Nyt mä sit oikeesti varmaan kuolen nälkään...Jo valmiiksi tuli 170e/kk vajaus perustoimeentulotukeen, ja tänään tuli vuokrakorutuskirje...
Olen jo valmiiksi nälissäni, en ole syönyt 6 päivään mitään...Ei ole rahaa ennen kuin ensi kuussa, ja nyt tuli vuokrakorotuskirje et nousee 40e vuokra!!!
8kk sit painoin 78kg, nyt enää 62kg...Oon 185cm pitkä...
Hallitus ja kela yrittää OIKEASTI tappaa meidät köyhät!!
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma asunto on paras.
Vuokralla olet vain hyyryläinen eli heittopussi.
Kahdella tutulla omistusasunnot, velat maksettu aikoja sitten. Ja sitten tulivat kattoremontti, ulkosivuremontti, valokuituasennukset. Yksi niistä, 80 papparainen joutui ottamaan 80000 lainaan ja toinen myi koko puljun. Ei se auttaa että asuntovelka on maksettu ja maksaa sitä vastiketta- kun kohta voi tulla putkiremontti:):)
Nuo rempat olisi varmaan voinut maksaa rahoitusvastikkeena, ei olisi ollut pakko maksaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Koko Euroopassa pitää olla yhteinen systeemi että kun hinnat verot ja ALV tai vuokrat nousee kuin muu niin myös nousee samoin yhtä paljon eläkkeet työkkärit kuin tuet. Palkkojen nostelu nostaa hintoja joten tämä ei koske palkansaajia jotka itse nostaa hinnat.
Ihan tyhmänä kysyn, mitä hintoja palkankorotukset nostaa - jotenkin automaattisesti? Palkansaajat itse nostaa hinnat??
Ehkä minulta nyt meni jotain ohi (olenko hereillä), eka kuppi kahvia mukissa.
Uusi laki tuli voimaan. Vuokranantajan on ilmoitettava vuokrankorotuksesta vähintään kuukausi etukäteen. Eli sinun vuokrasi nousee vasta toukokuussa.
En oo koskaan saanut asunto- tai toimeentulotukea. Nyt YTK ilmoitti että en saa enää ansiosidonnaista. Nollatuloillako pitäis elää? Ei onnistu, muilla joilla on sama kohtalo, niin varmasti syyllistyvät ryöstöihin, niin mun on ainakin pakko tehdä. Vapiskaa rikkaat!
Plankkia naamaan ja sanot taikasanan asylum. Loppuelämä turvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on hallituksen tai Kelan vika, että sä et ole töissä ja saa palkkaa?
Ihan sun oma syy.
Tiesitkö että kaikki ihmiset eivät kykene työntekoon?
Sitten kuolee tai menee töihin, oma valinta
Miten luulet että kehitysvammainen vain menee töihin?
Silloin on eläke myönnetty. Sama jos on työnteon oikeasti estävä sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sun oma syy.
Tiesitkö, että hyvin pieni osa ihmisistä ei kykene minkäänlaiseen työntekoon. Suurin osa kykenee jonkinlaiseen. Suomen sosiaaliturva vain on opettanut kovin monet siihen, että voi nököttää kotona kuin linnunpoika nokka auki odottamassa, että ruokitaan suoraan nokkaan ilman omaa vaivannäköä. Näin se toki menee elämän alkupuolen, mutta jossain vaiheessa linnunpoikakin itsenäistyy ja hankkii itse oman ruokansa. Sitä suosittelen lämpimästi monelle ns. työkyvyttömälle. Jotain pystyy tekemään nimin. Kokemusta on.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Euroopassa pitää olla yhteinen systeemi että kun hinnat verot ja ALV tai vuokrat nousee kuin muu niin myös nousee samoin yhtä paljon eläkkeet työkkärit kuin tuet. Palkkojen nostelu nostaa hintoja joten tämä ei koske palkansaajia jotka itse nostaa hinnat.
Ihan tyhmänä kysyn, mitä hintoja palkankorotukset nostaa - jotenkin automaattisesti? Palkansaajat itse nostaa hinnat??
Ehkä minulta nyt meni jotain ohi (olenko hereillä), eka kuppi kahvia mukissa.
Älä välitä, en ymmärtänyt minäkään.
Vierailija kirjoitti:
On hämmentävää, että palsta on täynnä näitä valituksia, mutta kun koittaa saada pihatöihin tekijää, niin ketään ei löydy mistään.
Eikö olekin jännä asia. Olen huomannut ihan saman. Kotisiivoojaa ei myöskään löydy täältä meiltä päin. Ainoa yrittäjä on ylityöllistetty, eikä pysty ottamaan lisää kohteita - kun ei saa työntekijöitä mistään. Missähän ne työttömät oikein on?
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan saanut asunto- tai toimeentulotukea. Nyt YTK ilmoitti että en saa enää ansiosidonnaista. Nollatuloillako pitäis elää? Ei onnistu, muilla joilla on sama kohtalo, niin varmasti syyllistyvät ryöstöihin, niin mun on ainakin pakko tehdä. Vapiskaa rikkaat!
Kun ansiosidonnainen loppuu ja työttömyytesi jatkuu enimmäismaksuajan päättymisen jälkeen, voit hakea työmarkkinatukea Kelasta.
Ap:n trollaukset ja valheet osa: 546543
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajahan tuohon on tällä kertaa syyllinen.
Ei tuossa niin väitetty. Kertoo tilanteensa, missä kaikki kurjistuu, vuokrakin nousee. Miten muka voi noin paljon nousta??? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sun oma syy.
Tiesitkö, että hyvin pieni osa ihmisistä ei kykene minkäänlaiseen työntekoon. Suurin osa kykenee jonkinlaiseen. Suomen sosiaaliturva vain on opettanut kovin monet siihen, että voi nököttää kotona kuin linnunpoika nokka auki odottamassa, että ruokitaan suoraan nokkaan ilman omaa vaivannäköä. Näin se toki menee elämän alkupuolen, mutta jossain vaiheessa linnunpoikakin itsenäistyy ja hankkii itse oman ruokansa. Sitä suosittelen lämpimästi monelle ns. työkyvyttömälle. Jotain pystyy tekemään nimin. Kokemusta on.
Tiesitkö että harva palkkaa työkyvytöntä kun eivät palkkaa edes työkykyistä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmäkö olet? Miksi et selvittänyt asioita etukäteen? Mee töihin vinkumasta! Mäkkärin kassalle joutaisit.
Vierailija kirjoitti:
Plankkia naamaan ja sanot taikasanan asylum. Loppuelämä turvattu.
Onko sulla älyllinen kehitysvamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sun oma syy.
Mutta kuka palkkaa osatyökykyisen? Ei kukaan. Mä oon hyväkuntoinen, kohtalaisen fiksu ja täysin työkykyinen, vähän autisti ja nyt reilun vuoden työttömänä. Kukaan ei halua palkata mua, vaikka koulutusta ja kokemusta on. Toki autismi vähän rajoittaa, että mitä pystyn tekemään, mutta paljo on mitä pystyn. Yrittäjyyteen ei tällä hetkellä ole rahkeita.
Jos minä en työllisty, niin mites sitten ne joilla on enemmän rajoitteita?
Työnantajat haluaa sen "parhaan" tekijän. Työnhakijoita on paljon, suurinosa työkykyisiä. Miksi kukaan palkkaisi työkyvyttömän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hämmentävää, että palsta on täynnä näitä valituksia, mutta kun koittaa saada pihatöihin tekijää, niin ketään ei löydy mistään.
Eikö olekin jännä asia. Olen huomannut ihan saman. Kotisiivoojaa ei myöskään löydy täältä meiltä päin. Ainoa yrittäjä on ylityöllistetty, eikä pysty ottamaan lisää kohteita - kun ei saa työntekijöitä mistään. Missähän ne työttömät oikein on?
No, tässä voi olla syynä hallituksen päätös suojaosan poistosta. Ymmärrän täysin, että kenenkään ei kannata ottaa lyhyttä keikkatyötä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän pitää tarjota sitä työtä niin paljon että sillä myös elää, muutamalla tunnilla viikossa ei elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä ei ole autoa ja ovat ehkä vähän hitaita tai huonokuntoisia?
Äkkiäkös syy oli googletettu, toimeentulotukea voidaan alentaa 20% tai 40% velvotteista kieltäytymisestä tai laiminlyönnistä. AP:n oma vika!