Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkirjoitus: Yle säästää niin, että kaikki kuulevat sen

Vierailija
29.03.2025 |

Kun tavallinen yritys päätyy syystä tai toisesta tehostamaan toimintaansa, se pyrkii tekemään sen mahdollisimman rivakasti ja jouhevasti sekä niin, että mahdollisimman harva ja kaikkein vähiten asiakkaat huomaavat sen.

Mutta kun verovaroin pyörivä yritys joutuu tehostamaan toimintaansa, se tekee sen mahdollisimman verkkaan ja suurta ääntä pitäen ja niin, että mahdollisimman monelle tulee paha mieli.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/0599d95a-5403-4728-8f5e-c105689…

Onhan tästä tehty taas sellainen show ettei ole päivää ilman Ylen irtisanomisuutista. Yle tekee taas politiikkaa verovaroin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle tekee juuri oikein kun taistelee persuja ja muitakin valkoisia heteromiehiä vastaan, toivottavasti jatkavat samalla linjalla ja lopettavat kaiken urheilun näyttämisen.

Vierailija
2/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle tekee juuri oikein kun taistelee persuja ja muitakin valkoisia heteromiehiä vastaan, toivottavasti jatkavat samalla linjalla ja lopettavat kaiken urheilun näyttämisen.

Yle ei ole Ylen johdon omaisuutta tai punavihreiden. Myös persuilla on aivan samanlainen oikeus vaikuttaa sen sisältöön. Minustakin urheilu ei kuulu Ylelle, vaan maksukanaville. Äänestän Perussuomalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin Ylen ohjelmatarjontaa katselee kuin useimpia kaupallisia kanavia, joista tulee lähinnä tylsää roskaa.

Miten se tähän liittyy? Kyse on säästöistä. Jokainen maksakoon itse viihteestään.

Vierailija
4/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle ei ole Ylen johdon omaisuutta tai punavihreiden. Myös persuilla on aivan samanlainen oikeus vaikuttaa sen sisältöön. Minustakin urheilu ei kuulu Ylelle, vaan maksukanaville. Äänestän Perussuomalaisia.

Hyvä että sanot rehellisesti persujen näkemyksen siitä, tuleeko politiikan ohjata yleisradion sisältöjä.

Vierailija
5/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin Ylen ohjelmatarjontaa katselee kuin useimpia kaupallisia kanavia, joista tulee lähinnä tylsää roskaa.

Miten se tähän liittyy? Kyse on säästöistä. Jokainen maksakoon itse viihteestään.

Reilu kymppi kuussa. Köyhemmiltä ei edes se  vertaa. Hiphurraa.

Vierailija
6/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, itse en ole huomannut vielä mitään säästöjä kun en ole Ylen sisältöjä edes katsonut.

Vierailija
7/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan itse. Tuo on se hinta, jonka minä ylestä maksan nyt. Säästö ei ole edes tuon vertaa.

Vierailija
8/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen rahoitusta pohtinut parlamentaarinen työryhmä päätti syyskuussa, että Ylen rahoitusta vuosittain paisuttaneet indeksitarkastukset jätettäisiin tekemättä vuosina 2025, 2026 ja 2027. Kyseessä ei ole varsinaisesti säästö vaan päätös olla kasvattamatta Ylen budjettia joka vuosi, kuten tähän mennessä on toimittu.

Lisäksi Ylen määrärahoistaan maksama arvonlisävero korotettiin kymmenestä prosentista 14 prosenttiin. Ylen mukaan tämä alentaa yhtiön käytössä olevia rahoja 19 miljoonalla eurolla mikä on runsaat kolme prosenttia yhtiön vuoden 2024 menotasosta.

Budjetin pienentämistä kolmella prosentilla voi yleisesti ottaen pitää varsin maltillisena kulukurina, mutta Yleisradion johto pani saman tien ison rähinän päälle. Marraskuussa yhtiö ilmoitti aloittavansa neuvottelut 375 ihmisen irtisanomiseksi.

Aivan sairas valitus noin pieneistä säästöistä. Yle tekee taas politiikkaa.

Vierailija
9/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ihan mielelläni Yle-veron saadakseni vastineeksi Ylen ohjelma- ja viihdetarjontaa, joka peittoaa ison osan kaikesta kaupallisesta ohjelmatarjonnasta. Surullista jos moni on toista mieltä.

Vierailija
10/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ihan mielelläni Yle-veron saadakseni vastineeksi Ylen ohjelma- ja viihdetarjontaa, joka peittoaa ison osan kaikesta kaupallisesta ohjelmatarjonnasta. Surullista jos moni on toista mieltä.

Niille riittää oikeistoöyhöjen podcastit.

Vierailija
11/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleltä lähtee kauimman olleet ja suosituimmat ohjelmat ja ihmiset.

Normifirmasta viimeksi tullut lähtee ensin

Vierailija
12/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään somalinkieliset uutiset säästyivät leikkurilla?

Vierailija
13/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppi kuussa YLE:lle on paljon rahaa. Vastineeksi ei saa mitään, jos ei YLE:n tarjontaa seuraa. Uutisten luotettavuuskin niin ja näin. Pari virhettä havainnut ihan lähiaikoina ja huomattu minimiseurannalla. Eivät murehdi uutisten vääristelystään.

Jos olet kovin köyhä et maksa siitä senttiäkään. Minä tarjoan sen sinulle mielelläni, ole hyvä vaan.

Vierailija
14/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä ei vaan ole enää mahdollisuutta tehostaa toimintaa.

koska onhan nyt selvää, että ilman tulosvastuuta ja valtavaa verovaroista saatavaa budjettia nauttiva toimija on maksimaalisen tehokas.

Vierailija
15/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen rahoitusta pohtinut parlamentaarinen työryhmä päätti syyskuussa, että Ylen rahoitusta vuosittain paisuttaneet indeksitarkastukset jätettäisiin tekemättä vuosina 2025, 2026 ja 2027. Kyseessä ei ole varsinaisesti säästö vaan päätös olla kasvattamatta Ylen budjettia joka vuosi, kuten tähän mennessä on toimittu.

Lisäksi Ylen määrärahoistaan maksama arvonlisävero korotettiin kymmenestä prosentista 14 prosenttiin. Ylen mukaan tämä alentaa yhtiön käytössä olevia rahoja 19 miljoonalla eurolla mikä on runsaat kolme prosenttia yhtiön vuoden 2024 menotasosta.

Budjetin pienentämistä kolmella prosentilla voi yleisesti ottaen pitää varsin maltillisena kulukurina, mutta Yleisradion johto pani saman tien ison rähinän päälle. Marraskuussa yhtiö ilmoitti aloittavansa neuvottelut 375 ihmisen irtisanomiseksi.

Aivan sairas valitus noin pieneistä säästöistä. Yle tekee taas politii

Vigelius on ihan pointti. Osoittavat mieltä yle ja pelottelevat ihmisiä lopettamalla ne ohjelmat joista ihmiset tykkää ja näin osoittaakseen mieltä leikkauksia ja säästöjä kohtaan. Selkeää politikointia jostain yle kohdistuvista toimista ja käsittämätöntä miten sen budjetin on annettu paisua näin suureksi. Ja sitten toimitaan näin, eli selkää politikointia.

Vierailija
16/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, itse en ole huomannut vielä mitään säästöjä kun en ole Ylen sisältöjä edes katsonut.

No tämä. Mä en edes tiennyt, että niillä on vielä ollut kuuluttajia.

Vierailija
17/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut haluavat lakkauttaa ylen ja boikotoivat sitä muutenkin, ja nyt ulisevat strömsön ja nybergin perään. Outoa.

Vierailija
18/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan itse. Tuo on se hinta, jonka minä ylestä maksan nyt. Säästö ei ole edes tuon vertaa.

Valtio niitä säästöjä etsii, et sinä.

Vierailija
19/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppi kuussa YLE:lle on paljon rahaa. Vastineeksi ei saa mitään, jos ei YLE:n tarjontaa seuraa. Uutisten luotettavuuskin niin ja näin. Pari virhettä havainnut ihan lähiaikoina ja huomattu minimiseurannalla. Eivät murehdi uutisten vääristelystään.

Jos olet kovin köyhä et maksa siitä senttiäkään. Minä tarjoan sen sinulle mielelläni, ole hyvä vaan.

Sinä sitä millään tarjoa, kun olet julkisella töissä/eläkkeellä ja kaikki rahasi ovat tulleet/tulevat verovaroista. Näin et myöskään ole YLE-veroa maksanut koskaan senttiäkään.

Vierailija
20/56 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun persut tekevät politiikkaa verovaroin, se se vasta kallista on.