Oletko kettuillut puhelinmyyjille ?
Sain juuri soiton Veronmaksajien keskusliitolta , tuohon sitten vastasin että kiitos mielelläni liityn . Kerroin sille että olen tällä hetkellä työtön ja tämänhetkiset veroasiat Kelassa, otti ja katkaisi puhelun ?
En tiedä vieläkö noita kotiovella käyviä myyjiä on ?. Asuin kerrostalossa ja nuo tulivat kauppaamaan parvekelaseja, sanoin noille että tottakai haluan sellaiset ja pyysin heidät sisälle kahville. Sitten totesin että tässä asunnossa ei ole parveketta, järjetyisikö sekin samalla
Kommentit (51)
Ei tarvitse kettuilla kun minulle eivät puhelinmyyjät soittele.
https://asml.fi/kieltopalvelut/
Voimassa kolme vuotta kerrallaan.
M60
Vierailija kirjoitti:
Puhelin myyjä ei ole ihminen jäte paskaa. Niitä pitää käsitellä kuin saastaa.
Ei suinkaan, poliisikin on ihminen.
Riittää, kun sanot "kiitos ei" puhelinmyyjälle ja suljet puhelimen.
Ja numero estoon.
En mutta kerran olen vastannut paskalla ollessani. Hetki siinä sähköasioista juteltiin ja myyjä hieman nolostuneena sanoi, että nyt oli varmaan huono hetki ja soittaa myöhemmin :D
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt ei osaa laittaa puhelinmyyntikieltoa. :')
Ei voi laittaa esim työpuhelimeen. On tullut esim sähkösopimusten myyntiä yms. Onneksi ymmärtävät nopeasti.
M-1965 kirjoitti:
Ei auta mitään, soittelu se vaan jatkuu.
Todellakin. Minulle soittaa intialaiset huijarit pari kertaa kuukaudessa. Jos sattuu olemaan sopiva hetki, niin jään aina kuluttamaan niiden aikaa. Vähän aikaa esitän hyväuskoista ja puhelun lopetan ankaraan vittuiluun ja haukkumiseen.
Suomalaisetkin puhelinmyyjät saavat kuulla kunniansa, jos soittavat. Minulla on ollut viitisentoista vuotta jo telemarkkinointikielto ja salainen numero. Silti sieltä voi joku soitella ja ilmoittaa haluavansa tulla tekemään esim. ilmaista viemärinkartoitusta. Heille olen sanonut, että jos elämänne on niin persuuksista että haluatte mennä viemäriini mönkimään, niin siitä vaan, mutta laitan kannen kiinni.
"Se voi olla ainut työpaikka" ei toimi selityksenä minulle. Laillistettu mummojen ryöstäminen ei ole mikään työpaikka.
Vain kerran jota ennen olin kertonut jo useampaan otteeseen, etten ole _enkä tule olemaan_ kiinnostunut tilaamaan kyseistä lehteä enkä halua olla markkinoinnin kohde, mutta silti sieltä joku nenäkäs soitti taas.
Silloin annoin palaa ihan sydämeni kyllyydestä. Ja menin henkilökohtaisuuksiin asti, joka hieman harmitti.
Sen jälkeen kyseistä lehteä ei ole markkinoitu mulle edes mainoskirjeillä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kettuillut tarjoilijoille ja bussikuskille?
Onko sinulle tarjoiltu tai ajatettu bussilla pyytämättä ja yllättäen?
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät yrittävät ansaita elantonsa itse, eikä olla kelan elättinä. Siksi yritän aina olla kohtelias, vaikka puhelinmyynti ärsyttääkin.
Ja miksi eivät mene oikeisiin töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja numero estoon.
Kohta varmaan väitetään, että ulosottomieskin on vaan ihminen...
En, koska ymmärrän, että heidän elämänsä on riittävän raskasta muutenkin.
M-1965 kirjoitti:
Ei tarvitse ropeltaa minkään yksityisen kieltopalvelun kanssa kun menee ihan itse DVVn sivuille ja näppäsee sieltä pysyvän markkinointikiellon päälle. Omituista miten harva tietää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa osoittaa puhelinmyyjien roskalaumalle heidän oma paikkansa, on jättää luuri auki ja laittaa se jonnekin sen verran kauas, ettei ääni kuulu. Saavat höpöttää myyntipuheensa ja samalla heidän työaikansa valuu hukkaan.
Opiskelijat tekevät paljon puhelinmyyntiä, jotta voivat rahoittaa opiskelua. En silti kutsuisi opiskelijoita roskalaumaksi. Itsekin tein aikoinaan puhelinmyyntiä, kun tarvitsin opiskelijana rahaa, niin kuin monet muutkin opiskelijat. Sitä paitsi puhelinmyynti ei ole mikään suojatyöpaikka, vaan tulot tulevat tosiasiallisesta myynnistä. Huono myyjä ei saa yhtään myytyä, joten tulot ova tasan nolla, ja hyvä myyjä saa sitten paljon enemmän. Hyvillä puhelinmyyjillä on korkea ÄO, aika harva edes tietää tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vain kerran jota ennen olin kertonut jo useampaan otteeseen, etten ole _enkä tule olemaan_ kiinnostunut tilaamaan kyseistä lehteä enkä halua olla markkinoinnin kohde, mutta silti sieltä joku nenäkäs soitti taas.
Silloin annoin palaa ihan sydämeni kyllyydestä. Ja menin henkilökohtaisuuksiin asti, joka hieman harmitti.Sen jälkeen kyseistä lehteä ei ole markkinoitu mulle edes mainoskirjeillä.
Mikset osaa laittaa markkinointikieltoa? Riehutko taas kun soitetaan jostain muusta lehdestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pösilöt ei osaa laittaa puhelinmyyntikieltoa. :')
Ei voi laittaa esim työpuhelimeen. On tullut esim sähkösopimusten myyntiä yms. Onneksi ymmärtävät nopeasti.
Voi laittaa ja yleensä laitetaankin.
Vastaan, en pottuile, sanoo kiitos ja ei ja suljen puhelun.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa osoittaa puhelinmyyjien roskalaumalle heidän oma paikkansa, on jättää luuri auki ja laittaa se jonnekin sen verran kauas, ettei ääni kuulu. Saavat höpöttää myyntipuheensa ja samalla heidän työaikansa valuu hukkaan.
Olettepa katkeria ihmisiä. Huonosti täytyy mennä elämässä, että kokee nautintoa potkittujen potkimisesta. Puhelinmyyjät ovat usein huonossa asemassa ja muita vaihtoehtoja ei ole. Pomot ne myyntipuheet ja säännöt kirjoittavat, ja myyjien on niitä noudatetrava. Sinunkaltaisistasi on varmaan hauskaa mukiloida vanhuksiakin ja kiusata eläimiä. Niin voit osoittaa kaikille paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja numero estoon.
Kohta varmaan väitetään, että ulosottomieskin on vaan ihminen...
Haulikkoa se tottelee ihan kuin muutkin. Että siinä mielessä joo.
Yrittävät myydä nettiliittymää kerran aika kyseenalaisin keinoin. Valitin asiasta. Alkoi tulla spämmiä meiliin ja puheuita jopa kymmenen päivässä. Ihan olivat ottaneet silmätikuksi.
Tiesin ettei ne elisasoneradnatelialla oikeasti ole töissä, alihankintaa tekevät. Otin yhteyttä firmaan jonka tuotetta myivät. Puhelut ja spämmit loppuivat käytännössä samalla tunnilla.
Ainoastaan, mikäli on syytä antaa suoraa ja avointa palautetta heidän toiminnastaan.
Tarvetta ilmenee ehkäpä kerran kymmeneen vuoteen, vaikkapa palvelu ei ihan aina täysin moitteetonta olekaan.