Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kurjaa, että ihminen joutuu hankaluuksiin sen takia, kun reagoi asioihin

Vierailija
29.03.2025 |

Kurjaa

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan tunteita, vihaan heikkoutta, etenkin itseltäni 🤬🤬🤬🖕🏻🖕🏻🖕🏻

Vihaat itseasiassa vahvuutta. Heikkouden myöntäminen ja tunteet ovat vahvuutta.

Tunteidensa kieltäminen on heikkoutta.

Vierailija
22/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin sadisti ja samalla niin pelkuri kuin suomalainen. Ei puutu häirintään, eikä auta oli tilanne mikä tahansa. Nuolee mieluummin vaikka narkin persettä kuin puolustaa kiusattua. Samalle järjettömyydelle rakennettu koko sosialistinen valtio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastavissa tilanteissa ongelmana on se ettei ymmärretä toista osapuolta. Ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa. Kun ymmärrämme toista miksi hän toimii kuten toimii voimme vaikuttaa hänen toimintaansa myötätuntoisen puheen kautta jolloin ymmärryksen taso on saavutettu ja ymmärrämme miten voimme tilanteeseen vaikuttaa.

Vierailija
24/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, minulle tunteet ovat aina = heikkous 😡😡😡

Vierailija
25/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole niin sadisti ja samalla niin pelkuri kuin suomalainen. Ei puutu häirintään, eikä auta oli tilanne mikä tahansa. Nuolee mieluummin vaikka narkin persettä kuin puolustaa kiusattua. Samalle järjettömyydelle rakennettu koko sosialistinen valtio.

Suomesta tullut jo kommunismivaltio

Vierailija
26/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin totesit. Comppaan sua. 

Vierailija
27/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on kunniakkaampaa ottaa muut ihmiset huomioon.

Olen aina ollut herkkä muiden mielialoille. Lapsena varsinkin tiuskiminen ja kaikki menivät helposti ihon alle. Siksi en halua itse olla samanlainen, ja pidän negatiiviset tunteet itselläni, ja pyrin pysymään rauhallisena tilanteissa.

Eri

Vierailija
28/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut herkkä muiden mielialoille. Lapsena varsinkin tiuskiminen ja kaikki menivät helposti ihon alle. Siksi en halua itse olla samanlainen, ja pidän negatiiviset tunteet itselläni, ja pyrin pysymään rauhallisena tilanteissa.

Eri

Eihän lainaamasi teksti ja asenne poissulje muiden huomioonottamista mitenkään.

Vierailija
29/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

"Tunteidensa kieltäminen on heikkoutta" ja peität negatiiviset tunteesi..? Minun korviini ainakin kuulostaa tunteidensa kieltämiseltä.

Ja harvoin positiivisia tunteita tarvitsee myöntää. Tai no, jos on tunteellisesti estynyt, sellaiselle voi olla vielä vaikeampaa kertoa rakastavansa kuin vihaavansa.

Vierailija
30/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

"Tunteidensa kieltäminen on heikkoutta" ja peität negat

Sekoitat kaksi eri asiaa, tunteiden tunteminen ja tunteiden ilmaisu. Tunteitaan voi myös ilmaista eri tavoin, ei vihaisuus tarkoita automaattisesti aggressiivisuutta. Ainakaan minun kokemusmaaimassani. 

Vierailija
31/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressio on ihmisen ehkä merkittävin motiivi, ja tarkoitan aggressiota laajemmin kuin arkisessa kielenkäytössä. Se on energiaa ja se pitää osata kohdistaa viisaasti, ei tunteiden pohjalta.

Vierailija
32/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset - nuo kynnysmatoiksi opetetut. Sitten kun pienikin tilaisuus perseillä jollekin avautuu, sitä ei jätetä käyttämättä hyväksi. Ai että se hivelee sitä ruhjottua itsetuntoa.

Vierailija
33/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no en ainakaan minä. Todellakin puutun kiusaamiseen, jos sellaista näen.

Vierailija
34/62 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no en ainakaan minä. Todellakin puutun kiusaamiseen, jos sellaista näen.

Minä puutun myös. Vaatii rohkeutta ja uskallusta

Vierailija
35/62 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus osui.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa että A voi käyttäytyä lähes miten erikoisella tavalla tahansa, olla epäkunnioittava, jopa törkeä tai ilkeä. Tai pitkäaikaisesti hiukan ei toivotulla tavalla käyttäytyvä (esim töissä). Ja kun B reagoi siihen napakasti, sanoo että tämän on loputtava, en siwdä tällaista käytöstä niin B onkin kohta jonkun pomon huoneessa puhuttelussa liiasta kipakkuudesta ja pahimmillaan A tekee jonkun kantelun luottamusmiehille itseensä kohdistuneesta epäasiallisesta käytöksestä ja taas B on puhuttelussa ja AINA päälliäiseksi mielikuvaksi jää se että B oli tässä nyt se joka ei osaa käyttäytyä. 

Eli logiikka on se että se joka ehtii ensin kantelemaan toisesta on aina oikeassa viimekädessä. Kantelun kohteen argumentteja tapahtumien kulusta ja reagpinnin syystä pidetään vaan turhana puolustautumisyrityksenä ja yrityksenä sälyttää syy muuhun kuin itseensä. 

Vierailija
36/62 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli logiikka on se että se joka ehtii ensin kantelemaan toisesta on aina oikeassa viimekädessä. Kantelun kohteen argumentteja tapahtumien kulusta ja reagpinnin syystä pidetään vaan turhana puolustautumisyrityksenä ja yrityksenä sälyttää syy muuhun kuin itseensä. 

Heh. Näin se vaan monesti menee. Asiasisältö voi olla ihan kukkua, mutta ensimmäinen äänekäs voittaa.

Vierailija
37/62 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus osui.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa että A voi käyttäytyä lähes miten erikoisella tavalla tahansa, olla epäkunnioittava, jopa törkeä tai ilkeä. Tai pitkäaikaisesti hiukan ei toivotulla tavalla käyttäytyvä (esim töissä). Ja kun B reagoi siihen napakasti, sanoo että tämän on loputtava, en siwdä tällaista käytöstä niin B onkin kohta jonkun pomon huoneessa puhuttelussa liiasta kipakkuudesta ja pahimmillaan A tekee jonkun kantelun luottamusmiehille itseensä kohdistuneesta epäasiallisesta käytöksestä ja taas B on puhuttelussa ja AINA päälliäiseksi mielikuvaksi jää se että B oli tässä nyt se joka ei osaa käyttäytyä. 

Tämä osui kyllä naulan kantaan.  Olen ollut töissä tilanteessa jossa alaiseni ei käyttäydy hänen rooliinsa kuuluvalla tavalla, hänen alaisensa ovat valittaneet hänen tekemisistä usein, hän ei osaa ottaa palautetta vastaan vaan syyttää aina muita. Hän myös pyrkii selvästi kokeilemaan minun auktoriteettiä ja rajoja ymmärtämättä pysyä ns omassa roolissaan minun alaisena. Olempa kuullut aikpinaan jopa uhkauksen hänen suustaan. No minä sitten aikani tätä kuuntelin ja viimein reagoin melko kipakkaastikin kun en vaan jaksa jankuttaa samoja asioita ja sitä että syyttä tapahtuneista (tosi pikku jutuistakin) aina muita osaamatta nähdä omaa rooliaan tilanteessa. 

Eli kun joku hermostuu sinulle ja tiuskaisee  niin katso ensin peiliin ja mieti omaa käytöstäsi,  sanomisiasi ja/ tai tekemisiäsi juuri ennen konfliktia ja myös pitkällä aikavälillä. Syy löytyy yleensä sieltä ainakin osittain peilistä. 

Vierailija
38/62 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminta on ryhmälyttäystä, jonka vaikutus perustuu häpeään. Kun joku ui vastavirtaan tai nostaa esiin vääryyden tai epäkohdan, ryhmä vähintään katsoo henkilön hiljaiseksi. Yleisempää on kuitenkin hyökätä ryhmänä, kyseenalaistaa mielenterveys, nimitellä, vähätellä, mitätöidä, torpata asioita, eristää, juoruilla perättömiä, estää etenemästä opinnoissa/työelämässä, häpäistä somessa jne. you name it. Suomalaiset on tosi hyviä tässä.

Vierailija
39/62 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne niin töissä kun parisuhteessakin. 

Töissä kollega käyttäytyy välillä ihan pösilön tavoin, nokittelee, puhuu päälle, puuttu mun tekemisiin, neuvoo kun jotain harjoittelijaa vaikka olen paljon häntä koulutetumpi ja työvuosia /- historiaa vähintäänkin yhtä paljon kuin hänellä monista erilaisista yrityksiä. Kun hermostun ja sanon takaisin tai ojennan häntä päällepuhumisesta tai ettei puutu mun alueen asioihin, niin minä saan syyt niskoilleni asiattomasti sanomisesta.

Sama parisuhteessa, mies on hirvittävän itsekeskeinen ja huomionkipeä. Tekee päätöksiä aina vain omasta näkökulmastaan, katoaa perjantaina töiden jälkeen kavereiden kanssa kaljalle sanomatta mulle sanaakaan jne.... ja kun reagoin tähän suuttuneena ja annattelen tulla muutamat tosiseikat, niin minä olen se nalkuttava tiukkapipo. 

Eli ensin saa tehdä mitä hyvänsä mutta se joka reagoi on syyllinen.

Vaikutat todella v I t t umaiselta ihmiseltä, joka on nostanut itsensä muiden yläpuolelle. 

Vierailija
40/62 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asia herättää raivon kaltaisen reaktion niin kannattaa yleensäkin sen menemistä ohi. Ensimmäiseen reaktioon ei kannata luottaa.