Kierrätyskeskusten hinnat uhkaavat nousta kun ilmaisia työtekijöitä ei ole jatkossa tarjolla
Vuonna 2024 Kierrätyskeskus tarjosi työtä kaikkiaan yli 1300 työntekijälle, joista vakituisessa työsuhteessa oli vain noin sata henkilöä. Kierrätyskeskus onkin yksi toimialueensa tärkeimmistä pitkäaikaistyöttömien työllistäjistä.
Miten käy pitkäaikaistyöttömien joille ei ole jatkossa tukityötä tarjolla?
Kommentit (172)
Ei pääse punasen ristin konttiinkaan enään palkkatukityöhön.👎
Hinnat ovat jo nouseet huomattavasti. Naurattaa välillä kun kulunut arabian esine maksaa 50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu ja kuntouttava työ on ollut monelle työttömälle väylä työelämään
Eikä ole. Nykyaikana CV:llä on merkitystä ja tuollainen paikka CV:ssä on kuolemantuomio millekään tulevalle työllistymiselle.
Olet leimautunut loppuiäksesi alkkis/narkki linjalle vaikka olisit vain tavallinen tyyppi joka ei hakemisesta huolimatta saa työtä.
Vaikka tuollaiseen paikkaan hetken mielijohteesta olisi päätynyt joskus elämässään, vihoviimeinen paikka jossa siitä kannattaa mainita on ansioluettelo.
Kaikki työ kannattaa. Kaikki voittaa tyhjänpanttina makailun! Ei kannata aliarvioida sen merkitystä, että on osoittanut kykynsä sopeutua ja joustaa tarvittaessa. Ja nöyrtyä.
Sinun kaltaisesi ihminen kohtaa vaikeutta työnhaussa muista syistä kuin siksi, että on ollut jossain töissä.
Älä halveksu mitään töitä. Jos haluat salata tiedon, niin salaa se, mutta älä alenna muita äläkä koskaan pilkkaa entisiä työnantajia.
Vierailija kirjoitti:
Työtä on vain sellainen työ, josta saa kunnon palkkaa, jonka kylkeen ei tarvita veronmaksajilta euroakaan kelatukia.
Jaa kuten tämä K-kaupassa olleen "pullopojan"?
Kävin pari päivää sitten paikkakuntani icaressa. Katselin vaatteiden hintoja ja totesin että nyt on siitä lafkasta realiteettitaju kadonnut ihan totaalisesti mitä tuli tuotteiden hinnoitteluun. Itse ostan tuolta ja muista kierrätyspaikoista silloin tällöin ainoastaan sen takia koska ei ole varaa ostaa uutta normaalikaupasta eli en valitettavasti voi äänestää jaloillani. Jatkossa ostan entistäkin valikoivemmin tuolta yhtään mitään, sen verran härskiksi mennyt toiminta.
Toivottavasti tuolla edes maksetaan kaikille rivityöntekijöille normaali TESin mukainen palkka. Epäilenpä kyllä että ei, sen verran olen katsellut minkälaista porukkaa siellä on töissä ei vakkarina.
Ei mene taloudella hyvin jos kierrätyskeskuskin päätyy konkurssiin.
Kierrätyskeskuksen toimitusjohtaja Juha Lehtikuja tienasi 250 000 € / vuonna 2024
Espoo lopetti vuokratuen tälle firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu ja kuntouttava työ on ollut monelle työttömälle väylä työelämään
Tämä ei pidä paikkaansa. Työkokeilu kenties joissain tapauksissa oman alan paikoissa, mutta ei todellakaan kuntouttava. Työllistyminen tuota kautta taitaa taitaa olla jotain 2% luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin 61 vuotias, pitkäaikaistyötön, kun alkoivat hillittömästi jahdata minua paikalliselle pajalle palkkatukitöihin. Otin selvää, että palkkatuetun työn pitää antaa uutta osaamista, tukea vanhaa ja johtaa johonkin, polku takaisin työelämään siis. Mutta kun ikä. Toisaalta olen ihan hyvin koulutettu ja varoissakin.
Työtehtävät pajalla olisivat olleet mm. myyntiä, sohvien imurointia ja nappien lajittelua. Sellaisilla työtunneilla, että ei kiitos, ei mitään rahallista hyötyä.
Minulle soitti milloin mikäkin teija, irma ja ritu, että jos vain laittavat minut sinne, tai tulee karenssia.
Alkuviikosta soittaa joku taas kunnan työllisyyspalvelusta. Nyt on ikää 62 ja rapiat. Saas nähdä kuinka mummun käy.
Kieltäydyt vaan, ei sua lain mukaan voida tuonne pakottaa. Perustelet, että tämä ei ole kohdallasi millään lailla tarkoituksenmukaista.
Viimeksi siellä käydessä ihmettelin kun samanlainen trikoopaita on uutena kaupan tarjouksessa halvempi kuin pesty ja käytetty kierrätyskeskuksessa. Sama juttu myös etenkin Ikean tavaroiden suhteen.