Miten nuorilla naisilla on varaa matkustella jatkuvasti?
https://www.tiktok.com/@hetskiii/video/7485012310289845526
Siedettävät hotellit ja lennot ovat kalliita. En tarkoita että pitäisi olla 5-tähden luksusta ja lennot business luokassa vaan ihan perus turistiluokassa suorilla lennoilla ja kolmen tähden hotellia eikä tarvi olla kaupungin keskusaukion laidalla, en vaan halua yöpyä torakoita ja luteita kuhisevassa motellissa jossa ei ole edes omaa suihkua ja vessaa ja lentää kohteeseen kahdella välilaskulla. Luteet pilaavat elämän sitten takaisin kotimaassa ja välilaskuilla tarvii lisää lomapäiviä ja sitten kohteessa on väsyneempi kun matka-aika venyy eikä saa nukuttua.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Esim. tekee töitä ja säästää. Ihan normaalia elämää.
Sinun asenteesi kuulostaa siltä, ettei tosiaan olekaan sulle mahdollista. Itselläni ei olisi ikinä tullut mieleenkään miettiä noin kuin sinä mietit.
Myös nää muut kommentit ketjussa ihmisiltä, jotka eivät vaan osaa.
Yleensä samojen nuorten naisten harrastuksena on myös ravintoloissa käyminen, vaatteiden ostelu, kuntosalit ja muu säästäväinen elämä.
Täällä kerrotaan, koska käyvät töissä eivätkä tuhlaa muuten. Joo käy järkeen, mutta kertokaa vielä miten saatte sieltä hyvä tai vähemmän hyvä palkkaisesta työstä vapaata ? Ei n.30 lomapäivällä jatkuvasti lennellä ympäriinsä milloin itselle sopii.
Tekevät semmosta työtä missä voi olla etänä. Tai sitten työ on sosiaalinen media. Eli yhteistyökumppanit makselee matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ei minulla vaan ole.
Ei minullakaan. Eikä nuorena varsinkaan ollut, enkä olisi oikeestaan ehtinytkään missään vaiheessa, kun olin jatkuvasti joko opiskelemassa tai töissä. Rahaa piti kerätä omaan asuntoon.
Ei minullakaan ollut. Kävin opiskelun ohella viikonloput töissä ja välillä arkena koulupäivänkin jälkeen. Rankkaa oli. Mutta pakko oli rahaa tienata (en saanut vanhemmiltani käyttörahaa enää, kun täytin 16) ja säästää. Kun muutin kotoa pois, olin saanut sen verran säästettyä, että pystyin maksamaan vuokravakuuden ja kaikki huonekalut. Ei ollut varaa matkusteluun missään vaiheessa.
Matkustellaan paljon vuodessa. On vaan niin ihanaa päästä pois. Matkoiltamme ostamme paljon kun reissataan as. autolla. Vältytään suomen kalleista hinnoista 😁
Matkustaminen ja elektroniikka ovat niitä asioita, jotka ovat merkittävästi halventuneet vuosikymmenten saatossa. Jos on joustava niin hyvin halvalla voi päästä lomamatkoille varsinkin Euroopan sisällä, tosin ei ne Amerikan- tai Aasian-matkatkaan enää kovin kalliita ole. Jos ei omista autoa eikä ole lapsia, ja asuu suhteellisen edullisesti, niin matkustelu on ihan mahdollista ellei jopa helppoa vaikka 2000 euron nettopalkalla.
Itse kanssa ihmettelen missä ihmisten raha oikein kasvaa. Aikuiset naiset tyttärineen kantaa niitä sushi rasioitaan. Varmasti isovanhemmat maksaa viikkorahaa.
Enemmän ihmetyttää miten ne pystyvät tekemään yhtikäs mitään jatkuvalta puhelimen räpläämiseltään. Kadulla kävellessäänkin joka kolmas nuori nainen tuijottaa puhelintaan pelottavan riippuvaisella tavalla.
Olen hyväpalkkaisessa työssä. Asun pk-seudulla, joten asumiskustannukset ovat kalliimmat, mutta en tarvitse autoa, kun asun hyvien kulkuyhteyksien lähellä. Työnantaja maksaa niin paljon hsl-etuja, että melkein kattaa koko vuoden työmatkat.
Työssäni on mahdollista tehdä paljon ylitöitä ja kotoa käsin tehtynä viikonlopputyöt eivät tunnu niin raskailta. Vaikka en tekisikään ylitöitä, saan säästettyä joka kk palkasta n. 500-800 euroa riippuen siitä, kuinka tarkkaan seuraan rahankäyttöäni.
Minulla on lemmikki, se ei kyllä paljoa rahaa vie, niin kuin joku täällä väitti.
Ei ole kalliita harrastuksia. En käytä rahaa alkoholiin, ravintoloihin yms. menoihin.
Ei ole lapsia, joten rahaa ei kulu muihin kuluihin.
20 v. kun olin matalapalkkaisessa työssä, olin myös parisuhteessa, niin vuokra/ruokakustannukset puolittui, ja tein paljon ilta-, viikonloppu,- ja joskus yötöitäkin siivous-, ja ravintola-alalla ja niistä sai lisätienestejä. Olen myös opiskeluvuosina ollut aina töissä.
Nyt kun olen sinkku, olen edennyt urallani, palkka on noussut joka vuosi ja pystyn tekemään enemmän töitä kuin esim. muut, joilla on lapsia ja parisuhde.
Lisäksi en jaksa olla reissussa montaa viikkoa, 1-2 viikkoa riittää tai välillä pidennetty vklp Euroopassa on minulle riittävä, joten ehkä siinäkin säästää rahaa.
Nuorempana säästin myös rahaa siinä, että kiersin Eurooppaa, monta kohdetta yhdellä reissulla esim. Itävallasta Slovakiaan bussilippu oli noin 5 euroa ja kävin siellä päiväreissulla. Olen löytänyt myös halpoja lounaspaikkoja esim. 5 eurolla iso pasta-annos Kreikassa ja Pariisissa ihan Notre Damen vieressä oli todella halpa lounas + juoma. Mielestäni muissa Euroopan maissa on paljon halvempaa kuin Suomessa.
T. Nainen 30 v.
Vierailija kirjoitti:
Koska niillä on hyväpalkkainen työ ja ne käärii siitä hynää. Tyttäreni on juuri nyt Slovakiassa. Käväisi eilen Budapestissa syömässä. Hän on koodari, ei edes valmistunut vielä mutta töissä jo opintojen ohella.
Tekoäly korvaa pian koodarit. Lennot loppuu.
Matkustaminen on aika halpaa. Majoitus edullisimmasta päästä. Ja säästää sitten muusta, itsekin priorisoin opiskelijana matkustamisen.
Minä aina ihmettelen miten jokkut pitävät matkailua niin kauhean kalliina asiana. No onhan se sitä jos aina on pakko jossain all-inclusivessa roikkua ja joka ateria käydä ravintolassa nauttimassa.
Lähtökohtaisesti kun itse lähden reissuun, lähden pidemmäksi aikaa, yövyn edullisessa majoituksessa omalla keittiöllä tai jonkun ulkomailla asuvan kaverin luona. Reissut kustantavat pitkälti vain lentojen ja edullisen majoituksen verran. Kaikessa muussahan vain säästää, kun matkailee Suomea hintatasoltaan halvemmissa maissa. Parhaat kokemuksetkin saa jättämällä ne turistien kusetus rysät väliin.
Ihme aloitus. Itse olen nuori mies, yllän juuri ja juuri mediaanituloihin. Silti on varaa matkustella kolme kuukautta vuodessa ulkomailla. Niin monessa maassa on ostovoima parempi kuin Suomessa, joten hyvin pärjää. En tietysti asu kalleimmissa majoituksissa tai syö aina vain ravintolassa. Lentoja saa myös halvalla, kun vain ostaa niitä esim vpn:n kautta ja sijoittaa itsensä toiselle puolelle maailmaa.
Eli pienilläkin tuloilla on ihan hyvin varaa matkustella. Kyse on myös priorisoinnista.
Aikana ennen tiktokeja ja somessa elämänsä levittelyä käytiin töissä, ihan niissä kuuluisissa paska duunessa. Tehtiin työtä puoli vuotta kahdessa kolmessa paikassa, kahdessa kolmessa vuorossa. Säästettiin ja lähdettiin matkaan reppu selässä. Hienoista paikoista sai kyllä kuvia, vaikka majapaikat eivät aina olleet yhdenkään tähden.
Mutta aina voi ihmetellä ja valittaa kun rahat ei tipu taivaasta, elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että paljon ei omaisuutta kerrytetä matkustelu-shoppailu-kahvila-ravintola-kauneushoitola-elämäntyylillä.
Jos on esim. varakkaasta perheestä niin voi olla hyvin tuottavia sijoituksia. Sijoittaa voi toki kuka vaan, mutta nuorena isot tuotot saa kun aloituspottikin on merikittävä. Raha tulee rahan luo, niinhän sitä sanotaan.
Ainakin oma lapsi käynyt 15-vuotiaasta asti kesätöissä ja nyt opintojen ohella aina kun ehtinyt. Opinnot edistyneet silti aikataulussa. Kai se hiukan on auttanut, että voi jonkun matkan joskus tehdä.
Samalla rahalla jolla mies ylläpitää sitä itselleen niin rakasta autoa niin nainen tekee viikonloppureissun vähintään parin kuukauden välein.
Elämä on valintoja.
No kauniilla naisilla on yleensä rikkaat vanhemmat jotka kustantaa tai sitten oot joku of ho-ro. Tai joku sugardaddy maksaa, eihän toi nyt muuten oikein oo mahdollista.