Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

21 v hoikalla ja urheilullisella tyttärellä todettiin kakkostyypin diabetes

Vierailija
30.03.2025 |

Olen ihmeissäni. Hän syö tosi terveellisesti, ei tupakoi, juo alkoholia tai muutenkaan mässäile, päinvastoin. Liikuntaa on harrastanut aina. Miten tämä oli muka itseaiheutettua?!

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama oli mulla, ikäni liikkunut, syönyt terveellisesti ja elänyt terveellisesti eikä koskaan ylipainoa. Sukurasitteen vuoksi välillä katsottiin sokerit, niimpä se sitten alle 40v iski.. Äidillä ja mummolla oli db2 niin osasin kyllä jo odotellakin.. 

Selvisikö tämä pitkäaikaissokereista? 

2 tyypin diabetes diagnosoidaan vain ja ainoastaan verensokerista. Koko 'tauti' on siis vain ja ainoastaan kohonnut verensokeri.

Koko tauti on metabolia.  Verensokeri on se näkyvin osa.

Vierailija
102/105 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppudiagnoosi. Samoin raudanpuutetta tyrkytetään, kolesterolia, nipsunepsyä, ym.

Lääketeollisuus valmistanut tietyt lääkkeet ja ne pitää nyt väkisin saada myytyä.

Älä pilaa lapsen terveyttä elinikäisellä paskan pumppaamisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kakkostyyppi(kin) ole myös vahvasti perinnöllinen? Ei siis missään nimessä aina mikään itse aiheutettu sairaus.

Minulla todettiin nyt 75 v. kakkonen. Tarkkaan kyseli lääkäri oliko vanhemmilla ja isovanhemmilla diabetesta. Mummulla todettiin vanhana oli yli 70 v. ja sama äidilläni. Nyt sitten minulla sama. Kukaan ei ole ollut lihava sohvalla makoilija. Minulla on nyt aika diabetologille, saa nähdä mitä se sanoo ja puhuu. 

Oliko sinulla muuten myös raskausdiabetes tai oletko ollut raskaana? Raskaushan on ikkuna naisen terveyteen. Raskausdiabetes ei liity myöskään siihen, onko hoikka vai lihava, eikä siihen sairastuvat mätä hiilareita muita enempää.

Jeps, ihan arvalla tulee kuka saa leiman otsaan ja ketä aletaan lypsämään. Pysykää vaan poissa noista "palveluista" jos ei ole elämää haittaavia oireita, tai flunssa kestää yli 2 viikkoa. Silloinkin syytä vakavasti harkita onko lääketeollisuus se, mistä hakea apua. Ei paljon naurata kun sieltä tulee joku trendisyöpä ja tuhoavat koko terveyden

Vierailija
104/105 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella nuorella näkee käsivarressa niitä sokerimittarin antureita, se pyöreä valkoinen. En tiedä onko diabetes lisääntynyt vai kiinnitetäänkö siihen enemmän huomiota. Ei kai sille mitään voi, pitää vain elää sen mukaan.

Niitä voi nykyisin myös ostaa itse. Jotkut täysin terveetkin niitä ostavat, kun haluavat tietää, miten mikäkin hiilari ja syöminen yleensä vaikuttaa omaan kroppaan.

Näitä pitäisi suorastaan jakaa 2 tyypin diabetesta sairastaville sekä lihaville (BMI yli 30) ennaltaehkäisyyn. Kun näkee mikä verensokeria piikittää voi asialle tehdäkin jotain.

Päinvastoin, itsetarkkailulaitteita ei enää saa, vielä viime vuonna sai.  Itse on ostettava mittarit ja liuskat.  On sairasta jos terve ihminen kulkee mittari käsivarressa höpöttäen hiilihydraateista.

Vierailija
105/105 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kakkostyyppi(kin) ole myös vahvasti perinnöllinen? Ei siis missään nimessä aina mikään itse aiheutettu sairaus.

Tämä on päätöntä päättelemistä. Jos olet tietoinen sukurasitteesta, sitä tärkeämpää on huolehtia elintavoista. Joten sitä voimakkaammin voi sanoa, että itse on aiheutettu, jos ei välitä toimia kohonneen riskin huomioiden.

Sen sijaan me kaikki olemme alttiina seikoille, jotka voivat lisätä metabolisen oireyhtymän esiintymistä. Sellaistakin on väitetty, että kasviöljyjen kulutuskäyrät maittain vastaavat huomattavan hyvin metabolisten sairauksien käyriä väestötasolla. Sen sijaan sokerinkulutus voi mennä eri suuntaan. Toinen kysymys sitten on tietysti se, missä muodossa ne öljyt syödään, jne. Samaten on esitetty, että dieselkatku altistaa ja ilmeisesti yleisemminkin saasteet, mahdollisesti mikromuovi jne.