Oletko kettuillut puhelinmyyjille ?
Sain juuri soiton Veronmaksajien keskusliitolta , tuohon sitten vastasin että kiitos mielelläni liityn . Kerroin sille että olen tällä hetkellä työtön ja tämänhetkiset veroasiat Kelassa, otti ja katkaisi puhelun ?
En tiedä vieläkö noita kotiovella käyviä myyjiä on ?. Asuin kerrostalossa ja nuo tulivat kauppaamaan parvekelaseja, sanoin noille että tottakai haluan sellaiset ja pyysin heidät sisälle kahville. Sitten totesin että tässä asunnossa ei ole parveketta, järjetyisikö sekin samalla
Kommentit (51)
En ole, en ole keskenkasvuinen i di ootti ja mulla on muutakin tekemistä kuin käyttää aikaa johonkin tuollaiseen.
En viitsi kiusata työtään tekeviä ihmisiä. Ei mulle tosin enää soitellakaan, koska olen fiksuna tehnyt eston enkä jaa numeroani jokaikiseen nettilomakkeeseen.
En vihaa puhelinmyyjiä. Rahaa tarvii joka ihminen. Aina voi kohteliaasti kieltäytyä ostamasta jos menee vastaamaan myyjän puheluun. Yleensä itse en vastaa, koska jos on tärkeä asia niin tekstiviestin voi lähettää.
Ei mitään syytä kettuilla puhelinmyjille. Kerran vuodessa vastaan liittymämyyjän puheluun ja aloitan kilpailuttamisen. Aina säästän rahaa ja/tai saan lahjakortin kaupan päälle.
Tavallaan tuon myynnin vielä ymmärtää, mutta onko pakko harrastaa puhelinterrorismia soittelemalla jatkuvasti !. Vaikka tuollaisen numeron laittaa estoon niin johan joko numero vaihtuu tai toisen tuotteen myyjä aloittaa saman rallin
Nää tyypit myy vaikka muistisairaille vanhuksille ihan mitä tahansa roskaa, koska vastaanottaja ilahtuu, kun joku edes heidän kanssaan juttelee.
Maksan mieluummin verorahoillani Kela-korvauksia kuin vajaakykyisten ihmisten kuppaamista.
Omalta osaltani, jos tarvitsen jotain palvelua, osaan sen ihan itse hankkia, en tarvitse siihen omaan henkilökohtaiseen tilaani tulevaa tyrkyttämistä - tai jopa huijaamista.
Puhelinmyyjä on ehkä halveksituin ammatti nyky-Suomessa, ennen se oli paimen.
Itse hyvässä työssä olevana en halua painaa alas noita ihmisiä, joista moni on vielä hyvin nuorija työuraansa aloittelemassa.
Päinvastoin, olen kohtelias ja toivotan puhelun lopussa hyvää päivänjatkoa. Jos myyntipuhe on hyvä, sanon, että se oli hyvä, mutta valitettavasti nyt ei käy. Usein myös sanon heti alussa ystävällisesti, että en aio ostaa mitään, älä tuhlaa aikaasi minuun. Yleensä puhelu päättyy siihen ystävällisissä merkeissä, koska hekään eivät halua tuhlata aikaansa. Äänensävy ratkaisee kuten yleensäkin ihmisten välisessä kanssakäymisessä.
Ystävällisyys ei maksa mitään.
t. äidinkielen opettaja
Sellainen mahdollisuus on kun telemarkkinointikielto.
Itselläni on.
Jos vahingossa joku läpi pääsee,niin ystävällisesti hänelle kerron.
Työtään hekin tekevät.
Olen ollut viikon puhelinmyyjänä.
Yök, hävettää edelleen...
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt ei osaa laittaa puhelinmyyntikieltoa. :')
Vaikka olisi suoramarkkikointikielto niin yritysten ei ole pakko sitä noudattaa. Jotkut noudattaa jotkut ei. Kun itse tein puhelinmyyntiä sain usein kiukkua siitä soitellaan vaikka on kielto.
Noista kotiovelle tulleista myyjistä tuli mieleen. Pölynimuri kauppias jolla ei ollut imuria mukana saati edes esitettä. Pyysin hänet kohteliaasti sisälle ja sanoin että toki haluan imurin, kerrotko siitä vähän lisää. Selvisi että kyseessä on 2 Moottorinen Dyson jonka ominaisuuksia tenttasin äijän tuskastumiseen asti ja lopulta kysyin että onkos tuossa muuten puhallustoiminto ? kun pitäisi saada maalattua tuo ruosteinen Skoda. Mainetta saanut huijari otti ja lähti :D