Pääkirjoitus: Yle säästää niin, että kaikki kuulevat sen
Kun tavallinen yritys päätyy syystä tai toisesta tehostamaan toimintaansa, se pyrkii tekemään sen mahdollisimman rivakasti ja jouhevasti sekä niin, että mahdollisimman harva ja kaikkein vähiten asiakkaat huomaavat sen.
Mutta kun verovaroin pyörivä yritys joutuu tehostamaan toimintaansa, se tekee sen mahdollisimman verkkaan ja suurta ääntä pitäen ja niin, että mahdollisimman monelle tulee paha mieli.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/0599d95a-5403-4728-8f5e-c105689…
Onhan tästä tehty taas sellainen show ettei ole päivää ilman Ylen irtisanomisuutista. Yle tekee taas politiikkaa verovaroin.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kai sentään somalinkieliset uutiset säästyivät leikkurilla?
Somalian ja arabiankielisiä ohjelmia saisi tulla paljon koska niitä puhuvien ihmisten määrä lisääntyy hyvää vauhtia. Tv1 kanava voisi olla kokonaan heidän kielisille ohjelmilleen samalla yle voisi palkata paljon arabeja ja somaleita tekemään ohjelmia ja sisältöä ylelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Ylen ohjelmatarjontaa katselee kuin useimpia kaupallisia kanavia, joista tulee lähinnä tylsää roskaa.
Miten se tähän liittyy? Kyse on säästöistä. Jokainen maksakoon itse viihteestään.
Minä maksan ihan mielelläni Yle-veron saadakseni vastineeksi Ylen ohjelma- ja viihdetarjontaa, joka peittoaa ison osan kaikesta kaupallisesta ohjelmatarjonnasta. Surullista jos moni on toista mieltä.
Vapaassa yhteiskunnassa jokainen saa päättää itse millaista viihdettä käyttää. Yle ei tarvitse kuin yhden radio- ja tv-kavavan, sinne uutiset ja tärkeimmät yhteiskunnalliset asiat. Viihde kuuluu kaupallisille kanaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin Ylen ohjelmatarjontaa katselee kuin useimpia kaupallisia kanavia, joista tulee lähinnä tylsää roskaa.
Miten se tähän liittyy? Kyse on säästöistä. Jokainen maksakoon itse viihteestään.
Reilu kymppi kuussa. Köyhemmiltä ei edes se vertaa. Hiphurraa.
Korjaan itse. Tuo on se hinta, jonka minä ylestä maksan nyt. Säästö ei ole edes tuon vertaa.
Valtio niitä säästöjä etsii, et sinä.
Ymmärrätkö miten ylen rahoitus toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan ihan mielelläni Yle-veron saadakseni vastineeksi Ylen ohjelma- ja viihdetarjontaa, joka peittoaa ison osan kaikesta kaupallisesta ohjelmatarjonnasta. Surullista jos moni on toista mieltä.
Niille riittää oikeistoöyhöjen podcastit.
Ei taida kuulua sulle mitenkään mitä sisältöä muut kuluttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu kymppi kuussa. Köyhemmiltä ei edes se vertaa. Hiphurraa.
Kymppi kuussa YLE:lle on paljon rahaa. Vastineeksi ei saa mitään, jos ei YLE:n tarjontaa seuraa. Uutisten luotettavuuskin niin ja näin. Pari virhettä havainnut ihan lähiaikoina ja huomattu minimiseurannalla. Eivät murehdi uutisten vääristelystään.
Jos olet kovin köyhä et maksa siitä senttiäkään. Minä tarjoan sen sinulle mielelläni, ole hyv
Kuulehan, pikkuinen. Minä olen sen verran varoissani, että kymppi kuussa ylen ohjelmatarjontaan ei tunnu minun rahoissani missään. Sinähän siitä uliset, raukkaparka.
Vierailija kirjoitti:
Maksa keskenäsi mielikanavastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa nuoremmista ei edes katso enää telkkaria. YLE:n miljardibudjetti on ihan turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille riittää oikeistoöyhöjen podcastit.
Ei taida kuulua sulle mitenkään mitä sisältöä muut kuluttavat.
Ok, Ivan.
Vierailija kirjoitti:
"Kuulehan, pikkuinen. Minä olen sen verran varoissani, että kymppi kuussa ylen ohjelmatarjontaan ei tunnu minun rahoissani missään. Sinähän siitä uliset, raukkaparka."
Ns. "onnellinen veronmaksaja" on sama kuin että seksirikoksen uhri rehvastelisi sillä että raiskaaja sai orgasmin.
Suositan sinulle sivistymistä ylen tarjonnan parissa. Bro-castit kannattaa jättää vähän vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Yle lopetti suosikkiohjelmat ja irtisanoi juontajat.
Sen sijaan kaikenmaailman mielisairaat pillupäiväkirjat ja muut mielikuvitus sateenkaari paskat jäivät.
Nyt ULOS nämä Miisa Nuorgamit, Rakel Liekit ja Iikka Kivet YLEltä!
Ja mitkä lie muut sairaat sodomiitit siellä veronmaksajien rahoja tuhlaavat tällaiseen paskaan!
Merja Ylä-Anttila ja YLE: hävetkää!
HÄVETKÄÄ!!
Ok, Joakim. Ymmärrän että pillu ärsyttää sua, mutta koeta nyt vähän rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitat urheilulähetyksien täydellisen poistumisen Ylen rosterista. Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaassa yhteiskunnassa jokainen saa päättää itse millaista viihdettä käyttää. Yle ei tarvitse kuin yhden radio- ja tv-kavavan, sinne uutiset ja tärkeimmät yhteiskunnalliset asiat. Viihde kuuluu kaupallisille kanaville.
Et kiutankaan haluaisi että nuo kanavat jakaa tunnustuksellinen uskonto ja lastenohjelmat. Näin Ylelaki kuitenkin velvoittaa.
Jokainen miljoona ps:n puoluetukea on liikaa. Ne fyffet valuu Matias Turkkilan taskuun ja sieltä @sukkolan pepsi-maxeihin.
Eikö ne Ylellä ymmärrä miltä tuo toiminta näyttää ulospäin?
En ymmärrä. Siis perussuomalaiset pitivät valtavan metelin ylen kustannuksista niin ettei sitä voinut olla huomaamatta. Nyt kun yle kertoo mistä se säästää niin siitä ei jostain syystä saisi kertoa??? Logiikka? Ei saisi kertoa koska se voi vaikuttaa säästöjä vaatineen puolueen kannatukseen? Miten?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Siis perussuomalaiset pitivät valtavan metelin ylen kustannuksista niin ettei sitä voinut olla huomaamatta. Nyt kun yle kertoo mistä se säästää niin siitä ei jostain syystä saisi kertoa??? Logiikka? Ei saisi kertoa koska se voi vaikuttaa säästöjä vaatineen puolueen kannatukseen? Miten?
Lue tuo IL:n pääkirjoitus niin ymmärrät mistä puhutaan.
Washingtonin monumentti-syndrooma. Ovat jotenkin katkeria eivätkä ymmärrä miltä se näyttää kun maksavan asiakkaan kasvoille sylkäistään.
Ei YLE ole mikään "tavallinen yritys". Sen tehtävä on pitää kansalaiset ajan tasalla siitä, mitä tässä maassa tapahtuu.
Miten tämä käsittämätön tyhmyys eli kielenkäyttö vaan lisääntyy päivä päivältä jossa kaikki asiat nähdään "tavallisina yrityksinä", YLE, valtiontalous, kotimainen taide, julkinen terveydenhuolto.
Ja muut instanssit joilla on lakisääteisiä velvollisuuksia, joista ne ei voi samalla tavalla joustaa koska niiden on tarkoitus palvella kansalaisia, ei osakkeen omistajia.
Strömsön lopettaminen on politikointia? Oookei.