Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt mä sit oikeesti varmaan kuolen nälkään...Jo valmiiksi tuli 170e/kk vajaus perustoimeentulotukeen, ja tänään tuli vuokrakorutuskirje...

Vierailija
28.03.2025 |

Olen jo valmiiksi nälissäni, en ole syönyt 6 päivään mitään...Ei ole rahaa ennen kuin ensi kuussa, ja nyt tuli vuokrakorotuskirje et nousee 40e vuokra!!!

8kk sit painoin 78kg, nyt enää 62kg...Oon 185cm pitkä...

Hallitus ja kela yrittää OIKEASTI tappaa meidät köyhät!!

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on hallituksen tai Kelan vika, että sä et ole töissä ja saa palkkaa?

Ihan sun oma syy.

Hallituksen toimilla se työttömyys on lisääntynyt vaikka muuta lupasivat. Onko jokainen työtön itse syyllinen omaan tilanteeseensa, tehtiin sitten mitä tahansa päätöksiä joilla lama etenee?

Tiedän pari työtöntä. Toinen olisi saanut hyväpalkkaisia töitä, mutta toiselta paikkakunnalta. Ei halunnut muuttaa, kun kaverit olisi jääneet. Mieluummin odotteli ja vitkutteli niin, että pääsi varhaiseläkkeelle.

Toinen muutti tarkoituksella sellaiseen paikkaan, että julkisia kulkuvälineitä ei ole. Auto on käytössä ja käyttää sitä koko ajan, mutta laittoi sen veljensä nimiin. Vetoaa siis siihen, että ei pysty kulkemaan töihin ns. sovittuina työaikoina. Tarvitsee kuulemma aikaa oman taideuransa edistämiseen. Ei jouda töihin. Hänen taiteilijan uransa aikana minä olen pitänyt kaksi näyttelyä päivätyön ohessa ja myynyt useita teoksia. Hän vielä suunnittelee ensimmäisen tulevaisuudessa tapahtuvan näyttelynsä teemaa. 

Uskotko, että joskus nyppii maksaa veroina näiden elämistä? 

Vierailija
102/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plankkia naamaan ja sanot taikasanan asylum. Loppuelämä turvattu.

Onko sulla älyllinen kehitysvamma? 

Miksi itäraja on suljettu? eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloittaa prostituution, niin ei tarvi vinkua.

Vierailija
104/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan saanut asunto- tai toimeentulotukea. Nyt YTK ilmoitti että en saa enää ansiosidonnaista. Nollatuloillako pitäis elää? Ei onnistu, muilla joilla on sama kohtalo, niin varmasti syyllistyvät ryöstöihin, niin mun on ainakin pakko tehdä. Vapiskaa rikkaat!

Tyhmäkö olet? Miksi et selvittänyt asioita etukäteen?  Mee töihin vinkumasta! Mäkkärin kassalle joutaisit.

Mäkkärin kassalle ei niin vain mennä.-eri

Vierailija
105/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sun oma syy.

Tiesitkö että kaikki ihmiset eivät kykene työntekoon?

Tiesitkö, että hyvin pieni osa ihmisistä ei kykene minkäänlaiseen työntekoon. Suurin osa kykenee jonkinlaiseen. Suomen sosiaaliturva vain on opettanut kovin monet siihen, että voi nököttää kotona kuin linnunpoika nokka auki odottamassa, että ruokitaan suoraan nokkaan ilman omaa vaivannäköä. Näin se toki menee elämän alkupuolen, mutta jossain vaiheessa linnunpoikakin itsenäistyy ja hankkii itse oman ruokansa. Sitä suosittelen lämpimästi monelle ns. työkyvyttömälle. Jotain pystyy tekemään nimin. Kokemusta on. 

Tiesitkö että harva palkkaa työk

Olen yrittäjä alalla, missä on töitä. Ei tarvitse olla muuta, kuin hyvä asenne. Edes joka vuosi ei tule tiedusteluja siitä, olisiko meillä töitä. Aina on kysyjälle löytynyt edes jotain pientä. Löytynyt ihan ns. talkkarihommia tyyliin hallien lattioiden lakaisua ja kevyttä käsilumihommaa. On ollut myös lievästi kehitysvammainen töissä ja hyvin pärjäsi - on muuten ollut ylsi parhaista työntekijöistä. Ottaisin milloin vain takaisin, mutta hän muutto toiselle paikkakunnalle. 

Vierailija
106/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hämmentävää, että palsta on täynnä näitä valituksia, mutta kun koittaa saada pihatöihin tekijää, niin ketään ei löydy mistään.

Eikö olekin jännä asia. Olen huomannut ihan saman. Kotisiivoojaa ei myöskään löydy täältä meiltä päin. Ainoa yrittäjä on ylityöllistetty, eikä pysty ottamaan lisää kohteita - kun ei saa työntekijöitä mistään. Missähän ne työttömät oikein on?

No, tässä voi olla syynä hallituksen päätös suojaosan poistosta. Ymmärrän täysin, että kenenkään ei kannata ottaa lyhyttä keikkatyötä vastaan. 

Sanoit juurikin sen sosiaaliturvan ongelman: Homma on pielessä, jos työnteko ei kannata. Sosiaaliturva on siis aivan liian korkea. 

Hallitus on ihan oikealla linjalla, kun tuota härdelliä puretaan. 

Vierailija
107/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sun oma syy.

Tiesitkö, että hyvin pieni osa ihmisistä ei kykene minkäänlaiseen työntekoon. Suurin osa kykenee jonkinlaiseen. Suomen sosiaaliturva vain on opettanut kovin monet siihen, että voi nököttää kotona kuin linnunpoika nokka auki odottamassa, että ruokitaan suoraan nokkaan ilman omaa vaivannäköä. Näin se toki menee elämän alkupuolen, mutta jossain vaiheessa linnunpoikakin itsenäistyy ja hankkii itse oman ruokansa. Sitä suosittelen lämpimästi monelle ns. työkyvyttömälle. Jotain pystyy tekemään nimin. Kokemusta on. 

Mutta kuka palkkaa osatyökykyisen? Ei kukaan. Mä o

Oletko ajatellut hakea suoraan yrityksiin? Kokeilehan. Ei kannata nököttää kotona odottamassa, että sinua tullaan sieltä etsimään.

Vierailija
108/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hämmentävää, että palsta on täynnä näitä valituksia, mutta kun koittaa saada pihatöihin tekijää, niin ketään ei löydy mistään.

Eikö olekin jännä asia. Olen huomannut ihan saman. Kotisiivoojaa ei myöskään löydy täältä meiltä päin. Ainoa yrittäjä on ylityöllistetty, eikä pysty ottamaan lisää kohteita - kun ei saa työntekijöitä mistään. Missähän ne työttömät oikein on?

Heidän pitää tarjota sitä työtä niin paljon että sillä myös elää, muutamalla tunnilla viikossa ei elä.

Täällä tuntuu jokainen työtön olevan niin huonokuntoinen, että onko niistä edes töihin? Ehkä on parempi aloittaa rauhallisesti muutamalla tunnilla niin, että kunto kasvaa ensin. 

Vierailija
109/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen yrittäjä alalla, missä on töitä. Ei tarvitse olla muuta, kuin hyvä asenne. Edes joka vuosi ei tule tiedusteluja siitä, olisiko meillä töitä. Aina on kysyjälle löytynyt edes jotain pientä. Löytynyt ihan ns. talkkarihommia tyyliin hallien lattioiden lakaisua ja kevyttä käsilumihommaa. On ollut myös lievästi kehitysvammainen töissä ja hyvin pärjäsi - on muuten ollut ylsi parhaista työntekijöistä. Ottaisin milloin vain takaisin, mutta hän muutto toiselle paikkakunnalle. "

Ja tietenkään et voi kertoa mikä firma ja missä, etkä edes alaa. Etkä taatusti laita minnekään työpaikkailmoitusta, että saat vain taidokkaimmat piilotyöpaikkojen etsijät palkkalistoillesi. 

Sitten voittekin pitää siellä Keski-Suomen yrittäjissä kuuluisia aamukahvejanne jossa kiroatte työvoimapulaa ja pk-seudun laiskoja työttömiä, jotka eivät tajua hakea teidän hienosti kätkettyihin piilotyöpaikkoihin. 

Vierailija
110/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sun oma syy.

Esim. meidän paikkakunnalla ei onnistuisi, täällä on yksi pizzaravintola, yksi kampaamo, yksi ruokakauppa, yksi rautakauppa, loput vähät paikat 40 km päässä.-eläkeläinen

Vierailija
111/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit lyödä rahoiksi tuolla laihdutusvinkilläsi.

Vierailija
112/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen yrittäjä alalla, missä on töitä. Ei tarvitse olla muuta, kuin hyvä asenne. Edes joka vuosi ei tule tiedusteluja siitä, olisiko meillä töitä. Aina on kysyjälle löytynyt edes jotain pientä. Löytynyt ihan ns. talkkarihommia tyyliin hallien lattioiden lakaisua ja kevyttä käsilumihommaa. On ollut myös lievästi kehitysvammainen töissä ja hyvin pärjäsi - on muuten ollut ylsi parhaista työntekijöistä. Ottaisin milloin vain takaisin, mutta hän muutto toiselle paikkakunnalle. "

Ja tietenkään et voi kertoa mikä firma ja missä, etkä edes alaa. Etkä taatusti laita minnekään työpaikkailmoitusta, että saat vain taidokkaimmat piilotyöpaikkojen etsijät palkkalistoillesi. 

Sitten voittekin pitää siellä Keski-Suomen yrittäjissä kuuluisia aamukahvejanne jossa kiroatte työvoimapulaa ja pk-seudun laiskoja työttömiä, jotka eivät tajua hakea teidän hienosti kätkettyihin piilotyöpaikkoihin. 

Ei kaikkia haluta laittaa auki, tulee satoja hakemuksia. Kuka niitä käsittelee? Nyt kun niitä hakemuksia tehtaillaan ilman, että olisi aikomustakaan mennä ko paikkaan töihin.

Vierailija
113/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kyllä niin vihamielinen asenne työnantajaa kohtaan, että sinua en palkkaisi. Kuten sanottua, asenne ratkaisee. 

Meillä lähtökohta on ollut se, että jos halua on, niin jotain pyritään järjestämään. Edes jotain pientä hommaa, millä pääsee työelämän alkuun. Mutta lähtökohta on, että pitää itse kysyä. Sillä sen kiinnostuksensa osoittaa. Ne kysyy ihan itse, jotka haluavat töihin - meille töihin. Ja kuten sanottua, olemme palkanneet myös osatyökykyisiä ihmisiä. Heille olemme toimineet vinkkaajina ja suosittelijoina myös seuraavan työpaikan löytämisessä. 

Jos pidät työnantajaasi vihollisena, niin miksi hän palkkaisi sinua? 

Vierailija
114/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asunto on paras.

Vuokralla olet vain hyyryläinen eli heittopussi.

Kahdella tutulla omistusasunnot, velat maksettu aikoja sitten. Ja sitten tulivat kattoremontti, ulkosivuremontti, valokuituasennukset. Yksi niistä, 80 papparainen joutui ottamaan 80000 lainaan ja toinen myi koko puljun. Ei se auttaa että asuntovelka on maksettu ja maksaa sitä vastiketta- kun kohta voi tulla putkiremontti:):)

Sen siitä saa, kun pitää asumiskulut matalalla.

Vierailija
115/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ei tarpeeksi kun et VIELÄKÄÄN ole tajunnut ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa huolehtimaan OMASTA elannostasi.

116/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa.

Voisin tehdä pihatöitä/siivota kunhan työmaa on järjellisen matkan päässä/ei mitään pätkäpäiviä/järkevä palkka.

Ainoat rajoitteet on, että en pysty käkkimään kummassakaan (polvissa alkava nivelrikko) ja tasapaino-ongelman takia en kiipeile mihinkään.

Siivoustyön jäljestä on kiitelty.

Mitä pihatöissä oli tarkoitus tehdä?

Vierailija
117/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se helpotus meillekin, ei tarttis kuukaudesta toiseen näitä älyttömiä tarinoita lukee.

Vierailija
118/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulleet ulkkislaumat tarvitsee osansa. Jos joka toinen Helsingin keskustassa kävelevä on ulkkis. Voi vain kuvitella mitä se maksaa Suomelle. 

Vierailija
119/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa.

Voisin tehdä pihatöitä/siivota kunhan työmaa on järjellisen matkan päässä/ei mitään pätkäpäiviä/järkevä palkka.

Ainoat rajoitteet on, että en pysty käkkimään kummassakaan (polvissa alkava nivelrikko) ja tasapaino-ongelman takia en kiipeile mihinkään.

Siivoustyön jäljestä on kiitelty.

Mitä pihatöissä oli tarkoitus tehdä?

Mä voisin tehdä myös tässä lähiseudulla (palkka ei ole sitä luokka, että autoa voisi ylläpitää), eikä ole edes polvivaivaa. Sitä vaan en tajua, miten näitä töitä ois tarkoitus löytää. Kysellä naapureilta, kissoilta, koirilta ja ties minkä alan firmojen omistajilta pääsiskö pihatöitä tekee? Oon hakenut lähiseudun kiinteistöalanfirmoihin ja jopa kotisiivoukseen, mutta eivät ne edes vastaa kyselyihin. 

120/166 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka palkkaa osatyökykyisen? Ei kukaan. Mä oon hyväkuntoinen, kohtalaisen fiksu ja täysin työkykyinen, vähän autisti ja nyt reilun vuoden työttömänä. Kukaan ei halua palkata mua, vaikka koulutusta ja kokemusta on. Toki autismi vähän rajoittaa, että mitä pystyn tekemään, mutta paljo  on mitä pystyn. Yrittäjyyteen ei tällä hetkellä ole rahkeita. 

Jos minä en työllisty, niin mites sitten ne joilla on enemmän rajoitteita? 

Työnantajat haluaa sen "parhaan" tekijän. Työnhakijoita on paljon, suurinosa työkykyisiä. Miksi kukaan palkkaisi työkyvyttömän? 

Tämä.

Autistikirjolla oleva olisi huipputyöntekijä palkata työhön joka on 'hänen juttu'. Kehitysvammaisen olen nähnyt Prismassa keräämässä kärryjä, hoitamassa pullokonetta.

Minulla on dysmelia, en ota tätä puheeksi haastatteluissa, haen vain sellasiin työpaikkoihin missä tällä ei ole mitään tekemistä työn tekemisen kannalta.