Mitä pitäisi tehdä, jos lapsi vihaa äidin uutta miestä?
Siis todella inhoaa. Ei halua olla koskaan edes samassa huoneessa, ei tehdä yhdessä mitään mihin äidin uusi puoliso (aviopuoliso) osallistuu, ei halua jutella tälle, ei halua olla missään tekemisissä. Tämä alkanut kun lapsi oli 13 ja mies oli ollut tällöin kuvioissa pari kk, nyt jo muutaman vuoden jatkunut. Mitä sinusta asialle pitäisi tehdä?
Kommentit (101)
Mies pihalle. Yksikään mies ei ole sen arvoinen että aiheuttaisin lapselleni pahaa mieltä. Mies on minua ja minun lasta varten mutta me emme ole miestä varten
Vierailija kirjoitti:
Yrität kontrolloida tuttavaperheesi elämää ja kyselet täällä lisävinkkejä siihen. Sinun vaikutuspiirissäsi ei ole toisten ihmisten perhe-elämä ja heidän tunteensa toisiaan kohtaan.
.. . .
Joku kirjoitti yllä minulle näin, en onnistunut lainaamaan tekstiä kunnolla. Mutta vastaan tähän. Aloitus kerto minusta. Omasta lapsuudestani. Olen aloitukseni lapsi itse, nyt jo aikuiseksi kasvaneena. Ei aloitus mistään tuttavaperheestä kerro. Eikä toisten perhe-elämästä. En edes tunne ketään jolla olisi vastaava tilanne kuin itselläni oli omassa lapsuudessani. Kirjoitin ihan selvästi jo pari kertaa tässä ketjussa, että olen itse tuo lapsi. En ymmärrä mistä tähän jonkun tuttavaperheen oikein repäisit, tai kontrolloinnin. Ap
Okei. No siinä tapauksessa toistan neuvoni: kannattaa mennä puhumaan jollekulle tuosta kokemuksesta tai etsiytyä vertaistuen piiriin. Asiaa ei ole liian myöhäistä käsitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität kontrolloida tuttavaperheesi elämää ja kyselet täällä lisävinkkejä siihen. Sinun vaikutuspiirissäsi ei ole toisten ihmisten perhe-elämä ja heidän tunteensa toisiaan kohtaan.
.. . .
Joku kirjoitti yllä minulle näin, en onnistunut lainaamaan tekstiä kunnolla. Mutta vastaan tähän. Aloitus kerto minusta. Omasta lapsuudestani. Olen aloitukseni lapsi itse, nyt jo aikuiseksi kasvaneena. Ei aloitus mistään tuttavaperheestä kerro. Eikä toisten perhe-elämästä. En edes tunne ketään jolla olisi vastaava tilanne kuin itselläni oli omassa lapsuudessani. Kirjoitin ihan selvästi jo pari kertaa tässä ketjussa, että olen itse tuo lapsi. En ymmärrä mistä tähän jonkun tuttavaperheen oikein repäisit, tai kontrolloinnin. Ap
Okei. No siinä tapauksessa toistan neuvoni: kannattaa mennä puhumaan jollekulle tuosta kokemuksesta tai etsiytyä vertaistuen piiriin. Asiaa
Tavallaanhan juuri sitä vertaistukea nyt tässäkin ketjussa etsin. Ap
Mäkin vihasin äidin uutta miestä koska se käytti seksuaalisesti hyväksi.
Tässä taas syy ettei kannata erota lapsen isästä eikä ainakaan hankkia uutta ja pakottaa lapsikin mukaan.
Saa vihata niin paljon kun tykkää, mutta minä tekisin teineille selväksi että sitä ei näytetä millään tavalla. Lapset eivät ole pomoja eivätkä osoita mieltä aikuisten päätöksistä.
Teinille selväksi että jos käytös ei muutu ja heti niin lähtö lastenkotiin on edessä. Kun tarjoaa kuole*an, tyytyy kyllä kuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Saa vihata niin paljon kun tykkää, mutta minä tekisin teineille selväksi että sitä ei näytetä millään tavalla. Lapset eivät ole pomoja eivätkä osoita mieltä aikuisten päätöksistä.
Teinille selväksi että jos käytös ei muutu ja heti niin lähtö lastenkotiin on edessä. Kun tarjoaa kuole*an, tyytyy kyllä kuumeeseen.
Wtf.
Jos on kaunis teinityttö niin uusi mies on varmasti kiinnostunut tutustumaan lähemmin.
Lapsia on vaan se yks, miehiä tulee ja menee. Lapsi kasvaa nopeasti, ap ehtisi sitten myöhemmin seurustella. Törkeää asettaa mies lapsen edelle.
Kerro nyt vielä, ettet ikinä uskoisi miehestä mitään pahaa.
Voi olla että munankipeä ap saa turhaan odotella että välit lapseen paranisi enää myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo luuseriäiti. Uiuiui, munaa pitää saada.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla melkoinen kutka äipän pil.lussa, kun uusi mies menee oman lapsen ohi.
Ap, kysymyksesi vaikuttaa teoreettiselta. Ei ollut ketään, joka olisi reagoinut fiksummin. Sinä olit keskenkasvuinen. Vanhempasi taas eivät olleet kovin hyvävoimaisia, puuttui sitten itsetuntoa tai järkeä. Siitä kertoo se, että toinen tyytyi huligaaniin ja toinen otti Tuhkimon äitipuolen.
Asia kannattaa surra kunnolla läpi ja yrittää hahmottaa, miksi heillä ei mennyt sen vahvemmin. Kannattaisi tuntea sukunsa saloja hiukan paremmin. Joskus niiden selvittäminen voi olla keino lähentyä omiin vanhempiin, jos pyytää heitä kertomaan taustastaan. Vuosi vuodelta sinulle kertyy elämänkokemusta, joka auttaa lähestymään näitä kipeitä asioita aina astetta viisaammin. Toivottavasti olet löytänyt jo oman polkusi maailmassa etkä joudu kulkemaan sitä katse koko ajan menneessä.
Jos sellaiseen talouteen otetaan mies jossa on naisen lisäksi teinityttöjä niin voidaan olettaa että kyseinen mies on seksuaalisesti kiinnostunut sekä äidistä että tyttäristä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaunis teinityttö niin uusi mies on varmasti kiinnostunut tutustumaan lähemmin.
Ime runkkaava vamppi omaa kuivaa kakka-ulostettasi omista kalsareistasi. Pelle.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pitäisi kasvattaa paremmin. Eronneella vanhemmalla on täysi oikeus muodostaa parisuhde ja muuttaa yhteen kumppaninsa kanssa ja lapsen tulee sopeutua tähän.
Haluaisitko itse asua tuntemattoman miehen kanssa? Miksi lapsen pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tule enää teidän kotiin. Näe miestä hänen luona. On täysin ymmärrettävää ettei lapsi ja nuori pidä siitä että hänen elämänsä ja kotinsa sotketaan. Eli lapsen ehdoilla pitää mennä. Ja ei saa pakottaa. Vieras ukko hajuineen ja ääninen, kommentteineen, ei tarvitse pitää. Ehkä miehessä on vikoja tai sitten ei muuten vaan halua elämäänsä sitä. Ehkä mies ei pidä myös toisen lapsista?
Höpö höpö. Aikuisilla on oikeus ja oikeastaan velvollisuuskin elää elämäänsä. Tuollaisille kiukutteleville pikkutyranneille pidetään tiukka keskustelu siitä, miten muita ihmisiä kohdellaan ja kuinka käyttäydytään.
Aikuisilla on oikeus ja velvollisuus huolehtia lastensa hyvinvoinnista. Jos ei osaa laittaa lastensa hyvinvointia edelle, ne voi antaa adoptioon tai jättää kokonaan tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia on vaan se yks, miehiä tulee ja menee. Lapsi kasvaa nopeasti, ap ehtisi sitten myöhemmin seurustella. Törkeää asettaa mies lapsen edelle.
Kerro nyt vielä, ettet ikinä uskoisi miehestä mitään pahaa.
Voi olla että munankipeä ap saa turhaan odotella että välit lapseen paranisi enää myöhemmin.
Tuo eka lause oli hyvä ja eronneiden vanhempien kannattaa se pitää mielessä. Minun äitini viritteli kaikenlaisia uusperhejuttuja ja unohti meidät lapset kokonaan. Aikuisena sitten valitti, kun lapset eivät enää pidä yhteyttä. Älkää pitäkö lapsianne itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla melkoinen kutka äipän pil.lussa, kun uusi mies menee oman lapsen ohi.
Ei siinä ole kutkan kanssa mitään tekemistä. Perhe ei yksikkönä voi toimia jos lapsilla on päätösvalta asioihin.
Teini on niin kypsymätön ettei pysty edes omia asioitaan hoitamaan, miten ihmeessä sitten tekemään koko perhettä koskevia päätöksiä?
Joka uuden puolison ottaa ja haluaa perheen toimivan, on uusi puoliso laitettava lasten yläpuolelle. Jos lapset ovat uuden puolison yläpuolella, on edessä täysi katastrofi. Uskon että jokainen uusperheeseen lähtenyt mies ymmärtää heti mistä puhutaan.
Nainen ei tätä ymmärrä vaikka perheessä roihuaa täysi helv*tti ympärillä. Syytellään vain sitä uutta miestä kun on tuollainen, eikä sitä että itse on rakentanut epäterveen perhejärjestyksen, ja sen takia kaikki hajoaa käsiin.
Mäkin vihaisin jos olisin lapsi. Tämä parien vaihtuminen on lasten kannalta aivan kestämätöntä ja kauheaa katsottavaa!
Ymmärsit oikein. Ryyppäsi ja oli aggressiivinen. Myöhemmin sitten ihan väkivaltainen. Ap