Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on tuhansia työkyvyttömiä rekisteröityneenä työttömiksi työnhakijoiksi.

Vierailija
30.03.2025 |

Onko kukaan selvittänyt, kuinka paljon työvoimaviranomaisten ja Kelan resursseja kuluu siihen, kun tuhansia työkyvyttömiä roikotetaan työttömyyskortistossa? Kuinka paljon siihen kuluu veronmaksajien rahaa?

Siis kiinnostaa nimenomaan ne hallinnolliset kulut, joita syntyy siitä, kun työkyvytön ei pääse eläkkeelle, vaan on työttömänä työnhakijana.

Kommentit (205)

Vierailija
141/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kelalla leimaisin jossa lukee hylätty. Tämä leima laitetaan työttömien työkyvyttömyyseläkehakemuksiin ihan suoriltaan. Kukaan ei varmaan ole niin työkykyinen kuin työkyvytön työtön.

Mot ikuiset työnhakijat ohjelmassa oli että kela oli hylännyt yli 90% pitkäaikaistyöttömien työkyvyttömyyseläkehakemuksista

Kertoo siitä, etteivät ole työkyvyttömiä.

Ei työttömyys tarkoita työkyvytöntä vaan sitä, ettei ole löytänyt töitä.

Ei työtön = työkyvytön!

Valitatte että joutuu kuntouttavaan työhön vaikka ei ole sen kuntoutuksen tarpeessa mutta sitten kuitenkin olisitte tk-eläkkeen tarpeessa!

Melkoista ristiriitaa. 

Niin idioottia tekstiä ettei voi kuin vastata samalla tasolla: Syö pääs.

Vierailija
142/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain eläkettä, joka myönnettiin. Käsittelyssä kesti yli kolme kuukautta. Ensimmäiseksi oli kuitenkin käyty työeläkeyhtiössä katsomassa työeläkkeen määrä, heti kun hakemus oli mennyt sinne. Se kai se ratkaisevin tekijä sitten oli, että eläkettä ei ole juuri kertynyt.

Varmaan katsoivat summan ja sen perusteella päättivät meneekö koko hakemus käsittelyyn vai ei. Niin ei saisi olla, mutta nähtävästi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole turhaa yhteiskunnan roikottaa mua työttömänä ja pakottaa mua kuntoutumaan kun mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta kidutukseen.. mulla ei ole minkäänlaista kiinnostusta enää syödä yhtäkään lääkettä. Ja kiinnostusta siihen että mua potkitaan jonkun turhan takia. Miksei yhteiskunta hankkiudu musta eroon

Ehkä Suomen valtio voisi vaihtaa sinut Somalian kanssa reippaaseen nuoreen mieheen. 

No miks mun pitäis mennä kärsimään somaliaan

Vierailija
144/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Tämä on todella häpeällistä Suomelle. Työmarkkinatuki on niin paljon pienempi kuin pieninkään eläke ja eikös eläke ole verotonta 1000 e/kk saakka, kun työmarkkinatuesta menee 20% ja käteen jää 595,36/kk. On paljon työttömiä (työkyvyttömiä) jotka eivät saa mitään muuta kuin tuon, ei euroakaan asumis, saati toimeentulotukea kun on puoliso.

Jos vaa vain 595.36€ niin puoliso varmasti tienaa. 

Muuten saisi as.tukea jne. 

Vierailija
145/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun ongelmani. Vaikkapa hanuri myyntiin.

Ostaisitko sinä hanuria pyörätuolissa istuvalta Raimolta (55)?

Tosi kiihottava ajatus alistaa sitä ja riistää pyllyneitsyys. Maksaisin monta kymppiä.

Vierailija
146/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi söisin lääkkeitä jotka saa vain paskemman olon . Ne on testattu. Ja piste. Eikä mulle enää niitä edes määrätä.

Vierailija
147/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain ihmeen tavalla tulisi puheeksi, niin sanoisin olevani menossa ampumaradalle.

Jaa. Mites olet varautunut siihen että ryöstäjällä olisikin taitoja saada sulta sekin pois. Menettäisit senkin rahojesi lisäksi. En usko sun olevan mikään karateka tai vapaaottelija. Mihis sä muuten silloin tota tarvitsisit.

En ole pelokas. Valmiina matsiin, jossa olen paremmin aseistettu.

Vierailija
148/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömän pahin virhe on hakea työttömyyspäivärahaa vaikka oikea etuus on sairauspäiväraha. Ja sitä saadakseen pitää hankkia lääkärintodistus. Ensin A-lausunto ja kahden kuukauden kuluttua B-lausunto.

Sairausloman pitää olla jatkuvaa, pitää osallistua aktiivisesti omaan kuntoutukseensa ja olla  100% työkyvytön, jotta voi hakea pysyvää eläkettä. 

Riittää, kun on 60 % työkyvytön. Osatyökyvyttömyyseläkkeeseen 40 %.

Periaatteessa. Työttömälle ei kuitenkaan riitä edes 100% työkyvyttömyys tk-eläkkeeseen. Noi sun luvut on työstä tk-eläkkeelle jääneiden lukuja.

Vierailija
149/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmän laskennan mukaan työttöminä pidetään 100 000 työkyvytöntä.

Eli lähes kaikki työttömät olisivat työkyvyttömiä 

Just joo

Vierailija
150/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Suomen valtio voisi vaihtaa sinut Somalian kanssa reippaaseen nuoreen mieheen. 

Jos et ole tarpeeksi hyödyllinen Suomelle

Vierailija
151/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Tämä on todella häpeällistä Suomelle. Työmarkkinatuki on niin paljon pienempi kuin pieninkään eläke ja eikös eläke ole verotonta 1000 e/kk saakka, kun työmarkkinatuesta menee 20% ja käteen jää 595,36/kk. On paljon työttömiä (työkyvyttömiä) jotka eivät saa mitään muuta kuin tuon, ei euroakaan asumis, saati toimeentulotukea kun on puoliso.

Tällä pyritään varmistamaan että eläkettä ei karttuisikaan liikaa

Vierailija
152/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa. Työttömälle ei kuitenkaan riitä edes 100% työkyvyttömyys tk-eläkkeeseen. Noi sun luvut on työstä tk-eläkkeelle jääneiden lukuja.

Ne ovat kaikkia koskeva laki. Käsittääkseni Suomi on oikeusvaltio, jossa noudatetaan lakia.

Vierailija
153/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaa vain 595.36€ niin puoliso varmasti tienaa. 

Muuten saisi as.tukea jne. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää nykyään tienaa puoliso mitä tienaa. Ja rajat tt-tuellekin on matalat, eli ei tarvii puolison kovin kummasti tienata kun rajat ylittyy. Asuntoa taas ei kannata myydä, koska vastike ja muut kulut vähemmän kuin vastaavassa olisi vuokralla.

Vierailija
154/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää lähettää kaikki työttömät.. sä haluat somalialaisen koska ne tekee työn ilmaiseksi

Vierailija
155/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti esim sokeat saavat jo nuorena eläke-etuudet, vaikka olisivat täysin työkykyisiä omaan asiantuntijatyöhönsä. 

Vierailija
156/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kelalla leimaisin jossa lukee hylätty. Tämä leima laitetaan työttömien työkyvyttömyyseläkehakemuksiin ihan suoriltaan. Kukaan ei varmaan ole niin työkykyinen kuin työkyvytön työtön.

Ihmisellä pitää olla työpaikka, jotta voi jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Väärin. Systeemi on vaan tehty sellaiseksi ettei työtön pääse tk-eläkkeelle vaikka mikä olisi.

Ai, minä jouduin tk-eläkkeelle 40v.

T. Entinen työtön 

Vierailija
157/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää lähettää kaikki työttömät.. sä haluat somalialaisen koska ne tekee työn ilmaiseksi

Ei kun siksi, että ne on niin ahkeria.

Vierailija
158/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat kaikkia koskeva laki. Käsittääkseni Suomi on oikeusvaltio, jossa noudatetaan lakia.

Niinkö luulet. Lakiahan tulkitaan. Tulkitaan. Ymmärrätkö.

Vierailija
159/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö luulet. Lakiahan tulkitaan. Tulkitaan. Ymmärrätkö.

Tietenkin teksti on aina tulkittava. Pyh.

Vierailija
160/205 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15v jo tekemättä hetkeäkään töitä. Toki on myönnetty kotiin apuvälineitä jotta voin mm. Syödä erikoisvälineillä. Muuten olen työnhakija kun en eläke kykyinen. 

Minä olen myös työkyvytön työnhakija. Minulle on myös myönnetty vammaisen apuvälineitä (erilaisia kuin sinulla) ja minulla on myös invapysäköintilupa. Kaikki tk-eläke ja jopa sairaspäivärahahakemukset on hylätty. Kaikki sairauteni ovat kuulemma lieviä ja työkykyä kyllä löytyy kelan mukaan.

Ei sairaus ole sama asia kuin työkyvytön.

Voit olla vaikka nauhassa, mutta työkykyinen.

Ottamatta kantaa sinun tapaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan