa kertyi.

Vierailija
9/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda älykellot ja kalorit.

Vhh-ruokavalio voisi olla hyvä vaihtoehto. Se ei ole mitään kikkailua kaloreilla tai vähillä syömisillä eikä tarvii mitään kelloja.

Vierailija
10/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh-ruokavalio voisi olla hyvä vaihtoehto. Se ei ole mitään kikkailua kaloreilla tai vähillä syömisillä eikä tarvii mitään kelloja.

Kyllä siinäkin pitää kaloreita vahtia.

T. Vhh ruokavaliolla lihonut 

Vierailija
11/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut elokuusta lähtien 16/8 metodilla. Noudatan ohjeita ja niiden puitteissa (8tunnin sisällä) annan itselleni mahdollisuuden jopa pieneen herkutteluun. Painoa on 7 kk:n aikana pudonnut 16 kg. Suosittelen lämpimästi. 

Minun oma 8 tunnin ikkuna on klo 9 - 17. Tämä sopii minulle, mutta tietysti jokaisella on oma rytminsä ja jokainen löytää itse kokeilemalla sopivan ajanjakson.

"16/8 PAASTO ON JOUSTAVA MENETELMÄ Käytännössä voit lisätä kahdeksan tunnin ruokailuikkunan mihin tahansa aikaan päivästä. Se tekee menetelmästä suhteellisen helpon noudattaa. Parasta on kuitenkin välttää ruokaa 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Voit käytännössä syödä milloin tahansa näiden 8 tunnin aikana."

https://www.metaburn.fi/opas-168-paasto-ja-patkapaaston-noudattaminen/

Vierailija
12/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinäkin pitää kaloreita vahtia.

T. Vhh ruokavaliolla lihonut 

Toki lihoo, jos syö liikaa proteiinia ja liian vähän rasvaa. Niin kuin suurin osa vhh aloittajista tekee.

Kun ei viitsitä perehtyä asiaan ja sovelletaan omiaan.

Vierailija
13/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani lääkäri taitaa kuitenkin tietää ihmiskehon toiminnasta enemmän kuin tekoäly, joka ehdotti iltapalaksi desiä kreikkalaista jugurttia chiasiementen kanssa. Juttelin lääkärin kanssa siitä, että paino laskee ensin pari kiloa kun nesteet poistivat ja sitten paino jää jumittamaan paikoilleen, vaikka olisin aurinkoakin tarkempi punnitessani ja laskiessani ruokien energia-, proteiini- ja kuitupitoisuutta. Tarkoitus on estää aineenvaihdunnan jämähtäminen eli säästöliekki.

Vierailija
14/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laihdutuksessa ruokavalio on tärkein tekijä, miten liikut? Lisää pitkäkestoista, rauhallista liikuntaa. Itse kävelen noin 20.000 askelta päivässä ja saan syödä niin paljon kuin ikinä jaksan lihomatta. Nuorena sohvaperunana ylipainoa kertyi.

Sohvaperunaksi minua ei voi väittää. Liikunta ei kuluta niin paljoa energiaa, että sillä olisi merkitystä. Pienempi keho kuluttaa vähemmän energiaa tunnissa verrattuna suurempaan kehoon. Sen ihmiset monesti unohtavat. Ei se mene niin, että 60- ja 120-kiloisella menisi yhtä paljon energiaa kun kävisi vaikka kävelemässä viiden kilometrin lenkin.

Vierailija
15/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on just hyvä tahti. Nopeat laihdutuskuurit on luotu epäonnistumaan ja kilot tulevat takaisin korkojen kanssa, koska vaarana on lihasmassan menetys ja sen seurauksena peruskulutuksen pieneminen. Anna mennä samalla tavalla tai korkeintaan hieman pienennät annoksia tai lisäät liikuntaa. Ja muista syödä riittävästi proteiinia. Sun kilot ei ole tulleet muutamassa kuukaudessa, niin älä odota niiden häviävänkään muutamassa kuukaudessa.

Olen itse pudottanut painoa viime elokuusta 9,5kg. eli starttina mulla oli eräs nettivalmennus ekan kuukauden ja sen jälkeen jatkoin omineen. Salitreeniä olen lisännyt eli käyn nyt 4x/vko salilla. Painon pudotus ja lihasten kasvatus on aika vaikea laji saman aikaisesti, mutta hiljaa hyvää tulee. Tällä hetkellä mun viikkopudotus on tyyliin -200g, mutta en hätäile sillä pudotettavia kiloja on enää n. 3-4kg. Itse olen seurannut painon ohella vartalon mittoja eli vyötärön kapein kohta, napa, lantio, reisi ja olkavarsi. Olen suorittanut mittaukset kerran viikossa. Esim. vyötäröltä on lähtenyt 11cm. Suosittelen mittojen seuraamista

Vierailija
16/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, en pidä ummetuksesta. 

Vierailija
17/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elokuusta lähtien 16/8 metodilla. Noudatan ohjeita ja niiden puitteissa (8tunnin sisällä) annan itselleni mahdollisuuden jopa pieneen herkutteluun. Painoa on 7 kk:n aikana pudonnut 16 kg. Suosittelen lämpimästi. 

Minun oma 8 tunnin ikkuna on klo 9 - 17. Tämä sopii minulle, mutta tietysti jokaisella on oma rytminsä ja jokainen löytää itse kokeilemalla sopivan ajanjakson.

"16/8 PAASTO ON JOUSTAVA MENETELMÄ Käytännössä voit lisätä kahdeksan tunnin ruokailuikkunan mihin tahansa aikaan päivästä. Se tekee menetelmästä suhteellisen helpon noudattaa. Parasta on kuitenkin välttää ruokaa 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Voit käytännössä syödä milloin tahansa näiden 8 tunnin aikana."

https://www.metaburn.fi/opas-168-paasto-ja-patkapaaston-noudattaminen/

En syö öisin.

Vierailija
18/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta räätälöidä mitään, kun ei tiedä ihmisen ikää, painoa, pituutta, työtä ja liikunnan määrää. 

Vierailija
19/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä pudotustahti tuolla metodilla. 500 kalorin vajeella ei kyllä elimistö mene säästöliekille. Painoa on pudonnut 10 kuukaudessa 20 kiloa ja pääsääntöisesti 500 kalorin vajeella. Toki tämäkin aika hidas tahti. 

Vierailija
20/35 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani lääkäri taitaa kuitenkin tietää ihmiskehon toiminnasta enemmän kuin tekoäly, joka ehdotti iltapalaksi desiä kreikkalaista jugurttia chiasiementen kanssa. Juttelin lääkärin kanssa siitä, että paino laskee ensin pari kiloa kun nesteet poistivat ja sitten paino jää jumittamaan paikoilleen, vaikka olisin aurinkoakin tarkempi punnitessani ja laskiessani ruokien energia-, proteiini- ja kuitupitoisuutta. Tarkoitus on estää aineenvaihdunnan jämähtäminen eli säästöliekki.

Ravinnon vaikutuksesta lääkärit (ei edes se sinun tuttusi) eivåt saa koulutusta.

Jospa alkaisit kiinnittämään huomion makrojen suhteeseen. Vois antaa ratkaisun.