Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö 200 euroa kuussa ruokaan kenelläkään nykyään?

Vierailija
30.03.2025 |

Tuo satanen nyt on ihan mahdoton, mutta pärjääkö edes 200 eurolla? 

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ehkä, mutta onko se halpa ruokalasku jonkinlainen itseisarvo tai erityisen tavoiteltava asia? Meitä kaksi aikuista, ruokaan menee noin 1000 euroa kuussa. Syödään monenlaista, kasvissosekeittoja ja tuoretta kalaa, croisantteja ja näkkileipää. Ei kuitenkaan makaronilaatikkoa, sitä ruokaa en ole ikinä ymmärtänyt. 

Vierailija
42/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu taloudesta. 200e riittää yhdelle, jos asuu isommassa taloudessa. Ruoka on aina halvempaa kun kokataan isoja määriä kerralla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taitaa olla knafti, nykyään kauppalasku 53-74 euroa/ostoskerta.

Vierailija
44/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen vai monta?

Yhdelle riittää ruokaan oikein hyvin. 

Vierailija
45/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitämihmettä sinä syöt kun saat noin paljon rahaa palamaan ruokaan? Tee perus arkiruokia suuria määriä kerralla mistä syö useamman päivän niin saat huomattavasti halvemmalla kuukauden ruuat. Peruna muussia kun tekee reilusti kerralla niin tulee aika halvaksi tehdä se. Jauhelihasta lisukkeita sen muussin kanssa.

Lihamakaroonilaatikon teko ei paljon maksa ja kun sitäkin tekee reilummin niin siittä riittää ruokaa moneksi päiväksi.

Itse tein keskiviikkona ison lastin lihamakaroonilaatikkoa ja tänään söin viimeiset ja sille laatikolle tuli hintaa noin 15€€ vaikka ainoa kaapissa valmiina oleva tuote oli euron makaroonipussi ja jauhelihamauste

Makaronilaatikko on taatusti yksi syy suomalaisten ylipainoon. 

Vierailija
46/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se olisi riittää. Käytännössä ei riitä. 115 euroa jää ruokaan vuokran ja laskujen jälkeen kuukaudessa. 

taas nuo maagiset "laskut".

Sehän on hyvin jos kaikkien menojen jälkeen jää vielä 115 euroa vaikka humputteluun. (tuollaiset erittelemättömät laskut voivat sisältää vaikka kaikki viime kuun volttaukset).

Vierailija
47/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinta jauhelihaa, pakastevihanneksia tms. toki hinta tietoisesti. Halvimmat kaurahiutaleet ja hieman yllättäen halvimmat makaronit ja/tai riisit. Onnistuu, muttei innosta, eikä ole hirveän terveellistä.

Välillä noin joutuu tekemään, en ole tarkkaan laskenut mutta saattaisi päästä alle kahdensadan euronkin.

Vierailija
48/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi jos miehet saisi käydä kaupassa. Kun naiset käy, se ei riitä yhteen kauppareissuun.

Vierailija
49/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, jos yrittää monipuolisesti ja terveellisesti syödä. 

Miksei riittäisi. Jos vähänkin näkee itse vaivaa ja kokkaa ruokansa niin varmasti riittää 200 euroa yhdelle hengelle kuukaudeksi monipuoliset ja terveelliset ruoat, vihannekset ja hedelmät. Herkkuja ei lasketa, ne eivät ole terveellisiä vaan sokerillisia. Jos taas ostaa valmiina vaikka mitä, niin ei tietty riitä. 

Oikeasti kokkaamiseen menee aika paljon rahaa, jos haluaa edes hieman maistuvaa ruokaa valmistaa. Mausteet, rasvat, eivät nämäkään ilmaisia ole. Saati kunnolliset raaka-aineet. 

Vierailija
50/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elää kaalilla ja kaurapuurolla, niin voi riittääkin. Joskus voi lisäksi keittää herneitä ja jos on mahdollisuus kalastaa niin syödä saalista. 

Vierailija
51/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan on tämän maaliskuun aikana mennyt 149,12euroa. Huominen on viimeinen päivä mutta ei ole tarvetta käydä kaupassa. Luultavasti torstai on minulle kauppapäivä. Teen ruokani ja leivon kaiken itse, käyn kerran viikossa kaupassa. Minulla on pakasteessa marjoja, omenaa monessa muodossa sekä sieniä ja yrttejä.  Vaikka syön yksin niin keitän aina neljälle hengelle josta syön tänään ja huomenna ja loput keitoksesta laitan annoksina pakkaseen. Jotenkin olen saanut tämän systeemin pyörimään hyvin, minulla on aina lämmin ruoka tarjota myös kyläilijälle. 

Vierailija
52/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se olisi riittää. Käytännössä ei riitä. 115 euroa jää ruokaan vuokran ja laskujen jälkeen kuukaudessa. 

taas nuo maagiset "laskut".

Sehän on hyvin jos kaikkien menojen jälkeen jää vielä 115 euroa vaikka humputteluun. (tuollaiset erittelemättömät laskut voivat sisältää vaikka kaikki viime kuun volttaukset).

MItä maagista niissä on? Kaikilla ihmisillä on maksettavanaan laskuja, jos ei muita, niin ainakin kai sähkö- ja puhelinlasku.

Vierailija
53/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäisi jos miehet saisi käydä kaupassa. Kun naiset käy, se ei riitä yhteen kauppareissuun.

Lihapiirakoihin ja olueen tuo summa taatusti riittää. 

Vierailija
54/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten luulette että opiskelijat elävät, jos ei vähempikin riittäisi.

Vierailija
55/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on melkein 7 euroa joka päivä. Pelkkään ruokaan se on melkoista tuhlausta. Olen keskituloinen, mutta tuskin käyttäisin noin paljon rahaa ruokaan, vaikka vaikka olisin miljonääri.

Johan pelkkä yksi pihvi maksaa helposti kympin. Siihen lisukkeet. sitten vielä aamupalat ja iltapalat ym välipalat.

Helposti menee 20e päivä ihan perus ruokaan.

No varmaan menee, jos on täysin uusavuton. Meillä syödään hyvin, mutta lähes kaikki valmistetaan itse ja tuollaisia summia ei mene.  Ei kyllä riitä se 200 euroa per henkilö kuussa, mutta saisin riittämään, jos olisi pakko. 

Siis valmistat itse pihvisi ? 

Teen ihan itse ruokani ihan perustarvikkeista. Niihin kuuluu Lihaa. Kalaa. Äyriäisiä. Erilaisia kasviksia ja juureksia. Mausteita. Kermaa. Voita....

Vierailija
56/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää jos tekee itse ruokansa 

Vierailija
57/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan 200 käteistä joka kuukausi ja sen pitää  riittää sinkun kauppalaskuihin, sis. paperit, saippuat ym. 50 € viikko riittää. Käyn kerran viikossa Lidlissä, ostan kolmeen eri ruokaan aineet, proteiinia, perunoita, porkkanoita, hedelmiä, vihanneksia, myös pakastevihanneksia jne. Syön aina pari päivää samaa ruokaa tai pakastan. En hritä koskaan jämiä roskiin. Menee yleensä n 40 euroa. Sit voin tarvittaessa vielä hakea jotain tuoretta viikon toisella kauppareissulla.

Vierailija
58/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisillä varmaan riittääkin. Sinkuille kaikki on kalliimpaa.

Vierailija
59/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on melkein 7 euroa joka päivä. Pelkkään ruokaan se on melkoista tuhlausta. Olen keskituloinen, mutta tuskin käyttäisin noin paljon rahaa ruokaan, vaikka vaikka olisin miljonääri.

Johan pelkkä yksi pihvi maksaa helposti kympin. Siihen lisukkeet. sitten vielä aamupalat ja iltapalat ym välipalat.

Helposti menee 20e päivä ihan perus ruokaan.

No varmaan menee, jos on täysin uusavuton. Meillä syödään hyvin, mutta lähes kaikki valmistetaan itse ja tuollaisia summia ei mene.  Ei kyllä riitä se 200 euroa per henkilö kuussa, mutta saisin riittämään, jos olisi pakko. 

Siis valmistat itse pihvisi ? 

Teen ihan itse ruokani ihan perustarvikkeista. Niihin kuuluu Lihaa. Kalaa. Äyriäisiä. Erilaisia

Lohta. Kuhaa. Muikkuja. Paahtopaistia. Kampasimpukkaa. Rapuja. Eli ihan perus ruokaa...

Vierailija
60/116 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta. Kuhaa. Muikkuja. Paahtopaistia. Kampasimpukkaa. Rapuja. Eli ihan perus ruokaa...

Niin. Ainakin parempaa kuin se iänikuinen makaronilaatikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi