Vahaatteko/pesettekö autonne säännöllisesti?
Hankin viime vuonna uuden Peugeotin jossa on ollut todella hyvä maalipinta eli kaikki lika yms on lähtenyt pois todella helposti. Autoa on ainoastaan käsinpesty ja ilmeisesti kestovahaus kannattaisi tehdä aina keväisin?
Kommentit (322)
Helsinki on Suomen masentavin ja ylihintasin sekä joka suhteessa surkein kaupunki mitä Suomesta löytyy.
Huomaa että joku pikkupoika ilman elämänkokemusta siellä taas kirjoittelemassa. Jos olisit edes kerran elämässä käynyt ns. breakdownin läpi niin olisi jotain empatiaa.
Tulen hyväosaisesta perheestä ja olen itse myös hyväosainen. Miksi se on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa teippauttaa auto, niin se maalipinta pysyy täydellisenä siellä teippsuksen alla. :D
Näin olen tehnyt. Samalla uniikki väri merkille
t. Nainen,BMW
Pesetän alkukeväästä ja otan oikein kunnon liuotinpesut. Maksaa muistaakseni 50 euroa. Siihen tulee joku pehmeä vaha. Kesällä pesen itse, liuotinaineella pahimmat ja vannepesulla vanteet jne. Sitten laitan pehmeän vahan ja toisen kerroksen kovaa keraamista. Syksyllä sama uudestaan. Se keraaminen aine pitää kyllä pinnan liukkaana. Talvella en pese.
Jos ostaisin uuden niin ehkä laittaisin kestopinnoitteen.
Nykyinen on 8v vanha ja siinä on selviä kiveniskemiä. Ne ei ole edenneet minnekään koska autossa on sinkkikori. Japanilainen olisi jo ruostunut. Kiva että tekniikkakin pelaa vielä ja auto on ajettavuudeltaan kuin uusi
briljantpinnoitus takaa ettei tarvi vahailla ainakaan 6 vuoteen ja pesu hoituu samasta syystä letkusta vettä lakemalla ilman isompia hinkkailuja