Toinen työntekijä syyttää oletusarvoisesti minua kaikista virheistä
En oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä, mutta eräs kollega olettaa automaattisesti kaikki virheet minun tekemikseni. Sitten, kun tapahtumista on jo aikaa, en voi suoraan kiistäkään, koska en muista olenko ollut juuri kyseisessä kohteessa mukana vai en.
Myös, jos kolmas työntekijä on tehnyt virheen, tämä samainen työntekijä lähestyy syyttämällä minua väärin ohjeistamisesta. Olen yrittänyt etsiä esimerkiksi keskusteluhistoriasta ko. antamaani ohjetta, mutta en ole löytänyt sellaista. Jos olen joskus suullisesti jotain sanonut, niin tottakai on mahdollista, että olen neuvonut väärin tai kommunikoinnissa on tapahtunut väärin ymmärrys.
Mutta miten pitäisi suhtautua, kun kollega lähestyy aina vihamielisesti minua, jos jostain löytyy virhe? En jaksa väittää vastaankaan, vaan yritän esittää korjaavia toimenpiteitä. En näe tarpeelliseksi lähteä kiistämään jokaista syytöstä.
Joskus olen jättänyt kiistämättä myös silloin, kun olen varmasti tiennyt, ettei virhe ole minun tekemä. Ajattelen, että vastaantaisteleminen saa asian näyttämään vielä pahemmalta.
Koen pelkoa ja ahdistusta joka kerta, kun tältä kollegalta tulee viesti/ puhelu tai hänellä on asiaa.
Anteeksi sekava aloitus, saako joku kiinni tästä...