Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista ruokaa itse teette 8kk ikäisille vauvoille?

Vierailija
13.03.2007 |

Onko jollain jotain hyviä ehdotuksia?

Ja miten valmistatte itse lihan?

Itse syön kanaa ja kalaa ainoastaan ravintoloissa ja kylässä. Kotona ei lihoja kokkailla, joten neuvokaa avutonta siinäkin.

Keitetäänkö se liha?!! vai uuniin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut vasta 1-vuotiaille antamaan norm. ruokaa mitä muukin perhe syö, siihen saakka olen antanut purkkiruokia.

Vierailija
2/6 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kalkkuna esim meni keitettäessä jo niin mössöksi, että oli sitten tosi helppoa tehdä kaikenlaisia pöperöitä siitä. Lisäsin usein keitinveteen jotain yrttejä, jotta lihaan tuli vähän makuakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 8kk ja teen kaikki soseet itse.

Ja keittämällä. Teen suuria annoksi kerralla ja pakkaseen.

Perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalia yms Pesee hyvin, keittää kypsäksi, jäähdyttää kuorii ja soseuttaa, mukaan tarvittaessa maitoa ( korviketta tai tissimaitoa)

Samoin keität lihat, kalat yms.

Sitten soseuttaa ja tekee sopivia annoksi. Perunaa ei voi yksinään pakastaa mutta vaikka porkkanan kanssa menee hyvinpakkaseen.

Sitten laittaa vaikka minigrip pusseihin sopiviin annoksiin ja pakkaseen. Littanat paketit ovat helppoja sulattaakkin sitten.

Samoin teen hedelmäsoseet itse. Kuorin, pilkon keitän vähässä vedessä ja pakkaseen.

Banaani on ainut oikeastaan mitä ei voi laittaa mutta se onkin helppo syöttä tuoreellaan lusikalla suoraan kuorista.

Vierailija
4/6 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

, laita mausteita sekaan, laakerinlehti, pippureita, yrttejä, suolaa lukuunottamatta. Voit sitten pakastaa lihast pieninä kökköinä vaikka leivinpapaperin päällä. Kun ovat jäätyneet pussitat. Pussista hyvä ottaa kökkö ruokaan kun keität niitä kasviksia ja perunoita . Muista aksviöljylisä ruokaan mukaan !

Sitten kun taitosi kehittyy voit ostaa naudanlihaa kuutioina tai paloitella itse, laitat vähän sikaa myös ja keität piiiiiitkään vedessä, niin kauan että liha mureaa. Samoin voit pakastaa niin ei tartte joka päivä keittää lihoja erikseen .

Kala onkin sitten pikaruokaa eli laitetaan kasvisten joukkoon tuoreena aika loppuvaiheessa keittämistä, n. 10-15 min nin kala kypsää. Aloittele vaikka ruodottomalla seillä.

Muista myös sitten kanamuna vaikka lähempänä 1 v.

Vierailija
5/6 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkiää niiden makuun totutella myöhemminkin.

Vierailija
6/6 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse, mutta ei niistä mitään haittaakaan ole :-). Kunhan ei käytä suolaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan