Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka kävelette 10 000 askelta päivässä, kuinka jalkanne kestävät päivittäistä kahden tunnin kävelyä?

Vierailija
30.03.2025 |

Kävelen itse vain tunnin joka päivä reipasta kävelyä mutta silti jalkapohjien ihoa joskus aristaa iltaisin, on hieman hiertymää yms. Onko teillä jotkut erikoisjalkineet /pohjalliset?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa 

tukevilla kengillä helpointa ja minä tarvitsen nilkkaan tukea myös 

Vierailija
22/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiharit tai vaelluskengät on hyvät mulle

ei jalkapohjassa ole ollut koskaan ongelmaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee tuohon 10 000 askeleen kävelyyn 1 tunti ja kaksikymmentä minuuttia ja jalat kestävät jos on hyvät kävelyyn tarkoitetut kengät, joissa on iskuvaimennus koska kävelen enimmäkseen asfaltillaä. Huonoilla kengillä on tullut jalkoihin kovettumia ja hiertymiä. Nestetys täytyy olla kohdillaan jos tekee pitkiä kävelylenkkejä ja jos nestetys on pielessä minulla ainakin jalat tuntuvat raskailta ja pohkeet sekä reidet kipeytyvät.

Vierailija
24/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kävellyt paljon lapsesta saakka. 15 vuotta sitten saatiin töistä askelmittarit ja keskiarvo siitä lähtien on noin 21.000 askelta päivässä, eli noin 2 tuntia 50 minuuttia joka ikinen päivä.

Ei tunnu jalkapohjissa, eikä missään muuallakaan. Kesällä kävelen sandaaleissa ja talvella Adidaksen Superstarseissa. Tuon vielä lähes kokonaan asfaltilla, enkä missään pururadalla. Jos olisi ylipainoa, voisi käydä jalkojen päälle, mutta eihän tällä kävelemisellä pääse lihomaan.

Vierailija
25/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset lenkkarit ja myös hyvinistuvat sukat  niin on ok.

Vierailija
26/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään 14400 askelta nyt

talvikengillä kaikki ja kolmessa osassa kävelty 

helposti menee näin 

Melkein sama. Tänään 14538 askelta ja 3080 kaloria.

Lenkkarit menee kesässä, talvikengät kuluu talvessa.

Vierailija
27/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä en kävele ihan kahta tuntia, mutta 10 000 askelta tulee kyllä joka päivä. Siihen menee mun askelpituudella ja lenkkivauhdilla 7 km ja noin 75 min. Nyt on 400 päivää putkeen tullut. Jalat kestävät kun pidän Skechersin kenkiä, ovat mulle parhaat, se memory foam -pohja vaan on niin pehmeä. 

Vierailija
28/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuu. Kuin tulisilla hiilillä kävelisi.

Vierailija
29/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askeleet tulee helposti täyteen, vaikka teen istumatyötä. Julkisilla töihin ja takaisin. Siitä kertyy 2000 askelta. Kaupassakäynti 2000-3000 askelta. Iltalenkillä loput. Viikonloppuna liikun enemmän. Jäisillä teillä kulkeminen ottaa selkään, kun tulee käveltyä varovaisemmin vaikka on nastat. Muuten se tuntuu vaan hyvältä. Saan kävelystä energiaa.

Vierailija
30/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen työpäivän, että olisko 6-7 tuntia kävelyä.

Mulla on kahdet työkengät. Vaihdan isompiin ja kevyempiin puolessa välissä.

Iltaisin käyn tunnin lenkin. + Muu arki kävely, kun julkisilla kuljen.

Jalat on hyvässä kunnossa.

N52

Vierailija
31/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jalkapohjissa ole ikinä ollut mitään vikaa, mutta reidet on usein kipeät, mistä mahtaa johtua?? Käyn päivittäin vähintään tunnin, usein lähemmäs 2 tuntia.

Jumittavat reidet voi johtua ihmeellisistä asioista. Esim. orastava selkäkipu jännityttää reisiä vähän koko ajan tai säännöllinen ylämäki pyörällä joka menee liian kovaa. Huono ryhti varsinkin alaselässä, kävelytyyli, liika istuminen jne.

Vierailija
32/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään 14400 askelta nyt

talvikengillä kaikki ja kolmessa osassa kävelty 

helposti menee näin 

Melkein sama. Tänään 14538 askelta ja 3080 kaloria.

Lenkkarit menee kesässä, talvikengät kuluu talvessa.

Eihän tuo ole kuin vähän yli 3 kcal.

Joo joo, tiedetään se typerä tapa..

Vierailija
33/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuo 10 000 askelta tulee täyteen jo työpäivänä eikä jalat ole kipeät. Hävitä ne trendikkäät, muodikkaat, hienot ja ihanat kengät ja osta kunnon kengät millä kävellä niin ei tule jalat kipeäksi. Tasapohjaiset kengät on aika kivuliaat ja tämän tiedän siittä että kävelin semmoisilla pari vuosikymmentä. Kivut loppuivat kun hankin kunnolliset ja hyvin istuvat kengät sekä hyvät pohjalliset jotka tukee jalkapohjaa

Vierailija
34/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut eroa siihen kun iän myötä jalkapohjan rasvapatja ohentuu ja asketaminen alkaa sattua? Mikä neuvoksi?

Vierailija
35/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen työ, että joka arkipäivä tulee noin 15-20 00 askelta per päivä. Ihan perus

Vierailija
36/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino tuo vaivoja.

10k kävelyä tulee vaikkei kävis ulkona,senku elelee normaalisti kotona, ei luulis tuntuvan  kellään missään .

Vierailija
37/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kävellyt paljon lapsesta saakka. 15 vuotta sitten saatiin töistä askelmittarit ja keskiarvo siitä lähtien on noin 21.000 askelta päivässä, eli noin 2 tuntia 50 minuuttia joka ikinen päivä.

Ei tunnu jalkapohjissa, eikä missään muuallakaan. Kesällä kävelen sandaaleissa ja talvella Adidaksen Superstarseissa. Tuon vielä lähes kokonaan asfaltilla, enkä missään pururadalla. Jos olisi ylipainoa, voisi käydä jalkojen päälle, mutta eihän tällä kävelemisellä pääse lihomaan.

No ei mulla ainakaan kävely estä mitenkään lihomista tai auta laihduttamisessa. Kävelen 10-15 km joka päivä, joskus 20, ja suurimman osan siitä reippaasti. Silti painonhallinta on täyttä tuskaa, jos haluan olla hoikka, ruoan täytyy olla pelkkää parsakaali-kana-tyyppistä. Yksikin lipsahdus ja takapakkia tulee roimasti. En jaksa tällaista, enkä voi liikuntaa lisätä enkä ruoasta vähentää. 

Vierailija
38/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työpäivät neljä tuntia aamulla ja kolme tuntia illalla turvakärkikumpparit jalassa ja jaloillani lähes koko työajan. Kävelyä ja seisoskelua. Päivällä käyn kävelyllä ja ehkä vielä illallakin. Kyllähän se jalkoihin ottaa. Työjalkineet on äärimmäisen epäergonomiset, niin panostan vapaa-ajan jalkineiden laatuun. 

Vierailija
39/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino tuo vaivoja.

10k kävelyä tulee vaikkei kävis ulkona,senku elelee normaalisti kotona, ei luulis tuntuvan  kellään missään .

No ei todellakaan tule! Jos olen kotona (1+k) ja liikun vain täällä, askelia tulee max 1500. Missähän palatseissa ihmiset asuu jos yli 7km kertyy kävelyä vain kotona?

Vierailija
40/61 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu missään. Ainoa asia jota joudun pohtimaan on kenkien varvastila. Pitää olla riittävä varvastila tai isovarpaan tyvinivel tulee kipeäksi.

Mistä olet löytänyt kenkiä, joissa on tarpeeksi tilaa varpaille?

Mulla on tuo sama ongelma. Isovarpaan kärki on jotenkin kääntynyt yläviistoon, joten korkeussuuntaan pitäisi kengässä olla paljon tilaa. Kengät minulla hajoaakin aina ensimmäisenä juuri siitä isovarpaan kärjen kohdalta. Yleensä jos kengässä on tarpeeksi tilaa varpaille, se on sitten kaikkialta muualta liian iso ja etenkin liian leveä, hölskyy jalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan