Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hullua vaihtaa vakituisesta määräaikaiseen työsuhteeseen?

Vierailija
28.03.2025 |

Nykyinen työpaikka ei ole omaa alaa. Enkä tykkää työstä yhtään. Työpaikalla on huono ilmapiiri. Uusi työpaikka olisi omaa alaa, mutta vain 7kk määräaikainen 40h viikko.

Onko hullua vaihtaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi. Fudut voi tulla vakipailasta, ens viikolla, ja määräaikaisuus jatkua..mistä näitä tietää, pitää mennä hyvän perässä, sen mistä nauttii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän "vastaava" pohdinnassa. Töissä vaikea sopia lomista, on tiukkaa ettei lomakaudella saa palkatonta jne. olen alkanut harkita jos tekisi jotain keikkahommia tmv. 

Toki vakkarpaikan varmuus puuttuisi, MUTTA olo tuntuisi vapaalta kun voisi itse valita vuorot, lomat jne.

Vierailija
4/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse kiduin 3 v vakityössä josta en yhtään tykännyt. Eikä ollut omaa alaa se muutenkaan.

Pelotti tosi paljon vaihtaa, koska pelkäsin jääväni työttömäksi määräaikaisuuden jälkeen. Minut onneksi vakinaistettiin määräaikaisuuden jälkeen. Olisi todella kaduttanut jos olisin jäänyt vakityöhön josta en pitänyt. Välillä on vaan pakko ottaa elämässä riskejä. Tsemppiä!

Vierailija
5/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kato myös palkkaa.

Vierailija
6/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuorena vaihdoin. Ajattelin, että pätkäkin koulutustani vastaavaa työtä näyttää paremmalta cv:ssä kuin toisen alan työt.

Se kannatti, koska ennen määräaikaisuuden loppumista sain naapuriosastolta vakituisen työpaikan. Palkkakin oli tuplat verrattuna siihen edelliseen.

Vierailija
7/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän riski, mutta ehkä niitä on välillä pakko ottaa.

Vierailija
8/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole hullua. Olen itse aikoinaan vaihtanut vakityöpaikasta 2 kk:n määräaikaiseen sopimukseen ja työpaikkaan alalle, jota silloin opiskelin. Työ jatkui sen jälkeen parilla määräaikaisella ja lopulta alle vuoden päästä minut vakinaistettiin.

Tutkisin ehkä vähän uuden työpaikan taustoja ja koettaisin selvittää onko tuon 7 kk:n jälkeen mahdollisesti jatkoa luvassa. Selvittäisin myös onko vanhaan mahdollista palata, jos uusi työ ei jatkuisikaan.

Vierailija
9/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hullua. Vakityöpaikat ovat harvassa nykyään.

Vierailija
10/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ja voit etsiä tuon 7kk aikana uutta työpaikkaa, jos työt eivät jatku.

Vierailija
11/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen on jatkon mahdollisuus. Toki siinäkään asiassa lupaukset eivät välttämättä toteudu, mutta paljon silti riippuu siitä, onko putkäaikaisempi tarve mahdollinen vai haetaanko vaikkapa yhden poissaolijan tuuraaja.

Vierailija
12/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hullua.

Vierailija
13/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä ala ja minkä ikäinen olet. Yli 50v on haastavampaa työllistyä

Vierailija
14/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt vaihdat, niin et saa vuosilomaa eli olet kesän töissä. Toki kertyneet lomat korvataan, mutta ei välttämättä niin kuin haluat.

Vierailija
15/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa. 7kk määräaikainen on tarpeeksi pitkä että sen jälkeen on helpompi saada myös muuta saman alan työtä.

Vierailija
16/26 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu myös siitä, miten isolla paikkakunnalla asuu.  Pikku paikkakunnilla on pidettävä kynsin hampain kiinni työpaikastaan, sillä työt tuppaa vähenemään kun firmoja lopetetaan.

Vierailija
17/26 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda omalle alalle. Määräaikaisella pääset alkuun.

Vierailija
18/26 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
19/26 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Myrkyllinen työympäristö voi tuhota pidemmällä aikavälillä oman henkisen terveyden.

Vierailija
20/26 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sinulla on työhistoriaa, joten saat määriksen jälkeen helposti uuden työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme