Hitto että on ruma tuo uusi ylioppilaslakki
Kommentit (47)
Onko tuo design napattu Jylppy -lehdestä? Voiko lipan tuunata itse 3 promillen tuuterissa kenties.
Hauskaa että jollain ollut hauskaa mutta jotkut asiat kannattaisi pitää vain omassa päässään. Tämä hattu on niitä innovaatioita ettei synny kuin myötähäpeää.
ainahan se on ollut keharin näköinen kipparilakki.
Naureskelin aikoinaan kun bulttiboissista tai manitboissta tuli ylioppilas Jarno Larvanto pätemään lakkinsa kanssa.
Lippismalli näyttää opetuksen nykyisen arvon. Sihen voisi laittaa pinssejä ja kääntää väärinpäin.
Ennenhän se kastettiin keltaiseksi kusemalla tai kastamalla se vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Koko lakkiperinteen voisi lopettaa. Alun perinkin ollut vain symboli sille, että "lälläslää, minä olen lukion käynyt ja sinä lakittomana vain kansakoulun".
Kannatan ehdottomasti yo-lakkia, se kertoo viisaudesta. Nuo kaikki ammattilakit ovat aivan naurettavia ja jotkut niitä onnessaan ostavat ja pitävät. Mutta tämäkin on sitä tasa-arvohömpötystä joka ulottuu nykyään joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
ainahan se on ollut keharin näköinen kipparilakki.
Naureskelin aikoinaan kun bulttiboissista tai manitboissta tuli ylioppilas Jarno Larvanto pätemään lakkinsa kanssa.
Lippismalli näyttää opetuksen nykyisen arvon. Sihen voisi laittaa pinssejä ja kääntää väärinpäin.
Ennenhän se kastettiin keltaiseksi kusemalla tai kastamalla se vappuna.
Se oikea ylioppilaslakki EI OLE kipparinlakki. Niitä kipparinlakkeja myydään mm. toreilla ja joissain halpakaupoissa. Vanhemmat miehet ainakin ovat ostaneet niitä ja saa tuntea myötähäpeää kun joissain esim. lavatansseissa niitä pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Koko lakkiperinteen voisi lopettaa. Alun perinkin ollut vain symboli sille, että "lälläslää, minä olen lukion käynyt ja sinä lakittomana vain kansakoulun".
Mieluummin vahvistaa sitä niin, että yo-lakki olisi jälleen ylioppilaiden kesälakki.
Kaikkihan ne on aivan naurettavia ja lapsellisia.
Verovaroista?!? Itse se lakki on aina pitänyt ostaa.