Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen katkeroitunut siitä, miten elämäni meni

Vierailija
30.03.2025 |

Miten katkeruudesta pääsee eroon? T. Valis 

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennyt on mennyttä, on tämä hetki ja tulevaisuus. Minullakin virhevalintoja takana ja niiden myötä vaikeaakin, mutta yritän olla miettimättä menneitä. 

Se vaan,kun en koe, että tulevaisuuskaan olisi mitenkään loistava. Kuitenkin nuo sairaudet ja kaikki rajoitteet on aina olemassa.ap

Jos ei edes yritä tehdä nykyhetkestä ja tulevaisuudesta parempaa kuin menneisyys oli, se vasta tyhmä asenne onkin. Tulevaisuutta ei koeta etukäteen, vaan se rakentuu pala palalta, omien valintojen ja tekojen kautta.

Sairauksista ja rajoitteista: katso YouTubesta videoita Nick Vujicic -nimisestä kaverista. Hän on raajaton evankelista, joka kiertää ympäri maailmaa puhumassa Kristuksesta. Jumalan kanssa kaikki on mahdollista.

Ei tuollaisia tähän ketjuun. Löysin hakkaavan ex mieheni Vapaakirkosta.ap

Vierailija
22/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asetan toivoni uudelleensyntymään. Ehkä seuraavalla kerralla onnistun paremmin.

Toinen lohduttava ajatus on rinnakkaistodellisuudet. Ehkä kaikki mitä olen halunnut toteutuu toisessa todellisuudessa joka on samanaikainen ja yhtä todellinen kuin tämäkin. Toki olen itse jumissa tässä todellisuudessa...

Kolmantena, ehkä vaivat, murehtiminen ja katumus päättyvät kuolemaan. Se toteutunee ennemmin tai myöhemmin.

Kadotus tai taivas; siinä ovat vaihtoehdot tuonpuoleisessa. Jos valitsee huonosti ja päätyy sinnen kadotukseen, tuonpuoleisessa ovat asiat jopa huonommin kuin ne olivat täällä maan päälä.

Toivo, joka jatkuu myös rajan toisella puolella iankaikkisuudessa, saadaan vain Jumalan ja Kristuksen kautta. Ihminen elää kerran ja sen jälkeen tulee tuomio.

- entinen reinkarnaati

Ja sen huomaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennyt on mennyttä, on tämä hetki ja tulevaisuus. Minullakin virhevalintoja takana ja niiden myötä vaikeaakin, mutta yritän olla miettimättä menneitä. 

Se vaan,kun en koe, että tulevaisuuskaan olisi mitenkään loistava. Kuitenkin nuo sairaudet ja kaikki rajoitteet on aina olemassa.ap

Jos ei edes yritä tehdä nykyhetkestä ja tulevaisuudesta parempaa kuin menneisyys oli, se vasta tyhmä asenne onkin. Tulevaisuutta ei koeta etukäteen, vaan se rakentuu pala palalta, omien valintojen ja tekojen kautta.

Sairauksista ja rajoitteista: katso YouTubesta videoita Nick Vujicic -nimisestä kaverista. Hän on raajaton evankelista, joka kiertää ympäri maailmaa puhumassa Kristuksesta. Jumalan kanssa kaikki on mahdollista.

Muuten antaisin ylänuolen mutta olisit voinut jättää nuo kaksi lausetta pois, katsos kun ei kaikki halua mitään uskontoon liittyvää sisältöä.

Vierailija
24/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt paljon katkeruutta sukulaisissani, itse olen jotenkin aina kokenut sen tunteen kaukaisena omalle kohdalleni. Käytännössähän katkeruus pilaa vain yksilön oman elämän eikä sillä ole mitään vaikutusta siihen kohteeseen, jota katkeruus koskee. Esimerkiksi setäni on ollut vuosikymmeniä katkera ex-vaimolleen ja tuohon jumittuminen on pilannut hänen ihmissuhteita ja elämää, samalla kun ex-vaimo on jatkanut elämäänsä murehtimatta mennyttä. 

Vierailija
25/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehdottanut mitään uutta kumppania, vaan Jeesusta Kristusta. Hänen kanssaan mikä vain on mahdollista.

Olen itse ollut aistivammainen lapsesta saakka ja leskeydyin vuosia sitten, ja ollut yksin siitä asti. Olisin voinut vajota katkeruuteenkin. Mutta valitsin toisin, valitsin palvella Jeesusta, ja olen käynyt maailmallakin, ilman elämäntoveria.

Vierailija
26/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei vielä. Mutta jossain vaiheessa se voi tulla ajankohtaiseksi. Ainakin se on suotavaa, että tulee, jos aei halua jatkaa kurjuuttaan vielä tuonpuoleisessakin.

Vierailija
27/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin meni? Sinähän siinä ratissa olet koko ajan ollut. Voit syyttää vain ainoastaan itseäsi omista päätöksistäsi.

Vierailija
28/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksista ja rajoitteista: katso YouTubesta videoita Nick Vujicic -nimisestä kaverista. Hän on raajaton evankelista, joka kiertää ympäri maailmaa puhumassa Kristukse

Mä en halua Jeesus juttuja. Olin lapsena Helluntailainen ja nuorena Vapaakirkkolainen. En halua enää olla.ap

Vierailija
29/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat hyvää hoitoa sairauksiisi. 

No en saa eikä ne ikinä parane.ap

Onko lapsesi kuitenkin terve? Ymmärrän katkeruuden ja pettymyksen tilanteessasi. Työ ja jonkinlainen terveys eivät ole periaatteessa "liikaa vaadittu" elämässä, mutta ehkä voisit olla kiitollinen siitä, että synnyit Suomeen, joten oma lapsesi pystyy rakentamaan elämänsä ilman, että tarvitsisi sinulta sellaista tukea, mitä et rajoitteinesi pysty antamaan. Eihän sitä tietenkään voi ripustaa omaa elämäänsä toisen (tässä tapauksessa sen lapsen) varaan, mutta se voi olla yksi asia, mistä voi parhaimassa tapauksessa olla onnellinen.

Vierailija
30/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat hyvää hoitoa sairauksiisi. 

No en saa eikä ne ikinä parane.ap

Onko lapsesi kuitenkin terve? Ymmärrän katkeruuden ja pettymyksen tilanteessasi. Työ ja jonkinlainen terveys eivät ole periaatteessa "liikaa vaadittu" elämässä, mutta ehkä voisit olla kiitollinen siitä, että synnyit Suomeen, joten oma lapsesi pystyy rakentamaan elämänsä ilman, että t

On hän terve.ap

31/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista, miten elämäni meni, ennenku löysin huvipuistoni 😄 Ollutta ja mennyttä 

Vierailija
32/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamalla liikuntaa ja jättämällä ylensyönti ja päihteet paranee elämänlaatu.

Vierailija
33/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa? Nyt sitten taas näin, vaikka eilen kehuit kuinka kiva elämä sulla on ollut.

Onhan se ollut ainakin mielenkiintoinen. Paljon ollut köyhyyttä, väkivaltaa yms.ap

Kannattaisiko puhua näistä kokemuksista jonkun ammattilaisen kanssa? Älä katkeroidu, se vain pilaa lopunkin elämän. 

Vierailija
34/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa? Nyt sitten taas näin, vaikka eilen kehuit kuinka kiva elämä sulla on ollut.

Onhan se ollut ainakin mielenkiintoinen. Paljon ollut köyhyyttä, väkivaltaa yms.ap

Kannattaisiko puhua näistä kokemuksista jonkun ammattilaisen kanssa? Älä katkeroidu, se vain pilaa lopunkin elämän. 

Olen mä puhunutkin.ap

Vierailija
35/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, menneiden miettiminen ei auta enää mitään, eli ilo irti loppuelämästä.

Vierailija
36/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katkera lapsuudestani, joka oli turvaton äitini mielisairauden takia. En tajunnut vasta kuin liian myöhään, miksi olen vain suorittanut, yrittänyt kontrolloida kaikkea ja pelännyt. Eli olen elänyt vain selviytymistilassa. Vasta terapiassa keski-ikäisenä palaset loksahteli paikoilleen, kun terapeutti sanoi että käyttäydyn niin kuin alkoholistiperheissä  lapsuutensa viettäneet. Nyt tuntuu, että elämä meni jo enkä kaikilta peloiltani saanut siitä oman näköistä.

Vierailija
37/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse miettiä mitenkään erikseen, koska se menneisyys ja virhevalinnat muistuttaa kyllä itsestään ihan joka ikinen päivä koko loppuelämän ajan.

Pääsiskin edes joskus pakoon tätä pskaelämää edes päiväksi. Joskus se onnistui osittain alkoholin avulla, mutta ei siitä lääkkeeksi ole koska "velat ei ole saatavia" kuin hetkellisesti.

ei ap

Vierailija
38/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin nuorena sairastuminen ja pahimmillaan työkyvyttömyyden vuoksi pieneläkeläiseksi päätyminen on todella surullinen kohtalo. Minä ehdin opiskella arvostetun tutkinnon, mutta jo opintojen lopulla oireillut sairaus puhkesi kukkaansa valmistumisen jälkeen. Minulla sairaus on vielä harvinaislaatuinen, joten sen löytämiseen ja oikeaan hoitoon meni 13 vuotta aikaa. Sen ajan elin suunnilleen syöden apteekin käsikauppalääkkeitä ja milloin mitäkin lääkärien määräämiä lääkkeitä, jotka eivät edes todellisuudessa auta sairauteni mitenkään, nuo vuodet kärsien puolikuntoisena. 

Tietenkin mietin monesti sitä, että miksen voi olla kuten toiset ja pysty sekä jaksa suorittaa kuten muut ihmiset? En välitä puhua sairauksista, mutten alkanut valehdella siitä että olen eläkeläinen. Sinne katosivat niin sanotut ystävät. Ilmeisesti luulivat, että alan vaatia heiltä jotain apua tai sääliä? Aiemmin olin itse kestittänyt heitä mielelläni, vaikka jouduin tekemään sen pienellä palkallani ja syömällä valtavat määrät kipulääkkeitä. Aina tultiin mielellään luokseni. Eläkkeelle jäämisen jälkeen kerroin, ettei minulla ole varaa kestityksiin, väki kaikkosi. Ei puhettakaan, että oltaisiin kutsuttu enää nyyttäreille puistoon tms. Täytyy sanoa, että ihmisten kaksinaamaisuus on eniten yllättänyt minut tässä elämässäni.

Vierailija
39/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksista ja rajoitteista: katso YouTubesta videoita Nick Vujicic -nimisestä kaverista. Hän on raajaton evankelista, joka kiertää ympäri maailmaa puhumassa Kristukse

En ehdottanut mitään uutta kumppania, vaan Jeesusta Kristusta. Hänen kanssaan mikä vain on mahdollista.

Niin, ja jos ap olisi toivonut itselleen elämänkumppania olisit sanonut saman. Jeesuksen kanssa kaikki on mahdollista. Mutta kun se ongelma olikin juuri se väärä elämänkumppani, joka löytyi, kun joku joskus sanoi: "Jeesuksen kanssa kaikki on mahdollista"

Se on hienoa, että olet löytänyt hengellisyydestä sisällön elämääsi, mutta et voi olettaa, että se toimisi kaikilla.

Vierailija
40/81 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta jos on joskus saanut puolison ja on lapsiakin.