Hitto että on ruma tuo uusi ylioppilaslakki
Kommentit (47)
Sitä voi ostaa vaikka kaksi lakkia. Toinen lippis ja toinen tavallinen. Jos menee johonkin rymyjuhliin, niin voi laittaa lippiksen päähän. Tavallinen sitten siistimpiin juhliin.
Koko lakkiperinteen voisi lopettaa. Alun perinkin ollut vain symboli sille, että "lälläslää, minä olen lukion käynyt ja sinä lakittomana vain kansakoulun".
Mielummin tuollaisen olisin veränyt päähäni joka vappu, peruslakin käyttö jäänyt siihen yo-juhlapäivään
Vierailija kirjoitti:
Tulee ennemmin mieleen joku merimies kuin ylioppilas. Mutta kaipa tästäkin designistä joku mukavat massit tililleen taas sai veronmaksajien verovaroista.
Design? Lippalakki ei ole mitään designiä
Joskus oli pipoja, eikö niitä ole enää?
Voisi samantien tehdä lippiskruunun tai tohtorinlakin. Jos tuo sopii jonkun tyylitajuun niin siitä vain, ei ole oma häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt niin ihmeellinen uutinen ole, että siitä pitää monta aloitusta tehdä. Vai luuleeko näiden ketjujen aloittajat, että tuo lippis korvaa perinteisen lakin?
Titenkin ne luulee, koska kukaan eilue sitä koko juttua vaan otsikon ja iltapaskojen otsikot on ihan sitä itteään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ennemmin mieleen joku merimies kuin ylioppilas. Mutta kaipa tästäkin designistä joku mukavat massit tililleen taas sai veronmaksajien verovaroista.
Miten veronmaksaja tuohon vitsiin liittyy? Toki sen ostaja maksaa alvin tietenkin🤯
Tuskinpa noita kovin paljon kaupaksi menee :D Onhan tuo ruma, mutta jos joku tykkää niin ei oo multa pois. Ja tulihan niistä yo-pannoistakin kohu sillon joskus, vai mikä laketti olikaan nimeltään, veikä niistäkään tullut kovin suosittuja, suurin osa tytöistäkin silti ostaa ihan sen perinteisen lakin edelleen.
Tuota luulisi aprillipilaksi, ellei uutista olisi julkaistu jo eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä: sinun ei ole pakko ostaa sellaista.
Voi olla pakko
Ei voi olla.
Minä en ostanu, todistukset tuli postissa sitte. Juhlia en pitäny.
Miten lakin ostaminen ja todistusten tuleminen postissa liittyvät toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt niin ihmeellinen uutinen ole, että siitä pitää monta aloitusta tehdä. Vai luuleeko näiden ketjujen aloittajat, että tuo lippis korvaa perinteisen lakin?
Tuo on mainos, vaikka sitä ei selkeästi sanotakaan. Oma abiturienttini totesi, että kiitos ei, tuo on pelkkä vitsi. Yhtä hyvin yo-lakki voisi olla valkoinen huntu tai kommadopipo, miksi ei myös baretti tai leikkaussalissa käytettävä kertakäyttöpäähine.
Minusta tuntuu että he hakevat huomiota. Ne ostaa ketkä ostaa.
Hyvä että on rohkeutta. Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Koko lakkiperinteen voisi lopettaa. Alun perinkin ollut vain symboli sille, että "lälläslää, minä olen lukion käynyt ja sinä lakittomana vain kansakoulun".
Eihän lukion suorittaminen anna oikeutta yo-lakkiin, pitää suoriutua hyväksytysti valtakunnallisesta kokeesta. Meillä on runsaasti niitä, joilla on hyvät arvosanat lukiotodistuksessa, mutta yo-tutkintolautakunta jotenkin sortaa heitä eikä annakaan hyväksyttyä arvosanaa, kun ei osaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Siis onhan suunnilleen jokaiselle ammattikoulu-alallekin oma lakkinsa, amikset vaan ei hanki niitä kovin usein. Oma vikansa, mutta kyllä niitä saatavilla :D
Yo-lippis on hyvä, kun kääntää lipan taakse, ei valu kus.. ei kun kalja niskaan.
Propelli vielä nuppiin niin olisi täydellinen.
Vieläkö joku käyttää yo-lakettia ?
Vierailija kirjoitti:
Niin olenkin, mutta nykyajan woke-ideologian mukaan valkoinen lätsä on jaettava kaikille ettei kukaan pahoita mieltään.
Minun yo-lakkini joka on 80-luvulta, on säilynyt vielä ihan valkoisena. En ole ulkoiluttanut sitä kuin yhtenä vappuna. En juhli vappua mitenkään muutenkaan.