Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen saatava perustulo

Vierailija
28.03.2025 |

Sellainen 1500€/kk ois hyvä 

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä maksetaan?

New York Post:

Syntyvyys on romahtanut kaikkialla maailmassa ja vanhuksia tulee olemaan 90% väestöstä. Kaikki yhteiskunnat romahtavat. Kaaos ja sodat odottavat.

The world is running out of children as birthrates are collapsing across the globe

https://nypost.com/2024/08/31/opinion/the-world-is-running-out-of-child…

Käytetään maksamiseen vaikka niitä rahoja mitä menee asumistukeen, työttömyysetuuksiin, toimeentulotukeen sekä mäitä asioita käsittelevien palkkoihin.

Nerokasta! Rahaa ei ole maksaa kolmea eri tukea jokaiselle tuen piiriin kuuluvalle, joten yhdistetään ne yhdeksi maksuksi. Simpalapim, nyt on rahaa maksaa!

Vierailija
22/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se niin, ettei ihmistä voida jättää ilman rahaa (eli käytännössä ilman asuntoa, vaatteita, ruokaa jne). Nää kaikki tukien vähennykset mitä nyt tehdään silloin kun vähäosainen tekee yhdenkin virheen. Niin se ei johda mihinkään. Kaikista järkevintä on kiinteä ... toimeentulo, minkä alapuolelle ihminen ei voi tippua.

There is no money!!!

Kyllä on, nyt ne menee ihan muuhun kuin oman kansan hyvinvointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulokokeilu oli jo TYÖHALUT ei lisääntyneet pätkääkään kokeilun aikana joten lakkautettiin.

Työ on orjuutta. Miksi oletat perustulon takia ihmisten suostuvan orjuuteen?

Vierailija
24/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on maailman rikkaimpia valtioita, rahaa riittää vaikka mihin.

AP voisi muuttaa sinne kyselemään perustulon perään.

Vierailija
25/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen malli lienee tulossa mutta riippuen siitä millainen hallitus meillä on. Pääasia lienee se että perusturva ei heikkene nykyisestään ja malli sisältää ainakin työnhaku"pakon" tuen edellytyksenä kuten nykyäänkin. Kokoomus havittelee varmaankin ilmaistyövoimaa kolmannelle sektorille mutta silloin saattaa tulla hankaluuksia ihmisoikeussopimuksien kanssa mutta tälle hallitukselle sillä tuskin on merkitystä.

Vierailija
26/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossun pitäisi maksaa ajokortti. Pääsisin heti töihin jos olis ajokortti.

Maksa loinen korttisi itse niin minäkin olen maksanut nyt haet reilun tonnin lainan ja ajat kortin se on töissäkäyvänä nopeasti maksettu takaisin.Se on merkillinen hyvin vasemmistolaisen syöpäläisen näkemys mitä kenenkin kuuluu maksaa.

Vierailija
27/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä maksetaan?

New York Post:

Syntyvyys on romahtanut kaikkialla maailmassa ja vanhuksia tulee olemaan 90% väestöstä. Kaikki yhteiskunnat romahtavat. Kaaos ja sodat odottavat.

The world is running out of children as birthrates are collapsing across the globe

https://nypost.com/2024/08/31/opinion/the-world-is-running-out-of-child…

Käytetään maksamiseen vaikka niitä rahoja mitä menee asumistukeen, työttömyysetuuksiin, toimeentulotukeen sekä mäitä asioita käsittelevien palkkoihin.

Minusta 1400 euroa miinus verot on riittävä perustulo. Jos ei sillä pärjää niin sitten työtunteja siihen päälle. Tuo oli minun viimeisimmän työn kk-palkka, ja sillä pärjäsi, mutta ei juurikaan tukenut kotimaisten yrittäjien liiketoimintaa.

Jos kukaan ei tee töitä, millä tuo maksetaan? Miksi työssäkäyvien pitäisi elättää työkykyisiä? Ymmärrän, että perheessä voi olla työnjako, jossa toinen käy töissä ja toinen hoitaa lapsia kotona. Perustulonsaajat voi käydä vaikka siivoamassa työssäkäyvien kotona.

Vierailija
28/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva pitäisi palauttaa 1800-luvun tasolle.

Oppisivat ihmiset tekemään töitä.

Kuka opettaa työnantajille rekrytointia? 

Työntekijät käyvät varmaan sitten ihan itse kysymässä töitä.

Vierailija
29/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa riittää. Kannustaa myös tekemään töitä.

Vierailija
30/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa loinen korttisi itse niin minäkin olen maksanut nyt haet reilun tonnin lainan ja ajat kortin se on töissäkäyvänä nopeasti maksettu takaisin.Se on merkillinen hyvin vasemmistolaisen syöpäläisen näkemys mitä kenenkin kuuluu maksaa.

Kyllä kaikki lähtee siitä, että pitää pyrkiä pöllimään kaikki sulta ja kaltaisiltasi.

Vierailija
31/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 euroa 5,6 miljoonalle ihmiselle tarkoittaisi 100,8 miljardia euroa vuodessa. Suomen valtion budjetti vuodelle 2025 on 88,8 miljardia. Eli lopetetaan kaikki muu toiminta ja otetaan lisää velkaa, niin saadaan 1500 euron perustulo. Hyvä avaus, mutta itse hiukan kyseenalaistan suunnitelman toimivuutta.

Vierailija
32/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva pitäisi palauttaa 1800-luvun tasolle.

Oppisivat ihmiset tekemään töitä.

Kuka opettaa työnantajille rekrytointia? 

Työntekijät käyvät varmaan sitten ihan itse kysymässä töitä.

70-luvulla toimi viimeksi noin. Nykyään jos varvaskin menee vahingossa työpaikan rajojen sisäpuolelle niin johan tulee vahtimestari sekunnissa heittämään niskaperseellä ulos.

Vierailija
33/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1500 euroa 5,6 miljoonalle ihmiselle tarkoittaisi 100,8 miljardia euroa vuodessa. Suomen valtion budjetti vuodelle 2025 on 88,8 miljardia. Eli lopetetaan kaikki muu toiminta ja otetaan lisää velkaa, niin saadaan 1500 euron perustulo. Hyvä avaus, mutta itse hiukan kyseenalaistan suunnitelman toimivuutta.

Vaatiikin vähän älykkyyttä ja lukutaitoa tajuamaan mitä noilla erilaisilla malleilla tarkoitetaan. Joka tapauksessa perustulo tulee jossain muodossa automaation lisääntymisen seurauksena ja työpaikkojen katoamisen vuoksi. Vaihtoehtona on tietenkin väestön väheneminen joka tarkoittaisi ostovoiman hiipumista entisestään. Turhan monimutkainen asia tavalliselle perähikiän pertsalle ymmärtää.

Vierailija
34/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kyllä mainio ratkaisu, nuoret voisivat asua vanhemmillaan ja bilettää perustulollaan. Lopulta joku vuosien päästä eksyisi suomeen, jossa ihmiset olisivat kuolleet lihavuuteen ja alkoholiin ja ihmetteleisävät muumioita , että onko nämäkin joskus olleet ihmisiä, jotka kävivät töissä ja maksoivat oman elätuksensa.

Vierailija
35/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita perustuloa. Pitää saada suomessa lonnivat sadat tuhannet ulkomaalaiset kotimatkaan. Työttömille liikenevät työt ja työttömyyskorvaus nykyisestä 590 e netto 1500 euroon eli köyhyysrajalle. Kaikki sossutädin tuet pois.

Vierailija
36/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuloa on kokeiltu monissa maissa, mutta on huonoksi havaittu. 

Ihmiset ovat niin laiskoja, että ei kerran kuukaudessa jaksaisi ilmoittaa, että olen edelleen työtön, joloin saa  rahaa, mutta koska perustulo tulisi kaikille tietenkin, niin sitten se olisikin jotain 100 -200 euroa.Eikä siihenkään oikein olisi rahaa. En usko, että ulkomaiset rahoittajatkaan noin idioottimaiseen menoon rahaa lainaisivat,

Jos on pienen ikänsä oppinut, että kaikki on ollut imaista, niin onhan se järkytys, jos pitäisi työhön hakeutua jossain vaiheessa ja alkaa veroillaan maksaa seuraavan sukupolven elättämistä.

Vierailija
37/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen poliittisesti keskellä, ja teidän molempien viestit tässä langassa aiheuttaa vitutusta.

Vierailija
38/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota jauhettu aina vaalien alla noin 30 vuotta jo. moni ekonomisti kannattaa. mutta todella harkittuna kenelle.  kuten lapsilisät tarveharkinta. tilapäisyys tai pidempi,mutta aina tarveharkinta erillishakemuksella ja laajalla selvityksellä.

Vierailija
39/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen poliittisesti keskellä, ja teidän molempien viestit tässä langassa aiheuttaa vitutusta.

Lisäyksenä, ei viestien sisältö kokonaan, vaan se miten puhutte toisista ja sitten se miten paljon yhteiskunta tulee vastaan.

Vierailija
40/116 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä, ei viestien sisältö kokonaan, vaan se miten puhutte toisista ja sitten se miten paljon yhteiskunta tulee vastaan.

Valtio pakotti yhdeksi aivopesuun, jonka tarkoitus tehdä ihmisistä tottelevaisia orjia. Mitään vahingonkorvauksia tästä vapaudenriistosta ei makseta. Tuet ovat jokseenkin kuppainen kompensaatio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi