Kierrätyskeskusten hinnat uhkaavat nousta kun ilmaisia työtekijöitä ei ole jatkossa tarjolla
Vuonna 2024 Kierrätyskeskus tarjosi työtä kaikkiaan yli 1300 työntekijälle, joista vakituisessa työsuhteessa oli vain noin sata henkilöä. Kierrätyskeskus onkin yksi toimialueensa tärkeimmistä pitkäaikaistyöttömien työllistäjistä.
Miten käy pitkäaikaistyöttömien joille ei ole jatkossa tukityötä tarjolla?
Kommentit (172)
Kaupungit voi panostaa tukityöllistettyjä jatkossa varhaiskasvatukseen, vanhusten hoitoon ja puistojen/ katujen siistimiseen yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjaa johtajien rahoista suuremman osan työntekijöille tai laittaa lapun luukulle. Vaikka persujen kanssa en melkein mistään ole samaa mieltä, siinä Purra on oikeassa että tempputyöt pitää saada loppumaan nopealla aikataululla.
Työtä on vain sellainen työ, josta saa kunnon palkkaa, jonka kylkeen ei tarvita veronmaksajilta euroakaan kelatukia.
Tuolla perusteella valtaosa työpaikoista pitäisi lopettaa koska yritystukia jaellaan jatkuvasti.
Niin pitäisi. Samoin hankkeet joiden ajajat ulisevat että ne jätetään toteuttamatta ellei valtio pumppaa siihen 500 miljoonaa veronmaksajien rahoja - jätetään myös toteuttamatta.
Villeimpänä tuo Vesterbackan Tallinna-tunneli. Maksakoot omasta pussistaan tai hankkikoot Kiinan valtion mukaan. Ei hanke ole elinkelpoinen, jos siihen vaadita
Tuo Tallinna-Helsinki -tunneli on muutenkin täysin kuollut ajatus nyt, kun Venäjä tuhoaa kaikenlaista Itämerellä. En haluaisi matkustaa tuollaista tunnelia pitkin, kun milloin hyvänsä meri voi tulla niskaan naapurivaltion "väliintulon" vuoksi.
Olin 61 vuotias, pitkäaikaistyötön, kun alkoivat hillittömästi jahdata minua paikalliselle pajalle palkkatukitöihin. Otin selvää, että palkkatuetun työn pitää antaa uutta osaamista, tukea vanhaa ja johtaa johonkin, polku takaisin työelämään siis. Mutta kun ikä. Toisaalta olen ihan hyvin koulutettu ja varoissakin.
Työtehtävät pajalla olisivat olleet mm. myyntiä, sohvien imurointia ja nappien lajittelua. Sellaisilla työtunneilla, että ei kiitos, ei mitään rahallista hyötyä.
Minulle soitti milloin mikäkin teija, irma ja ritu, että jos vain laittavat minut sinne, tai tulee karenssia.
Alkuviikosta soittaa joku taas kunnan työllisyyspalvelusta. Nyt on ikää 62 ja rapiat. Saas nähdä kuinka mummun käy.
Voi luoja. Ilmaisia rätei ja lumppui myyvät hyvällä katteella. Ja sitten pitäisi vielä olla ilmaiset työntekijätkin.
https://kauppa.kierratyskeskus.fi/kirjat/a-certain-style-colour-pattern…
Kierrätyskeskus myy satasella kirjaa, jossa on suomalaisen kirjakaupan hintalappu 35,95.
Palautteesta eivät välitä.
Hinnoittelu on ollut viime aikoina erityisen törkeä. Myyvät jotain vitosen kirjoja monella kympillä.
noilla pajoilla pyöri ja pyöritettiin aivan järkyttävät määrät porukkaa. ketään ei ollut aikomus työllistää. Yksi ulos ja toinen sisään vuodeksi.
Keksivät mitä mielenkiintoisempia tehtäviä, että saatiin porukkaa askartelemaan tyhjänpäiväisiä hommia, joista ei ollut mitään hyötyä, jos ajatellaan jotain oppimista tai polkua työelämään muualla.
Ykskin pera siellä haisteli sohvia, että onko niihin kus...tu vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskus myy satasella kirjaa, jossa on suomalaisen kirjakaupan hintalappu 35,95.
😯
Tauluilla kans naurettavat hinnat.
Pitää olla kovasti pokkaa kyllä omistajilla, että kehtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia Kirjassa oli vain 60e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finlandia Kirjassa oli vain 60e.
Jep. Amazonissa 35 usd. 😑
Ja nyt algoritmi mainostaa sitä saakelin satasen kirjaa mulle joka sivulla sen jälkeen, kun kävin kurkkaamassa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kaupungit voi panostaa tukityöllistettyjä jatkossa varhaiskasvatukseen, vanhusten hoitoon ja puistojen/ katujen siistimiseen yms
Ei kuulu tähän ketjuun mitenkään.
Järjetöntä tehä työtä ilman palkkaa. Itsensä alistamista ja rankaisua.
Julkishallinto tuhlaa ja kilpailee yksityisten kirppisten kanssa
Silti karenssin uhalla jotkut töissä?
Mä poikkesin tollasessa ilmaistyössä aikoinaan. En menis enää. Nyt onneks olen ollut vuosia kuljetusalalla hyvällä työnantajalla joka maksaa hyvin. Mutta oli kokemus tuokin
Jätesäkki jengi pyörii.