Tinderissä mies kertoi etsivänsä sporttista naista
Tutustuin Tinderissä kolmekymppiseen mieheen ja hän kertoi, että hän toivoo naisen olevan sporttinen ja pitävänsä itsestään huolta henkisesti ja fyysisesti.
Kuvissa hänen vartalonsa näyttää ihan tavalliselta, ei miltään bodarilta. Kysyin sitten, että millaista liikuntaa hän itse harrastaa. Hän kertoi, että käy satunnaisesti uimahallissa ja kuntosalilla ja talvella pelaa jääkiekkoa. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että ei hän itsekään ole mikään himourheilija, mutta toivoo naisen olevan suurin piirtein fitness-harrastaja (näin kärjistetysti sanoen).
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehellä on tarkoitus aloittaa tavoitteellisempi liikunta ja haluaa vierelleen partnerin kirittämään. Olisi toki syytä tarkentaa etsiikö joogaajaa, salikissaa vai kestävyysjuoksijaa, mutta toisaalta miehellä harvoin on varaa esittää kovin tarkkarajaisia toiveita. Naisten profiilit taas ovatkin täynnä kieltolistoja.
Ei helvetti, vieläkö pitäisi ruveta miehelle ilmaiseksi personal traineriksi? Ei ole todellista. Kohtuuton vaatimus.
No sun tuskin tarvitsee siitä murehtia. Laitahan käsi takas sipsipussiin vaan.
Olen hyvässä kunnossa, kun vietän vapaa-aikani hevostallilla. Minulla on (osaksi) oma hevonen, joten ratsastan ja teen paljon tallitöitä. Lihaskunto on kyllä kohdallaan. Miksi minä vaihtaisin tuon jonkin miehen innostamiseen liikkumaan? Miehellä ei varmaan ole minkään muunkaan asian suhteen omatoimisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehellä on tarkoitus aloittaa tavoitteellisempi liikunta ja haluaa vierelleen partnerin kirittämään. Olisi toki syytä tarkentaa etsiikö joogaajaa, salikissaa vai kestävyysjuoksijaa, mutta toisaalta miehellä harvoin on varaa esittää kovin tarkkarajaisia toiveita. Naisten profiilit taas ovatkin täynnä kieltolistoja.
Ei helvetti, vieläkö pitäisi ruveta miehelle ilmaiseksi personal traineriksi? Ei ole todellista. Kohtuuton vaatimus.
No sun tuskin tarvitsee siitä murehtia. Laitahan käsi takas sipsipussiin vaan.
Olen hyvässä kunnossa, kun vietän vapaa-aikani hevostallilla. Minulla on (osaksi) oma hevonen, joten ratsastan ja teen paljon tallitöitä. Lihaskunto on kyllä kohdallaan. Miksi minä vaihtaisin tuon jonkin miehen innostamisee
Siitä vaan sitten miestä potkimaan siinä sivussa perseelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiassa käyminen on nimenomaan omasta psyykestä huolehtimista. Hullua, että aikuisia miehiä noin terapia pelottaa!
Ei miehiä se terapia pelota, vaan se terapiassa käyvä nainen. Tuo ylimääräistä taakkaa suhteeseen. Miksi rupeisin suhteeseen joka ei tuo kun huonoa oloa?
Miksi terapiassa käyvä kumppani toisi huonoa oloa? Terapiaahan on tosi monenlaista. Moni urheilijakin käy terapiassa. Mä käyn eksistentiaalisella terapeutilla silloin tällöin, se lähentelee filosofin vastaanottoa. -eri
Olen eri kirjoittaja ja nainen, eikä minulla ihan noin jyrkkää suhtautumista ole, mutta kyllä minäkin tietynlaisia terapiassa kävijöitä välttäisin suhdemielessä. Ei terapia välttämättä ole ongelma, mutta riippuu vähän, miksi siellä käydään. Jos on keskeneräisiä tunne-elämään tai muuhun liittyviä asioita, käsittelemättömiä traumoja, jotka vaikuttavat elämään, jotain perustavanlaatuisia mielenterveyden haasteita, tms. se kyllä voi valitettavasti heijastua suhteeseen aika negatiivisesti. Eri asia, jos käy terapiassa jonkun työuupumuksen tai vaikka läheisen kuoleman takia.
En silti kirjoittaisi tällaisia deitti-ilmoitukseen enkä ajattelisi niin kaavamaisesti, että jos on kerrankin käynyt terapiassa, on heti vääränlainen. Ja sekin on totta, ettei terapiassa käymättömyys takaa ongelmattomuutta.
Usein muuten on niin, että jos kirjoittaa deitti-ilmoitukseen hakevansa tasapainoista (tai olevansa sellainen), hyvin isolla todennäköisyydellä on itse nimenomaan epätasapainoinen. Ne, jotka kirjoittavat, että eivät halua draamaa, ovat juuri niitä, jotka löytävät itsensä draaman keskeltä - ja se kertoo aina ihmisestä jotain. Suosittelen välttämään tällaisia! Monella miehellä on näitä juttuja ilmoituksissaan.
"Siitä vaan sitten miestä potkimaan siinä sivussa perseelle."
Miksi? Ja miksei miehet sitten suostu samaan, eli otatte sen laiskanpulskean vaimokkeen ja sitten alatte vaan vetää sitä perässänne urheilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ja miksei miehet sitten suostu samaan, eli otatte sen laiskanpulskean vaimokkeen ja sitten alatte vaan vetää sitä perässänne urheilemaan!
Näkisipä sen päivän, että mies tekee parisuhteen eteen yhtään mitään.
Miehet ampuu itseään pahasti jalkaan tuolla, että esittävät laihuusvaatimuksia profiilissaan. Minä olen sekä hoikka että myös sporttinen, mutta en ikinä, ikinä, ikinä, ikinä ottaisi miestä, joka sellaista vaatii. Sellaisilta saisi huomauttelua vaikkapa raskauskiloista, tai jos liikunta jäisi vaikkapa sairauden takia. Vartaloni on ihan vaan kiva plussa sille, joka tykkää muistakin ominaisuuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisipä sen päivän, että mies tekee parisuhteen eteen yhtään mitään.
Valitse parempia miehiä niin näet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somessa törmää näihin omasta mielestään "sporttisiin" naisiin, joilla on yllään korkeavyötäröiset housut ja isot treenitopit, jotka huijaavat mahan näyttämään pienemmältä, mutta takapuoli onkin sitten kuin kymmenen leivän uuni ja reidet kuin tukit. Samoin kädet ovat paksut ja tasaiset.
Kaikesta huolimatta, hyvä kun treenaavat ja pitävät itsestään huolta, mutta ihan ei voi tällä vartalolla tyypillä sanoa itseään sporttiseksi vaikka matkalla sitä kohti varmaan ovatkin.
Sporttinen ei ole vartalotyyppi vaan elämäntapa. Ja vaikka sinä haluaisit, että sporttinen tarkoittaa laihaa niin muu ihmiskunta ei ole velvollinen mukautumaan käsitevirheisiisi.
Sporttinen voi olla normaali painoltaankin. Ei kaikki sporttiset ole laihoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somessa törmää näihin omasta mielestään "sporttisiin" naisiin, joilla on yllään korkeavyötäröiset housut ja isot treenitopit, jotka huijaavat mahan näyttämään pienemmältä, mutta takapuoli onkin sitten kuin kymmenen leivän uuni ja reidet kuin tukit. Samoin kädet ovat paksut ja tasaiset.
Kaikesta huolimatta, hyvä kun treenaavat ja pitävät itsestään huolta, mutta ihan ei voi tällä vartalolla tyypillä sanoa itseään sporttiseksi vaikka matkalla sitä kohti varmaan ovatkin.
Sporttinen ei ole vartalotyyppi vaan elämäntapa. Ja vaikka sinä haluaisit, että sporttinen tarkoittaa laihaa niin muu ihmiskunta ei ole velvollinen mukautumaan käsitevirheisiisi.
Sporttinen voi olla normaali painoltaankin. Ei kaikki sporttiset ole laihoja.
Mutta kukaan läski ei ole sporttinen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuossa sanotaan, en etsi lihavaa puolisoa. Toteamus on oikeutettu varsinkin nykyään, kun suurin osa kansasta on lihavia. Viikonloppuna ravintolan ikkunasta katsoessa laskin pienessä hetkessä 15 naista, joista 13 oli lihavia tai sairaalloisen lihavia. Tämän ääneen sanominen tuottaa kiukkua ja harmia, koska suurin osa lukijoista on myös lihavia. Tämä on fakta. Seuranhakija tekee tuossa oikein viisaasti, ei tuhlaa omaa eikä muiden aikaansa treffien muodossa.
Miksi ei sano suoraan etsivänsä normaalipainoista? Miksi sporttinen kun moni ei kuitenkaan ole hakemassa mitään monta kertaa viikossa treenaavaa himourheilijaa itselleen.
Turha siitä miehiä on syyttää, ettei nykyään saa sanoa suoraan etsivänsä hoikkaa kumppania, te ylipainoiset kun pahoitatte siitä mielenne. Mies on muut huomioonottava ja fiksu, kun käyttää pehmeää kiertoilmaisua jonka merkityksen kaikki kuitenkin käytännössä tuntevat. Jos te naiset kaipaatte suoraa puhetta, niin opetelkaa ensin kestämään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Varmaan näin teoriassa, mutta harvemmin näkee 10-15% kehonrasvoissa olevaa ihmistä hehkuttamassa kehopositiivisuutta. Yleisimmin se on tuolle 30-40% kehonrasvoissa olevien ihmisten lausuma, jolla selitetään omaa ulkonäköä ja haetaan hyväksyntää. Se on sama kuin kaikkien muidenkin vastaavien asioiden kohdalla, N-kortti heiluu aina vasemmistosta oikeistolle, kun ollaan eri mieltä, sovinismi-kortti heilahtaa heti kun naiset kokevat syrjintää miehiltä, jne. Pohjimmiltaan kyse on tunteista, ei faktoista, joita näillä lauseilla ja korteilla yritetään useimmiten hälventää tai peittää. "
Mä olen normaalipainoinen ja heiluttelen tässä juurikin tuota kehopositiivisuuskorttia.
Minulle se tarkoittaa sitä, että olit sitten minkä näköinen tai kokoinen tahansa, sinulla on oikeus olla vihaamatta ja häpeämättä itseäsi, eikä sinun tarvitse sieltää halveksuntaa ja huonoa kohtelua muil
Olen sinun kanssa hieman erimieltä. Olen nainen, jonka rasvaprosentti on matalampi kuin monen miehen. Minusta silti ihmisillä pitää olla kehorauha! Se, ettet ymmärrä erikokoisia ja eri tilanteissa olevia ihmisiä kertoo siitä, ettet ole sinut itsesi kanssa. Se, että vaadimme muilta jotain ulkonäöllisesti kääntyy aina meitä itseämme vastaan, sillä se on peili meidän omasta arvosta itsellemme!
Jos olet sinut itsesi ja "pimeiden puoliesi" kanssa, olet sinut myös muiden ihmisten kipuilun kanssa. Näin se vain menee. Itseään pitää arvostaa, eikä tehdä mitään ilman aitoa hyvän hakemista. Moni tyytyy elämään, jossa arvostusta haetaan suorituksien ja hoikuuden kautta. Siinä ei ole järkeä.
On se vaikeaa näiden kriteerilistojen kanssa. Itse olen jo yli 50-vuotias, seurustellut koko aikuisikäni ja naimisissakin olin lähes 20 vuotta. En osaisi sanoa yhdenkään ex-mieheni pituutta, painoa tai rasvaprosenttia, mistään BMI:stä puhumattakaan. Kyllä siinä parinmuodostuksessa keskityin ihan muihin seikkoihin, kuten samanlaisiin mielenkiinnon kohteisiin ja elämänarvoihin.
Vain seko ku. sipää haluaisi läskin naisen
Sporttinen= läskit älkööt vaivautuko
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa näiden kriteerilistojen kanssa. Itse olen jo yli 50-vuotias, seurustellut koko aikuisikäni ja naimisissakin olin lähes 20 vuotta. En osaisi sanoa yhdenkään ex-mieheni pituutta, painoa tai rasvaprosenttia, mistään BMI:stä puhumattakaan. Kyllä siinä parinmuodostuksessa keskityin ihan muihin seikkoihin, kuten samanlaisiin mielenkiinnon kohteisiin ja elämänarvoihin.
Keskityt yhteen asiaan eli RAHAAN
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei todellakaan halua oikeasti sporttista.
Itse kun deittailin, niin järjestään näitä "haluan sporttisen naisen"-tyyppejä riepoi ihan hirveästi mun treenaaminen. Mulla oli treenit 4 kertaa viikossa ja koko ajan olisi pitänyt skipata tinder-miesten vuoksi. Pari tapailua päättyi lyhyeen koska vinkuivat miten oon "koko ajan" treenaamassa ja kokevat että mulla ei riitä heille tarpeeksi aikaa ja huomiota.
Pitäisi siis olla sporttinen kroppa mutta urheiluun ei saa käyttää aikaa!
Miehillä on jatkuvasti paradokseja naisten suhteen. Pitää näyttää hyvältä, muttei saa käyttää aikaa tai vaivaa, pitää olla neitsyt, mutta osata kaikki temput ja pitäisi olla himokas, mutta vain sitä kaljareppu ranea kohtaan.
Kylläpä naisia kiukuttaa, kun mies asettaa naisille kriteerit. :DDD
Sanoin jo, että olet timantti. 😊