Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työnhakuvelvoite kiristyy

Vierailija
29.03.2025 |

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tata-hallituksen-suunnitelma-tarkoitta…

Seuraavaksi te tätit varmaan alkaa massana lähetellä työnhakuosoituksia työttömille. Esim työttömän it ammattilaisen pitää tehdä hakemus kaikkiin alueensa avoimiin it paikkoihin, onhan hän alan ammattilainen

Kommentit (207)

Vierailija
161/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivo elää nuoremman polven demareissa, että ymmärtäisivät raja kiinni -politiikkaa ja sitä, ettei ihan kaikkia kannata päästää Suomeen. Kulttuurista, jossa naisen arvo on sama kuin vuohen, tuleva mies ei muutu simsalabim Suomessa. Uskomukset, kulttuuri, tavat ovat ihmisessä syvällä. 

Minä haluan seksi. Sinä ei estä minä.

Oikeuteni miehenä on saada pillua. Jakovelvollisuus asetettava kaikille nuorille kauniille naisille. 

T persuinceli

Hän ei taida persu olla, vaikuttaa joltain muslimilta.

Vierailija
162/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan velvoitehakemukset työnvälitysfirmoille. Niistä saan aina automaattivastauksen, jossa kerrotaan, ettei minua valittu haastateltavaksi. Nykyisin nämä automaattivastaukset ovat tekoälyn avulla personoituja, joten näyttää, kuin joku olisi oikeasti lukenut hakemukseni.

Itse käytän kuntarekryä ja valtiolle-fi -palveluja. CV-säilyy palvelujen muistissa ja helppo täyttää 4 paikan hakuvelvoite kuukaudessa, hoituu 20 minuutissa.

Soitatko koskaan paikkoihin joihin haet? Vai luuletko että sut valitaan haastatteluun noi n vain? Jos haluaisit oikeasti töihin niin soittaisit perään.

Soittelu kuuluu ysärille, ei enää saa soitella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arviolta 4/10 työnhakijalla ei oikeasti edes halua töihin. 

Lähde? Tämä tarkoittaisi n. 130 400 ihmistä. Väitteesi mukaan jäljelle jää silti n. 195 000 tosissaan työtä hakevaa eli ne 6/10. Työpaikkoja on avoinna 65 000. Kylmiä faktoja. 

Entä nämä 195 000 ihmistä, jotka taistelevat 65 000 paikasta? Lähes 200 000, jotka joutuvat ahdinkoon ja leimatuksi työnvieroksujiksi?

Mitä sanottavaa sinulla on heille?

Vierailija
164/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 8h per päivä työ on muutaman vuoden aikana muuttunut 4h per päivä, välissä se oli 6h.

On jotenkin hölmöä, että pakko hakea toista työtä, vaikka ei haluaisi vaihtaa työpaikkaa ja ikään kuin "luvannut" työnantajalle sitoutuvansa hommaan.

Entä jos vaihtaa työpaikkaa 8h ja sitten sekin kilpailutetaan 4h per päivä, sitten vaihtoi työpaikkaa ihan turhaan ja taas lähti kaikki lomat ja edut ja muut?

Entä jos tuo uusi työpaikka, jota pakotettiin hakemaan, meneekin nurin tai lopettaa toiminnan tai yritys muuttaa tai myydään ja työt lähtevät alta, sitten joudut kokonaan työttömäksi ja ilman tätä operaatiota olisi ollut kuitenkin sentään edes tuo osa-aikatyö?

Eikö näissä ole siis suuri vaara, että osa-aikaisista tulee kokonaan työttömiä?

Miksi osa-aikainen ei hae toista osa-aikaista työtä? Tiedän, että hankaloittaa elämää, olen kokenut sen.

Vierailija
165/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkohaku on aivan naurettavaa byrokratiaa, etenkin kun niitä työpaikkoja EI VAAN OLE kaikille Suomessa. He jotka haluavat töihin, hakevat töitä jo ennestään. 

Entä ne jotka ei halua?

No se olisi kyllä kaikkien etu, etteivät he edes tekisi hakemuksia. Kukaan ei halua työhalutonta/narkkaria/työkyvytöntä/saikuttajaa töihin, piste. Kukaan ei halua sellaista myöskään työkaveriksi. Silti heille on jokin elatus taattava, jos halutaan, että heikommista pidetään huolta ja toisaalta että yhteiskuntarauha säilyy.

Tämä ei ole mitään ideologista jeesustelua, vaan puhdasta realismia. Voitte olla mitä tahansa mieltä vaikka narkkareista, mutta ongelma ei poistu sillä, että he hakevat työpaikkoja, eikä heitä haluta töihin. Voitte olla mitä mieltä tahansa siitä, että kortistossa roikotetaan työkyvyttömiä, jotka eivät varmasti haluaisi hakea työhön, johon eivät pysty. Eivät he pysty pakottamalla yhtään sen enempään, menee vain se vähäkin terveys ja terveydenhuolto kuormittuu entisestään.

Voitte olla mitä tahansa mieltä siitä huonosti kasvatetusta, sosiaalisesti heikkotaitoisesta, syrjäytyneestä incelistä, joka haluaa vain velloa kotonaan (tai ei ehkä halua, mutta ei muuta osaa), mutta ratkaisu ei ole työntää heitä väkisin työnantajien riesaksi ja kasvatettaviksi. Voitte olla mitä mieltä tahansa siitä henkilöstä, joka näyttää normaalilta ja kyvykkäältä, mutta jonka sisäinen kamppailu esim. diagnosoimattoman adhd:n kanssa ei näy ulospäin eikä hän tiedosta sitä edes itse. Tämän kohdalla työllistyminen voi onnistuakin, mutta pakottaminen on ehkä huonoin idea ikinä henkilön oman terveyden ja myös työnantajan kannalta.

T. Yrittäjä

Vierailija
166/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivo elää nuoremman polven demareissa, että ymmärtäisivät raja kiinni -politiikkaa ja sitä, ettei ihan kaikkia kannata päästää Suomeen. Kulttuurista, jossa naisen arvo on sama kuin vuohen, tuleva mies ei muutu simsalabim Suomessa. Uskomukset, kulttuuri, tavat ovat ihmisessä syvällä. 

Oikeuteni miehenä on saada pillua. Jakovelvollisuus asetettava kaikille nuorille kauniille naisille. 

T persuinceli

Hän ei taida persu olla, vaikuttaa joltain muslimilta.

Sama misogynistinen paska eri paketissa? 

Vierailija
167/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protestina tulen lähettämään joka kuukausi kaikille hallituspuolueiden edustajille hakemukseni erityisavustajaksi. Toivon muidenkin tekevän samaa, niin hukkuvat paskaansa.

Vierailija
168/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arviolta 4/10 työnhakijalla ei oikeasti edes halua töihin. 

Lähde? Tämä tarkoittaisi n. 130 400 ihmistä. Väitteesi mukaan jäljelle jää silti n. 195 000 tosissaan työtä hakevaa eli ne 6/10. Työpaikkoja on avoinna 65 000. Kylmiä faktoja. 

Entä nämä 195 000 ihmistä, jotka taistelevat 65 000 paikasta? Lähes 200 000, jotka joutuvat ahdinkoon ja leimatuksi työnvieroksujiksi?

Mitä sanottavaa sinulla on heille?

Ei taida enää olla asiaa hänellä. Keskustelun tarve katosi.

Vierailija
169/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin erään alan ammattilainen. Oli pakko lopettaa se työ sairauden takia. Mitäs nyt? Ei ole pätevyyksiä.

Uudelleenkoulutus.

Tämä. Itse myin kotini ja niillä rahoilla opiskelin uuden ammatin. Nyt olen takaisin työelämässä. Olen 52-vuotias ja valmistuin uuteen ammattiin vuosi sitten.

Vierailija
170/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien on myös velvollisuus tehdä anonyymi työnhakuprofiili työmarkkinatorille. Työnvälitysfirmat myös näkevät ne. Jos et tee, niin virkailija tekee sen. Uudistukset tulevat voimaan 2026 alussa.

Vierailija
171/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T persuinceli

Oikeuteni vanhana rumana eukkona on saada velvoitekullia nuorilta komeilta miehiltä! 

Vierailija
172/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien on myös velvollisuus tehdä anonyymi työnhakuprofiili työmarkkinatorille. Työnvälitysfirmat myös näkevät ne. Jos et tee, niin virkailija tekee sen. Uudistukset tulevat voimaan 2026 alussa.

Montakos uutta työpaikkaa tämä luo ja miten paljon lisää työnantajien kiinnostusta palkata työttömiä? 

Vierailija
173/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkohaku on aivan naurettavaa byrokratiaa, etenkin kun niitä työpaikkoja EI VAAN OLE kaikille Suomessa. He jotka haluavat töihin, hakevat töitä jo ennestään. 

Entä ne jotka ei halua?

No se olisi kyllä kaikkien etu, etteivät he edes tekisi hakemuksia. Kukaan ei halua työhalutonta/narkkaria/työkyvytöntä/saikuttajaa töihin, piste. Kukaan ei halua sellaista myöskään työkaveriksi. Silti heille on jokin elatus taattava, jos halutaan, että heikommista pidetään huolta ja toisaalta että yhteiskuntarauha säilyy.

Tämä ei ole mitään ideologista jeesustelua, vaan puhdasta realismia. Voitte olla mitä tahansa mieltä vaikka narkkareista, mutta ongelma ei poistu sillä, että he hakevat työpaikkoja, eikä heitä haluta töihin. Voitte olla mitä mieltä tahansa siitä, että kortistossa roikotet

Kiitos kirjoituksestasi! Ei tässä systeemissä ole mitään järkeä sellaisenkaan näkökulmasta, joka on työkykyinen ja oikeasti töitä haluaisi saada. Viime aikaisten "Valitettavasti.."-viestien perusteella potentiaaliset työnantajat ovat saaneet lähes tuhat hakemusta määräaikaisiin hanttihommiin alle 100k asukkaan kaupungissa. Ei mikään ihme, että eivät edes lue kaikkia.

Vierailija
174/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläolevalle osa-aikaa etsivälle:

Olen samaa mieltä kanssasi henkilökohtaisesta näkökulmasta, mutta isossa kaavassa asia on toinen.

Riippuu myös työnkuvasta ja työsopimuksesta, kannattaako enää mennä. Jos työ on itselle sopiva, riittävän hyvin palkattu ja sitä on riittävästi, että käteen jää tarpeeksi rahaa, niin tietysti osa-aikainen kannattaa. Mutta jos tunteja tulee niin vähän, ettei sillä saa edes kevennettyä hakurumbaa (tai kohta ei siis millään osa-aikatyöllä, jos on myös työnhakijana) ja palkka "puolittuu" suojaosan poiston myötä, niin eipä se oikein kiinnosta. Sitoutuu vain tekemään muutaman tunnin siellä täällä ja käteen ei jää juuri mitään. 

No jokainenhan tässä omaa nenää ensimmäisenä ajattelee. Minulle kaikki tienattu raha on extraa. Esim. 200 eurolla voin maksaa kuukauden syömiset. En tuomitse, jos muut ajattelevat toisin ja ovat mieluummin täysin työttöminä. Toisaalta moni saa tukia paljon enemmän kuin minä, mutta siihen en voi vaikuttaa.

Jos joudun jatkossa hakemaan 4 kokoaikaista paikkaa kuussa, niin en siitä riemuitse, mutta voin hakea. Ei minua kukaan kuitenkaan palkkaa, vaikka hakisin sataa paikkaa kuussa. Pelkkää pelleilyähän se tulee olemaan. 

Vierailija
175/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista puolueista persuilla on eniten työttömiä kannattajia. Sahaavat omaa oksaansa.

Vierailija
176/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakos uutta työpaikkaa tämä luo ja miten paljon lisää työnantajien kiinnostusta palkata työttömiä? 

Ei todennökäisesti yhtään, mutta näin siellä lukee.

https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=0c9…

Tuolla sivulla on liitteenä esitys. Ensin kerrotaan miten asiat on nyt ja sen jälkeen mikä muuttuisi.

Vierailija
177/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä. Ihan kuin kukaan työnantaja haluaisi anonyymejä profiileja selailla. Tai voihan se toimia, jos ikää ja sukupuolta ei kerrota. Veikkaan kuitenkin, että siellä on sitten satoja "6-kymppisiä entisiä toimistosihteereitä", joita kukaan ei kelpuuta. 

Vierailija
178/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työnhakijaksi rekisteröityneelle henkilölle tulisi velvollisuus työnhakuprofiilin laatimiseen ja julkaisemiseen. Työvoimaviranomaisille säädettäisiin uusi lakisääteinen tehtävä laatia ja julkaista työnhakuprofiili, mikäli työnhakija ei laatisi tai julkaisi profiilia. Tahoja, jotka voivat hakea ja tarkastella palvelualustalla julkaistuja työnhakuprofiileja laajennettaisiin. "

Eihän tuossa lue anonyymiydestä mitään. Eli ilmeisesti omalla nimellä pitää siellä olla ja ties ketkä pääsevät niitä lukemaan. 

Vierailija
179/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 326 400 työtöntä

- 65 000 työpaikkaa

Vierailija
180/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ei koske minua enää pääsin kierteestä eroon ,onnea vaan työnhakijoille jatkossa ,hakekaa ahkerasti työtä niin se jokupäivä saattaa olla napakymppi.Eläkepäivät alkoi mulla ja seuraava kesä kalastellaan ja ollaan muutenkin enemmän luonnossa.