Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työnhakuvelvoite kiristyy

Vierailija
29.03.2025 |

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tata-hallituksen-suunnitelma-tarkoitta…

Seuraavaksi te tätit varmaan alkaa massana lähetellä työnhakuosoituksia työttömille. Esim työttömän it ammattilaisen pitää tehdä hakemus kaikkiin alueensa avoimiin it paikkoihin, onhan hän alan ammattilainen

Kommentit (207)

Vierailija
121/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne otetaan järkyttävä määrä ulkomailta tulevia sosiaali turvalla eläviä elättejä. Meidän veronmaksajien pitää ne kustantaa.

Miksi se maa mistä ne tulevat niin ei maksa niiden sosiaaliturvaa vaan suomalaiset. Mihinkä minä voisin mennä ulkomaille asumaan ilmatteeksi siivelle niiden asukkaiden veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
122/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkohaku on aivan naurettavaa byrokratiaa, etenkin kun niitä työpaikkoja EI VAAN OLE kaikille Suomessa. He jotka haluavat töihin, hakevat töitä jo ennestään. 

Entä ne jotka ei halua?

Näkyy niiltäkin tulevan hakemuksia. Hakemus alkaa yleensä, että "työkkäri pakotti hakemaan..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus pakottaa työnhakijat hakemaan töitä neljä kertaa kuukaudessa ja samaan aikaan tekee kovasti töitä, jotta työpaikat katoavat Suomesta

"Työnhaun voimassaolo päättyisi ensimmäisestä asioinnin laiminlyönnistä. Samalla laiminlyöntien toistuvuuden seurannasta ja kirjallisten muistutusten lähettämisestä luovuttaisiin. VTV:n mukaan riskinä on, että muutos aiheuttaa epäselvyyttä etenkin vaikeasti työllistyvien keskuudessa."

Vierailija
124/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta- ja aluevaaleissa äänestän ensimmäisen kerran SDP:tä, jos ei oteta lukuun presidentinvaaleja. Tämä on itselle iso asia. Vasemmistoliittoa en ole äänestänyt koskaan, siihen on vielä matkaa.Tähän asti olen äänestänyt kokoomusta, RKP:tä ja vihreitä. Olen syntynyt yrittäjäperheeseen, jossa äänestettiin aina kokoomusta.

Vierailija
125/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa yksi työkkärin tantta esitteli briljanttia suunnitelmaa, kuinka tekoälyllä saadaan jatkossa seulottua tekijät työpaikkoihin. Into oli hänellä, kuin olisi keksinyt pyörän uudestaan.

Ei minulla ainakaan sopivien työpaikkojen seulominen hakukriteereillä ole ollut se rasti, vaan se, että niitä ei ole tarpeeksi. 

Varmaan tekoäly lähettelee niitä työtarjouksia.

Vierailija
126/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus pakottaa työnhakijat hakemaan töitä neljä kertaa kuukaudessa ja samaan aikaan tekee kovasti töitä, jotta työpaikat katoavat Suomesta

300 000 työtöntä, niin se tekee 1,2 miljoonaa hakemusta kuukaudessa.

Ja 14,4 miljoonaa hakemusta vuodessa ja 57,6 miljoonaa työhakemusta vaalikaudessa. Suomi nousuun!

Aatelkaa jos noi pitäis lähettää vielä kirjepostina! 😮

Se tietäisi Postille 144 miljoonan myynninkasvua kun postimerkki maksaa sen 2.50€.

Vierailija
127/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 326 400 työtöntä

- 65 000 työpaikkaa

Lähde: https://www.tyollisyyskatsaus.fi/graph/tkat/tkat.aspx

Vierailija
128/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalaispalkka lopettaisi tämän älyttömän hakemusrumban ja kyykyttämispolitiikan, mutta silloin valtio ei voisi selvitellä ihmisten tilitietoja enää sallitusti. Tästä tämä kaikki taitaa olla kiinni. Onhan se kiva selvitellä n. 326 000 ihmisen tilitiedot. 

Koska yksi kansalaispalkka vs. nämä hakemushimmelit työntekijöineen ja palkkoineen, toisi varmasti säästöjä. Tosin myös työttömiä virkamiehiä.

Meillä on varaa maksaa kansalaispalkkaa noin 300 e/hlö ja VM on laskenut, että tuolla summalla ei ihmiset tule toimeen. Kansalaispalkka verotettaisiin kokonaan pois jo ansioiden ollessa 1200 e/kk, joten työssäkäyvät "palauttaisi" summan valtiolle, mutta vaikka miten vähennetään virkamiehiä ja yksinkertaistetaan systeemiä, niin vastikkeetonta rahaa ei voida jakaa tuon enempää.

Höpö laskelma, jo työmarkkinatuki on tuplat tuohon verrattuna. Eli nyt on varaa maksaa enemmän, miksi vastikkeettoman etuuden nimen muutos puolittaisi sen mihin on varaa?

Vierailija
129/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä olen yllättynyt, että EK ei ole -ainakaan vielä- alkanut marisemaan hallitukselle siitä, miten yrittäjillä ja yrityksissä menee liikaa aikaa turhanaikaisten työhakemusten parissa

Pienet yritykset hukkuvat näihin joutaviin hakemuksiin. Pienet yritykset, jotka tarvitsisivat keikkatyöläisiä ja osa-aikaisia, kun ei ole (vielä, eikä tällä politiikalla koskaan) varaa palkata kokoaikaisia, eivät enää saa näitä, koska suojaosa vietiin ja jatkossa ei saa enää edes sitä etua että olisi kevyemmät hakuvelvoitteet. 

Ei ole noin mustavalkoista. Minä haen nimenomaan osa-aikaista ja olen laitellut pieniin firmoihin avoimia hakemuksia. Mistään ei ole tullut edes "ei kiitos" -vastauksia. 

Vierailija
130/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ

Vierailija
131/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 326 400 työtöntä

- 65 000 työpaikkaa

Äläs unohda piilo työpaikkoja, piilo tyättömiäkään ei ole.🖕

Vierailija
132/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- 326 400 työtöntä

- 65 000 työpaikkaa

Tilastot valehtelee 

Vierailija
133/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli miljoona hakemusta kuukaudessa ja oikeasti avoimia paikkoja ehkä 10 tuhatta...

Onhan se hyvä olla jokin harrastus...

Vierailija
134/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä kokoomuksen äänestäjänä alan äänestää vasemmistoliittoa, vaikka olen täysin eri mieltä rajapolitiikasta, ja SDP:tä. Ei tämä nykyinen kokoomus ole sama kuin enben, alan ymmärtää Kirsi Pihaa.

Ensinnäkin et ole ikinä äänestänyt muita kuin vasemmistopuolueita, ja toiseksi valitsemalla vasemmiston käytännössä heität bensaa palavaan taloosi, joten ei tuo ainakaan paranna suomen tilannetta.

Ja piha kuuluu vihreisiin muttei jostain syystä halua mennä sinnekään vaan valittaa ettei kokoomus ole vihreät. 

Kuule bimbo. Spd voittaa seuraavat vaalit. Et voi sille mitään.

Näin minäkin oletan. Ei sillä, että haluaisin, vaan Suomi on kuin ajopuuna. Joka toinen hallitus soudetaan, joka toinen huovataan ja ihmetellään kun mikään ei parane, ei etene.

Jos aloitetaan tästä missä nyt ollaan, niin kansa leikkauksiin suuttuneena äänestää taas seuraavaksi viher-vasemmistohallinnon. Sitten kun jälleen suututaan heidän meininkiinsä, jossa Suomen ja suomalaisten rahat lahjoitetaan ulkomaille ja omassa maassa vaihdellaan vain seta-hengessä liikennemerkkejä, niin vastareaktiona tähän äänestetään taas seur. hallitukseen keskusta-oikeistoa. Ja sitten rahanlahjoitusten jälkeen taas leikataan.

Tätä jatketaan maailman tappiin tai ainakin niin kauan kuin voidaan ja luotottajat lainaavat rahaa.

Vierailija
135/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työnhaun voimassaolo päättyisi ensimmäisestä asioinnin laiminlyönnistä. Samalla laiminlyöntien toistuvuuden seurannasta ja kirjallisten muistutusten lähettämisestä luovuttaisiin. VTV:n mukaan riskinä on, että muutos aiheuttaa epäselvyyttä etenkin vaikeasti työllistyvien keskuudessa."

Itse sain selvityspyynnön työnhaun toteutumisesta, kun olin hakenut yhtä työpaikkaa päivää liian aikaisin, eli työkkärin mukaan olin hakenut vain kolmea työpaikkaa tarkastelujaksolla.

Jouduin tekemään selvityksen jälkikäteen, mutta katsoivat minun laiminlyöneen työnhakuvelvoitetta.

Eli älkää hakeko mitään työpaikkoja, ellei työkkäri ole niin määrännyt, voi olla ettei ole enää mahdollista hakea niitä työpaikkoja työkkärin määräämällä jaksolla, koska on itse oma-aloitteisedti niihin jo hakenut.

Vierailija
136/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkohaku on aivan naurettavaa byrokratiaa, etenkin kun niitä työpaikkoja EI VAAN OLE kaikille Suomessa. He jotka haluavat töihin, hakevat töitä jo ennestään. 

Entä ne jotka ei halua?

Näkyy niiltäkin tulevan hakemuksia. Hakemus alkaa yleensä, että "työkkäri pakotti hakemaan..."

Tuohan on ihan työnantajankin etu, että hakija kertoo suoraan hakevansa, koska on saanut osoituksen paikkaan eikä ole valinnut sitä itse haettavaksi.

Ei tulisi mieleenkään jättää kertomatta hakemuksessa, kun paikan sopivuuden on arvioinut viranomainen eikä hakija itse.

Vierailija
137/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli tosiaan ettei työministeriö käytä sitä aikaa suomen yrityselämän parantamiseen minkä se käyttää keksimällä toinen toistaan älyttömämpiä aktivointivaatimuksia entisten päälle.

Toistetaan kerran vielä. MAASSA EI OLE TYÖPAIKKOJA

Joten niiden pakotettu hakeminenkin on yhtä tyhjän kanssa ja vain hermostuttaa firmat entisestään. Lakkauttakaa säästösyistä koko työministeriö ja antakaa ministerille monoa, jos tuo ei järkevämpää puuhaa itselleen keksi. 

Vierailija
138/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ

Turpa kiinni Riikka!

Vierailija
139/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta- ja aluevaaleissa äänestän ensimmäisen kerran SDP:tä, jos ei oteta lukuun presidentinvaaleja. Tämä on itselle iso asia. Vasemmistoliittoa en ole äänestänyt koskaan, siihen on vielä matkaa.Tähän asti olen äänestänyt kokoomusta, RKP:tä ja vihreitä. Olen syntynyt yrittäjäperheeseen, jossa äänestettiin aina kokoomusta.

Demarit yhdessä muun vasemmiston suomen tähänkin jamaan ajoi. Joten pahennat vaan ongelmaa. 

Vierailija
140/207 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä olen yllättynyt, että EK ei ole -ainakaan vielä- alkanut marisemaan hallitukselle siitä, miten yrittäjillä ja yrityksissä menee liikaa aikaa turhanaikaisten työhakemusten parissa

Pienet yritykset hukkuvat näihin joutaviin hakemuksiin. Pienet yritykset, jotka tarvitsisivat keikkatyöläisiä ja osa-aikaisia, kun ei ole (vielä, eikä tällä politiikalla koskaan) varaa palkata kokoaikaisia, eivät enää saa näitä, koska suojaosa vietiin ja jatkossa ei saa enää edes sitä etua että olisi kevyemmät hakuvelvoitteet. 

Ei ole noin mustavalkoista. Minä haen nimenomaan osa-aikaista ja olen laitellut pieniin firmoihin avoimia hakemuksia. Mistään ei ole tullut edes "ei kiitos" -vastauksia. 

Mutta niillä hakemuksella et täytä työnhakuvelvollisuuttasi, eli tuen maksu lakkaa jos et hae sinulle määrättyä määrä kokoaikatyötä.