Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinderissä mies kertoi etsivänsä sporttista naista

Vierailija
30.03.2025 |

Tutustuin Tinderissä kolmekymppiseen mieheen ja hän kertoi, että hän toivoo naisen olevan sporttinen ja pitävänsä itsestään huolta henkisesti ja fyysisesti.

Kuvissa hänen vartalonsa näyttää ihan tavalliselta, ei miltään bodarilta. Kysyin sitten, että millaista liikuntaa hän itse harrastaa. Hän kertoi, että käy satunnaisesti uimahallissa ja kuntosalilla ja talvella pelaa jääkiekkoa. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että ei hän itsekään ole mikään himourheilija, mutta toivoo naisen olevan suurin piirtein fitness-harrastaja (näin kärjistetysti sanoen).

Kommentit (364)

Vierailija
201/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa käyminen on nimenomaan omasta psyykestä huolehtimista. Hullua, että aikuisia miehiä noin terapia pelottaa!

Ei miehiä se terapia pelota, vaan se terapiassa käyvä nainen. Tuo ylimääräistä taakkaa suhteeseen. Miksi rupeisin suhteeseen joka ei tuo kun huonoa oloa?

Miksi terapiassa käyvä kumppani toisi huonoa oloa? Terapiaahan on tosi monenlaista. Moni urheilijakin käy terapiassa. Mä käyn eksistentiaalisella terapeutilla silloin tällöin, se lähentelee filosofin vastaanottoa. -eri

Mikä on eksistentiaalinen terapeutti? Mulla on ikuinen eksistentialistinen kriisi menossa, joten kiinnostaa!

Vierailija
202/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasivartalosta:

Juu on harvinainen, mutta minusta se on ennemminkin normaalit hartiat/isot rinnat + kapea vyörätö + leveä lantio, kuin niinkään leveät hartiat plus nuo. On vaan jotenkin sula mahdottomuus, että luusto kehittyisi niin ristiriitaisesti. 😅

Kaipa mä olen sitten sula mahdottomuus ihmisenä. Ehkä kohta lakkaan olemasta niin kuin Helinä-keiju jonka olemassaoloon ei uskota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka esittävät vaatimuksia = nounou.

Miehet, jotka eivät esitä vaatimuksia = nounou.

Onko miehillä olemassa mitään muita vaatimuksia elämänkumppanille, kuin pinnallisia ulkonäkövaatimuksia?

Kyllä löytyy esim. itsellä savuttomuus, lapsiluku täynnä, ei-päihdeongelmia, asuu alle 50km etäisyydellä, lapset joko omani ikäisiä tai vanhempia, suomalainen, ei lemmikkejä, yhteisiä kiinnostuksia ja sitten pitäisi treffeillä synkatakin.

Kaikki noista tuntuvat aika pinnallisilta. Ja niitäkin toiveita saa siis ehdottomasti olla. Mutta harva nainen haluaa tulla valituksi siksi, että lapsiluku on jo täynnä eikä ole lemmikkejä. 

Ei todellakaan ole pinnallisia toiveita. Jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, ei siinä kannata edes kuvitella parisuhdetta. Lopputulos on paha mieli kummallekin.

Vierailija
204/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa nykyään läski nainen? Nykymittapuulla normaali oli ennen lievästi ylipainoinen. Ylipainoinen oli entisaikaan lihava jne. Ihmisten paino on noussut. Suurin osa miehistä on itse ylipainoisia/lihavia.

Tässä onkin menty sairaaseen (kirjaimellisesti) suuntaan, koska ylipaino hyväksytään normaalina. Se on kuitenkin suurin kansansairauksien aiheuttaja ja ihmisten elämänlaatua laskeva tekijä. Sen normalisointi "kehopositiivisuuden" tai muiden vastaavien ilmaisujen taakse on vain pään pensaaseen laittamista. Naisilla kuitenkin terveellinen kehon rasvamäärä on 18-28% välillä ja miehillä 10-20% välillä. Tuosta voi katsoa mitä se todellisuudessa tarkoittaa naisilla: https://ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/wome…

Teille ei sitten rautalangallakaan mene perille, mitä kehopostitiisuus tarkoittaa. Se oikeus on ihan yhtälailla noiden rasvaprosenttien alapuolelle kuin yläpuolellekin jäävillä.

Vierailija
205/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassa käyminen on nimenomaan omasta psyykestä huolehtimista. Hullua, että aikuisia miehiä noin terapia pelottaa!

Ei miehiä se terapia pelota, vaan se terapiassa käyvä nainen. Tuo ylimääräistä taakkaa suhteeseen. Miksi rupeisin suhteeseen joka ei tuo kun huonoa oloa?

Miksi terapiassa käyvä kumppani toisi huonoa oloa? Terapiaahan on tosi monenlaista. Moni urheilijakin käy terapiassa. Mä käyn eksistentiaalisella terapeutilla silloin tällöin, se lähentelee filosofin vastaanottoa. -eri

Mikä on eksistentiaalinen terapeutti? Mulla on ikuinen eksistentialistinen kriisi menossa, joten kiinnostaa!

Eksistentiaalisessa terapiassa mietitään paljon arvokysymyksiä ja maailmankatsomusta. Yleensä Suomessa eksistentiaalinen terapia toteutuu siis jonkun muun terapiamuodon kanssa yhdessä, harva terapeutti erikoistuu vain eksistentiaaliseen. 

Vierailija
206/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet, jotka esittävät vaatimuksia = nounou.

Miehet, jotka eivät esitä vaatimuksia = nounou.

Onko miehillä olemassa mitään muita vaatimuksia elämänkumppanille, kuin pinnallisia ulkonäkövaatimuksia?

Kyllä löytyy esim. itsellä savuttomuus, lapsiluku täynnä, ei-päihdeongelmia, asuu alle 50km etäisyydellä, lapset joko omani ikäisiä tai vanhempia, suomalainen, ei lemmikkejä, yhteisiä kiinnostuksia ja sitten pitäisi treffeillä synkatakin.

Kaikki noista tuntuvat aika pinnallisilta. Ja niitäkin toiveita saa siis ehdottomasti olla. Mutta harva nainen haluaa tulla valituksi siksi, että lapsiluku on jo täynnä eikä ole lemmikkejä. 

Ei todellakaan

Pinnallinen sillä tavalla ettei se kerro ihmisestä kauheasti mitään. 

Vierailija
207/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa miehellä on tarkoitus aloittaa tavoitteellisempi liikunta ja haluaa vierelleen partnerin kirittämään. Olisi toki syytä tarkentaa etsiikö joogaajaa, salikissaa vai kestävyysjuoksijaa, mutta toisaalta miehellä harvoin on varaa esittää kovin tarkkarajaisia toiveita. Naisten profiilit taas ovatkin täynnä kieltolistoja.

Ei helvetti, vieläkö pitäisi ruveta miehelle ilmaiseksi personal traineriksi? Ei ole todellista. Kohtuuton vaatimus.

Vierailija
208/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasivartalosta:

Juu on harvinainen, mutta minusta se on ennemminkin normaalit hartiat/isot rinnat + kapea vyörätö + leveä lantio, kuin niinkään leveät hartiat plus nuo. On vaan jotenkin sula mahdottomuus, että luusto kehittyisi niin ristiriitaisesti. 😅

Kaipa mä olen sitten sula mahdottomuus ihmisenä. Ehkä kohta lakkaan olemasta niin kuin Helinä-keiju jonka olemassaoloon ei uskota. 

Olet sitten todellinen poikkeus. On kyllä poikkeuksellista, että naisella olisi leveä lantio ja hartiat, kuin linkin parissa kuvassa:

https://www.girlsaskguys.com/guys-behavior/q391749-guys-do-you-like-bro…

Vierailija
209/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hakeeko nyt hoikkaa ja järjissään olevaa vai liikuntaa harrastavaa ja esim. terapiassa käyvää ja muuten mt-ongelmiaan hoitavaa.

Ei sitä voi täältä palstalta käsin tietää. Meillä on vain ennakkoluuloja. Pitäis kysyä suoraan siltä ukolta tai katsoa sen tekoja, että mihin kallistuu. 

Miten hän itse pitää henkisesti ja fyysisesti huolta itsestään? 

Nuo termit "urheilullinen", "sporttinen", "liikunnallinen", "terveet elämäntavat" ja "itsestään huolta pitävä" tarkoittavat kaikki samaa asiaa eli hoikkaa.

Kannattaa kysyä niiltä miehiltä, joilla tuollainen teksti on. Itseltäni tuo oli arvaus, joskin uskaltaisin lyödä vetoa, että todennäköisemmin silloin haetaan naista, joka ei käy terapiassa kuin että haluttaisiin nimenomaan sellainen, joka käy terapiassa.

Todennäköisesti näin, vaikka typeräähän se on. Hyvin suurella osalla väestöstä olisi enemmän tai vähemmän tarvetta terapialle. Ero ei ole siinä, että jotkut olisivat täydellisen tasapainoisia ja toisilla olisi ongelmia, vaan siinä että jotkut kohtaavat ja käsittelevät haasteensa ja toiset eivät.

Vierailija
210/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasivartalosta:

Olet sitten todellinen poikkeus. On kyllä poikkeuksellista, että naisella olisi leveä lantio ja hartiat, kuin linkin parissa kuvassa:

Mutta siis lisään tähän vielä, että jos tosiaan olet tuon mallinen niin ole onnellinen. Olet timantti. 🤩

Vierailija
211/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa nykyään läski nainen? Nykymittapuulla normaali oli ennen lievästi ylipainoinen. Ylipainoinen oli entisaikaan lihava jne. Ihmisten paino on noussut. Suurin osa miehistä on itse ylipainoisia/lihavia.

Tässä onkin menty sairaaseen (kirjaimellisesti) suuntaan, koska ylipaino hyväksytään normaalina. Se on kuitenkin suurin kansansairauksien aiheuttaja ja ihmisten elämänlaatua laskeva tekijä. Sen normalisointi "kehopositiivisuuden" tai muiden vastaavien ilmaisujen taakse on vain pään pensaaseen laittamista. Naisilla kuitenkin terveellinen kehon rasvamäärä on 18-28% välillä ja miehillä 10-20% välillä. Tuosta voi katsoa mitä se todellisuudessa tarkoittaa naisilla: https://ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/wome…

Teille ei sitten rautalangallakaan mene perille, mitä kehopostitiisuus tarkoittaa. Se oikeus on ihan yhtälailla noiden rasvaprosenttien alapuolelle kuin yläpuolellekin jäävillä.

Varmaan näin teoriassa, mutta harvemmin näkee 10-15% kehonrasvoissa olevaa ihmistä hehkuttamassa kehopositiivisuutta. Yleisimmin se on tuolle 30-40% kehonrasvoissa olevien ihmisten lausuma, jolla selitetään omaa ulkonäköä ja haetaan hyväksyntää. Se on sama kuin kaikkien muidenkin vastaavien asioiden kohdalla, N-kortti heiluu aina vasemmistosta oikeistolle, kun ollaan eri mieltä, sovinismi-kortti heilahtaa heti kun naiset kokevat syrjintää miehiltä, jne. Pohjimmiltaan kyse on tunteista, ei faktoista, joita näillä lauseilla ja korteilla yritetään useimmiten hälventää tai peittää. 

Vierailija
212/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa miehellä on tarkoitus aloittaa tavoitteellisempi liikunta ja haluaa vierelleen partnerin kirittämään. Olisi toki syytä tarkentaa etsiikö joogaajaa, salikissaa vai kestävyysjuoksijaa, mutta toisaalta miehellä harvoin on varaa esittää kovin tarkkarajaisia toiveita. Naisten profiilit taas ovatkin täynnä kieltolistoja.

Ei helvetti, vieläkö pitäisi ruveta miehelle ilmaiseksi personal traineriksi? Ei ole todellista. Kohtuuton vaatimus.

No sun tuskin tarvitsee siitä murehtia. Laitahan käsi takas sipsipussiin vaan.

Vierailija
213/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hakeeko nyt hoikkaa ja järjissään olevaa vai liikuntaa harrastavaa ja esim. terapiassa käyvää ja muuten mt-ongelmiaan hoitavaa.

Ei sitä voi täältä palstalta käsin tietää. Meillä on vain ennakkoluuloja. Pitäis kysyä suoraan siltä ukolta tai katsoa sen tekoja, että mihin kallistuu. 

Miten hän itse pitää henkisesti ja fyysisesti huolta itsestään? 

Nuo termit "urheilullinen", "sporttinen", "liikunnallinen", "terveet elämäntavat" ja "itsestään huolta pitävä" tarkoittavat kaikki samaa asiaa eli hoikkaa.

Kannattaa kysyä niiltä miehiltä, joilla tuollainen teksti on. Itseltäni tuo oli arvaus, joskin us

Onhan se nyt ihan eri asia, että hakee naista, joka ei käy terapiassa tai käy terapiassa, kuin että hakee naista, jonka kanssa viihtyy, riippumatta siitä, käykö terapiassa vai eikö käy. 😅

Vierailija
214/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on tapana odottaa naiselta erilaisia palveluksia. Sen sijaan, että mies itse etsisi itselleen liikuntaharrastusta ja ottaisi itseään niskasta kiinni, hän ennemmin ulkoistaa tämän naiselle. En vaan keksi miksi jo terveet elämäntavat omaava liikunnallinen nainen lähtisi sohvaperunaa vetämään perässään. Todennäköisesti mies jaksaa hetken aikaa skarpata naisen mieliksi, mutta lopulta päätyy sohvalle lorvimaan ja yrittää naisenkin saada muuttamaan elämäntapojaan.

Juu ja nurisee joka ikisellä lenkillä eikä ole valmis uhraamaan ropojaan kunnollisiin välineisiin. 🤣

Vierailija
215/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen tokaistiin suoraan, että läskit älkööt vaivautuko.

Vierailija
216/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmaan näin teoriassa, mutta harvemmin näkee 10-15% kehonrasvoissa olevaa ihmistä hehkuttamassa kehopositiivisuutta. Yleisimmin se on tuolle 30-40% kehonrasvoissa olevien ihmisten lausuma, jolla selitetään omaa ulkonäköä ja haetaan hyväksyntää. Se on sama kuin kaikkien muidenkin vastaavien asioiden kohdalla, N-kortti heiluu aina vasemmistosta oikeistolle, kun ollaan eri mieltä, sovinismi-kortti heilahtaa heti kun naiset kokevat syrjintää miehiltä, jne. Pohjimmiltaan kyse on tunteista, ei faktoista, joita näillä lauseilla ja korteilla yritetään useimmiten hälventää tai peittää. "

Mä olen normaalipainoinen ja heiluttelen tässä juurikin tuota kehopositiivisuuskorttia. 

Minulle se tarkoittaa sitä, että olit sitten minkä näköinen tai kokoinen tahansa, sinulla on oikeus olla vihaamatta ja häpeämättä itseäsi, eikä sinun tarvitse sieltää halveksuntaa ja huonoa kohtelua muilta.

Laihdutusprojektikin onnistuu yleenä paremmin, kun itselleen on armollinen tiukan mustavalkoisen kaikki tai ei mitään -ajattelun kautta. Saat pukeutua sellaisiin vaatteisiin, joista tykkäät. 

Ehkä helpomminlähestyttävä termi voisi olla kehoneutraalius. Että itseään ei tarvitse vihata, mutta ei ole pakko yrittää väkisin rakastaakaan, jos se tuntuu vaikealta.

Vierailija
217/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varmaan näin teoriassa, mutta harvemmin näkee 10-15% kehonrasvoissa olevaa ihmistä hehkuttamassa kehopositiivisuutta. Yleisimmin se on tuolle 30-40% kehonrasvoissa olevien ihmisten lausuma, jolla selitetään omaa ulkonäköä ja haetaan hyväksyntää. Se on sama kuin kaikkien muidenkin vastaavien asioiden kohdalla, N-kortti heiluu aina vasemmistosta oikeistolle, kun ollaan eri mieltä, sovinismi-kortti heilahtaa heti kun naiset kokevat syrjintää miehiltä, jne. Pohjimmiltaan kyse on tunteista, ei faktoista, joita näillä lauseilla ja korteilla yritetään useimmiten hälventää tai peittää. "

Mä olen normaalipainoinen ja heiluttelen tässä juurikin tuota kehopositiivisuuskorttia. 

Minulle se tarkoittaa sitä, että olit sitten minkä näköinen tai kokoinen tahansa, sinulla on oikeus olla vihaamatta ja häpeämättä itseäsi, eikä sinun tarvitse sieltää halveksuntaa ja huonoa kohtelua muilta.

Laihdutusprojektikin onnistuu yleenä

Jatkan...

Se, että mikä rasvaprosentti on terveellistä, on sitten eri asia, kuin omaan epätäydellisyyteensä armollisesti suhtautuminen. En kiistä sitä, enkä usko, että moni ylipainoinen tai alipainoinenkaan kiistää. Kyllä he sen tietävät.

Vierailija
218/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasivartalosta:

Niin olen, valitettavasti. 

Vierailija
219/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennen tokaistiin suoraan, että läskit älkööt vaivautuko.

Niin ilkeää kuin se olisikin niin onhan tuo paljon reilumpaa. Osapuolten ajanhaaskausta yrittää jollakin epämääräisillä kiertoilmauksilla esittää samaa. 

Vierailija
220/364 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin menty sairaaseen (kirjaimellisesti) suuntaan, koska ylipaino hyväksytään normaalina. Se on kuitenkin suurin kansansairauksien aiheuttaja ja ihmisten elämänlaatua laskeva tekijä. Sen normalisointi "kehopositiivisuuden" tai muiden vastaavien ilmaisujen taakse on vain pään pensaaseen laittamista. Naisilla kuitenkin terveellinen kehon rasvamäärä on 18-28% välillä ja miehillä 10-20% välillä. Tuosta voi katsoa mitä se todellisuudessa tarkoittaa naisilla: https://ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/wome…;

Ja se kehopositiivisuus unohtuu naisilta sillä sekunnilla, kun puhe kääntyy miehiin. Itseään kohtaan toki ovat loputtoman armeliaita ja positiivisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän