Anssi sitten jätti Laura Arffmanin 10 vuoden suhteen päätteeksi - häipyi yhteisestä kodista. Sinne jäivät Laura ja pienet lapset
Ero ei ole niin sanotusti yhdessä sovittu, vaan Anssi on muuttanut pois perheen kohdista Helsingistä.
Kauhean iso šokki. En olisi tätä halunnut. Olisin ollut valmis tekemään kaikkeni säilyttääkseni perheeni, Laura kommentoi.
Laura Arffman, 39, ja entinen maajoukkuehiihtäjä Anssi Pentsinen, 38, menivät naimisiin vuonna 2017. Pariskunnalla on kaksi lasta.
Parisuhde ei ole ollut raiteillaan viime kuukausien aikana.
Tosi huonosti olen jaksanut koko alkuvuoden, Arffman sanoo.
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/a79487c3-bcb7-4a09-96af-9b461f64e4
8 vuotta naimisissa, suhdetta yhteensä 10 vuotta.
Lapset syntyneet 2019 ja 2021 eli 4-vuotias ja 6-vuotias.
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni erheellisesti luulee että rakkaus on tunne, itseasiassa se kuitenkin on päivittäinen valinta.
Aivan.
Tahdotko?
Jos jonkun kanssa viihtyy niin olisi aika eriskummallista miettiä, että tahdotko. En halua suhteeseen, joka olisi tuollaista tahtojen taistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni erheellisesti luulee että rakkaus on tunne, itseasiassa se kuitenkin on päivittäinen valinta.
Aivan.
Tahdotko?
Jos jonkun kanssa viihtyy niin olisi aika eriskummallista miettiä, että tahdotko. En halua suhteeseen, joka olisi tuollaista tahtojen taistelua.
Ihan tavallisessa arjessa tulee vastaan tilanteita, joissa joudutaan sopimaan ja tarvittaessa tekemään kompromisseja. Siinä on kysymys ihmisten tahtotilasta eikä viihtymisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan.
Tahdotko?
Ihan tavallisessa arjessa tulee vastaan tilanteita, joissa joudutaan sopimaan ja tarvittaessa tekemään kompromisseja. Siinä on kysymys ihmisten tahtotilasta eikä viihtymisestä
No katkaisetko yleensä välit kaikkiin joiden janssa sinulla tulee erimielisyyksiä? Kertooko joustamattomasta luonteesta jos nousevat ylitsepääsemättömiksi?
Ei kukaan ihminen voi vain lähteä ja jättää alaikäisiä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssi vaikuttaa jotenkin niin sympaattiselta henkilöltä.
Ei kukaan jaksa olla vuosikausia toisen uran mahdollistaja. Mitä Anssi tekee työkseen? Jotain säännöllistä virastotyötä? Lasten takia vähän pakko. Ei niitä voi tutuille ja sukulaisille jatkuvasti lykätä.
Näyttää olevan hiihtoalan yrittäjä, valmentaa ja kauppaa tuotteita eli epäsäännöllistä ja liikkuvaa työtä Anssillakin.
Kumma kyllä kukaan ei täällä kysele, miten Anssi nyt aikoo järjestää lastensa hoidon, kun meni eroamaan. Ja miten olisi pitänyt miettiä puolisoa ja lapsia työtä valitessa.
Vierailija kirjoitti:
Just kattelin että viikko kreikassa 500€ onks se kallista, varmaa kyllä paska hotelli. Jos säästäis 50e/kk nii pitäis kyl päästä lomalle, mut kaikki on itsestä kiinni.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Kaisa Mäkäräinenkin lähtenyt liitosta aika nopeasti ja pian oli Nousiaisen kanssa jo? Tai ei kai lähteminen aikaa vie.
:D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten voi. Munkin mies teki näin. Jätti koko perheen. Lapset tosin jo teinejä tuossa vaiheessa, mutta eipä montaa kertaa vuodessa heitä nähnyt. Jätti minulle käytännössä yksin mun vastuulle koko perheen, lasten ja kodinhoidon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten voi. Munkin mies teki näin. Jätti koko perheen. Lapset tosin jo teinejä tuossa vaiheessa, mutta eipä montaa kertaa vuodessa heitä nähnyt. Jätti minulle käytännössä yksin mun vastuulle koko perheen, lasten ja kodinhoidon.
Niin lähti kaverinkin mies, kaksi pientä lasta ja asuntolaina ei merkinnyt mitään, kun muna vei miestä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Kaisa Mäkäräinenkin lähtenyt liitosta aika nopeasti ja pian oli Nousiaisen kanssa jo? Tai ei kai lähteminen aikaa vie. Aika kamala tilanne tuo, että liitto päättyy. Itsekin sen olen kokenut mutta oli pelkästään helpotus.
Kaisa Mäkäräisen kohdalla Nousiainen taisi olla se syy lähtemiseen edellisestä liitosta, tai näin ainakin silloin vihjailtiin. Ville Nousiainen ja Anssi taitavat olla hyviä kavereitakin, samaan aikaan hiihtomaajoukkueessa pyörineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun isä. Siitä on aikaa melkein 30 vuotta eikä olla paljoa nähty sinä aikana.
Laura ja Pekka ottaa vähän kossua Rantasalmen saunalla nii ei ero tunnu enää missään.
Leuka Laura menee kohti uusia tuulia...
Rakkaat. Yli 70 % eroista naisten aloitteesta.
Ihan vaan sillä muistuttelen, kun täällä nyt demonisoidaan jättämistä ja eroa haluavaa osapuolta.
Muistakaa sanoa samat tuomitsevat sanat niille siskoillenne ja ystävillenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lähti kaverinkin mies, kaksi pientä lasta ja asuntolaina ei merkinnyt mitään, kun muna vei miestä.
Se on hieno tunne, kun se muna alkaa viemään.
Muistatteko millaista se oli, kun aina olisi pitänyt olla jörnimässä. Siinä saa elää uudestaan omaa nuoruuttaan.
Tuollaiset "päiväysvanhat" voi aivan hyvin laittaa kierrätykseen ja miehen voimaantua uusista seikkailuista mitä elämä nyt tarjoaakin.
Ei se Laura tuota Anssia omista.
Ehkä se Ansi kyllästyi yksinhuoltajuuteen
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Pienet lapset tarvitsevat molempia vanhempia joka päivä, ei vain vuoroviikoin. Pienet töyssyt pitäisi pystyä selvittämään eikä muuttaa pois.
Hassua että täällä kommentoidaan ikäänkuin tiedettäisiin mitä on tapahtunut. Niinhän tarvitsee mutta silti se isä on olemassa ja läsnä vaikka ei enää samassa kodissa. Ja lapset tottuu. Pienet töyssyt mistä sinä tiedät mitä on tapahtunut. Jotenkin hassua että täällä kommentoidaan ja jaellaan ohjeita, jos ei ole rakkautta niin turha sitä on jatkaa jos ei rakasta niin ei rakasta, ei sitä pakolla pidä jatkaa siinä liitossa. Vaikka en itsekkään tiedä mitä tapahtunut eikä se meille kuulu ei kuulu sinunkaan asiasi. Tuntuis kyllä ahdistavalta kun omaa elämää ruvettais julkisesti kommentoimaa kuten joelilla ja jannilla.
Kaikki onkin sitten vain arvailujen varassa eron syistä niin kauan kun Anssi avaa syitä omalta puoleltaan. Voihan olla, että lapsenhoito jäi liian paljon ja -usein hänen kontalleen ja jos toinen lipsuu sovituista ajoista, joten miehinen mies ei sitä tietenkään kauan katsele. Rouva huitelee urheilukilpailusta toiseen selostamassa, kirjoittaa kirjoja liukuhihnalta joten miten paljon siinä jää aikaa parisuhteen hoitoon.
ura meni lasten ja miehen edelle
sitä niittää mitä kylvää
Kyllä on teistä vanhempiakin eronnut.