Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tyytyväinen elämääsi?

Vierailija
30.03.2025 |

Kaipaatko muutosta?

Jos, niin miksi et tekisi.Kaikki lähtee itsestä.

Ei sinun ongelmat ole muiden syytä, eikös?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen jos en ajattele asiaa. Oikeasti en ole tyytyväinen. Mutta en ole odottanutkaan että elämäni olisi mitään hienoa.

T: työtön, rahaton, mt-ongelmainen

Vierailija
22/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan, kai sitä pitää olla kun rahaa on. Parasosaisiahan tässä ollaan, suurimman 10% tuloluokassa ja omaisuusluokassa olen. Ei voi valittaa.

Ja kaikella sillä mahdollisuudella mitä raha tuo, niin sä vauvapalstailet su iltana :D Eiks olis parempi lillua siellä paljussa ja höyrysaunassa, ottaa lasi skumppaa vklopun päättäjäisiksi, mennä sinne Tempur sänkyyn nukkumaan ja herätä aamulla virkeänä auringonpaisteeseen samalla kun puoliso tuo Cafe latten sänkyyn. 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta tartuin aiheeseen. Olen taloudellisesti samassa tilanteessa, mutta olisin paljon mielummin päästäni terve ja köyhä, kuin itsemurhaa pohtiva ja varakas. Enpä olisi tätäkään uskonut kokevani. Rahalla kun ei saa terveyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olisin kutakuinkin onnellinen, jos lapseni olisi terve.

Vierailija
24/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Jos näin jatkuu niin tosi hyvä. Oli hyvä vaatimaton lapsuus ja nuoruus, perhe ja pikku firmakin vähän aikaa. Melkein vajosin lopullisesti kun vaimo lähti lasten kanssa mutta selvisinpä. Sitten tuli hurvitteluvuodet just hyvään aikaan. Virossa ja venäjällä rilluttelu oli lähes ilmaista. Sitten hyviä hommia ja hyvällä palkalla. Viimeiset vuodet on menneet himmaillessa, töitä on aina vaan vähemmän, se sopii, tulihan niitä tehtyä liikaakin ja veroja on maksettu rankasti.

Vierailija
25/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. En onnellinen, mutta perusasiat ovat kunnossa, eli pyrin olemaan kiitollinen kaikista mitä minulla on. Vaikkei elämäni mennytkään yhtään niin kuin olisin halunnut. 

Mulla olisi voinut käydä tosi huonosti, etenkin kun miettii kuinka tyhmä ja uhkarohkea nuori olin. Olisin voinut sössiä aivan kaiken. Nyt voin sentään todeta etten ihan kaikkea onnistunut pilaamaan. Sen kun tajuaa, osaa olla todella kiitollinen. Mulla on maksettu kämppä ja auto. Hyvin vaatimattomat, mutta olen niistäkin tavattoman kiitollinen.

Vierailija
26/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan, kai sitä pitää olla kun rahaa on. Parasosaisiahan tässä ollaan, suurimman 10% tuloluokassa ja omaisuusluokassa olen. Ei voi valittaa.

Ja kaikella sillä mahdollisuudella mitä raha tuo, niin sä vauvapalstailet su iltana :D Eiks olis parempi lillua siellä paljussa ja höyrysaunassa, ottaa lasi skumppaa vklopun päättäjäisiksi, mennä sinne Tempur sänkyyn nukkumaan ja herätä aamulla virkeänä auringonpaisteeseen samalla kun puoliso tuo Cafe latten sänkyyn. 

Niin, kun on se mahdollisuus.

Vierailija
27/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe, että elämässäni olisi mitään merkittävän luokan ongelmia. On olemassa minunlaisiani, jotka elävät varsin tasaista elämää päivästä toiseen.

Mä oon taas viimeisen vuoden aikana tajunnut että elämä on liian lyhyt siihen että eläisi vaan elämää jossa rutiinit seuraavat toisiaan. Onneksi mulla ei oo lapsia ni voi periaatteessa tehdä helpommin kaikkia irtiottoja ja mielen muutoksia. N33

Mielenkiintoista. Minkälaista elämää elelet nyt ja minkälaisia muutoksia olet pohdiskellut?

Tällä hetkellä teen hlvetin pitkiä työviikkoja sihteerinä lakialalla. Oon vaan töissä ja kotona käyn nukkumassa. Vkloput palaudun töistä ja ulkoilen/tapaan läheisiä. Aina sama kaava. Pohdiskelen et jätän noi hommat hetkeksi, suoritan op

Sinullahan on hyvät suunnitelmat/tavoitteet sitten. 🙂 Etkä ole millään tavalla ikäloppukaan vielä. Onnea matkaan ja hyvä siitä tulee!

Vierailija
28/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, olen jatkuvasti ahdistunut kun en tiedä miten elämäni asiat ratkaisisin. Tuntuu että mun pitää ratkaista yksin kaikki. Huono pitkä on off suhde. Vaikeuksia ollut ainä tässä. Mutta helvetti kun on yhteistä omaisuutta!!! Ja mies vitkuttelee ja keksii kaikkea viivykettä..mun pitäisi ratkaista miten hoitaa asuntomme rakennusvirhe. Myymmekö näin vai korjaammeko. Jaksanko enää tätä suhdetta sen aikaa.

Irrottaudu. Jos asunnon takia et voi heti irrottautua, irrottaudu mielessäsi ja sydämessäsi, se tuo rauhaa.

Vierailija
29/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten yhtään, menee päin h*lvettiä jokseenkin kaikki.

Vierailija
30/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tuo, jolle vastasit, mutta tartuin aiheeseen. Olen taloudellisesti samassa tilanteessa, mutta olisin paljon mielummin päästäni terve ja köyhä, kuin itsemurhaa pohtiva ja varakas. Enpä olisi tätäkään uskonut kokevani. Rahalla kun ei saa terveyttä."

Voimia sinulle, mitä käytkään läpi. Rahalla yleensä pääsee kuitenkin nopeammin avun pariin jne. 

Vierailija
31/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinullahan on hyvät suunnitelmat/tavoitteet sitten. 🙂 Etkä ole millään tavalla ikäloppukaan vielä. Onnea matkaan ja hyvä siitä tulee!"

Kiitos :) N33

Vierailija
32/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitä poltellessa menee. Arki toistaa itseään. Mulla on tästä ulospääsy mutta jännittää hypätä pois, teen sen kyllä mutta milloin? Koetan säästää nykyisestä palkastani ennen hyppyä, koska työttömyys vaikuttaa väistämättömältä ainakin alkuun.

Elämme aika kuumottavaa aikaa poliittisesti, yhteiskunnallisesti. Lähden takaisin sinne mistä olen kotoisin. Hiljaisuuteen. Olen iloinen että mulla on tälläinen vaihtoehto, mutta elämästä tulee väkisin erilaista kuin nyt. Haluan uskoa että parempaa. 

Vierailija
33/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuolemaa odotellessa.

Vierailija
34/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Jos näin jatkuu niin tosi hyvä. Oli hyvä vaatimaton lapsuus ja nuoruus, perhe ja pikku firmakin vähän aikaa. Melkein vajosin lopullisesti kun vaimo lähti lasten kanssa mutta selvisinpä. Sitten tuli hurvitteluvuodet just hyvään aikaan. Virossa ja venäjällä rilluttelu oli lähes ilmaista. Sitten hyviä hommia ja hyvällä palkalla. Viimeiset vuodet on menneet himmaillessa, töitä on aina vaan vähemmän, se sopii, tulihan niitä tehtyä liikaakin ja veroja on maksettu rankasti.

Niin ja kaverienkin velkoja maksoin mutta omia valintoja, turha syyttää muita. Kun ei tiedä etukäteen mikä on hyvä. Köyhän perheen lapsena ei ole ikinä tullut tavoiteltua mahdottomia. Hienoa autoa tai hevosta saa usein katsella ihan ilmaiseksi, omasta olis vaan menoja ja harmeja. Niin paljon turhaa mitä ilman voi olla. Perusasiat riittää. 

Vierailija
35/45 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen olen tyytyväinen elämääni ja siihen, millaiseksi olen oman elämäni rakentanut. Toisaalta vaikka olen tyytyväinen nykytilanteeseen, niin jos mietin että oma elämäni jatkaisi samaa rataa loppuun asti, niin päällimmäisenä tunteena on pettymys. En ole vielä kyennyt hahmottamaan, että millaista muutosta haluaisin, joten tässä nykyhetkessä jatketaan siihen asti, kunnes tulevaisuuden suunta on selkeämpi.

Vierailija
36/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä elämä on, eikä tule kyllä mitään asiaa mieleen, jonka haluaisin vaihtaa. 

Vierailija
37/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän rahaa, eikä mahdollista muuttaa tilannetta, joten en ole tyytyväinen. Lisäksi olen yksin, joten koko talouden taakka itsellä. 

Vierailija
38/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Haluan muuttaa pois ja ns. aloittaa alusta jossain kaukana täältä.

Vierailija
39/45 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki ei lähde itsestä, jos on pahoja mt.ongelmia. Ihminen, jolla ei ole kokemusta elämän ja ihmisten raadollisuudesta, hokee tuota mantraa. 

Vierailija
40/45 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista valtaa eikä voimaa, että voisi kääntää kelloa (oikeastaan kalenteria) kulkemaan takaperin.

Ei toki ole muillakaan.

Olisi kyllä enemmän kuin mahtavaa jos saisi takaisin 80-90-lukujen vaihteen ja voisi aloittaa elämän ihan uusiksi ennen teini-ikää.

Näin tahtoisin minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi